[DivX] donker beeld

Pagina: 1
Acties:

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
alvorens jullie beginnen over dat er al meerdere topics over zijn langsgeweest... deze ben ik al bijlangs gelopen en geen enkele oplossing die daarin gegeven werd, is onlangs de oplossing geweest... ook moet ik daar even bij vermelden dat geen van de topics de TNT2 Model 64 betreft ;(

Goed, eerst ff de voor dit probleem belangrijke specs:

Processor: Celeron 466 @ 466
Videoplank: TNT2 Model 64 (AGP-versie)
Speler: Normaalweg MicroDVD, maar probleem was niet opgelost met WMP 6.4 of 7.x
Operating System: Windows 2000 Professional + SP 2 (NL)
Drivers: Detonator 21.83

Ik heb het volgende geprobeerd (aan de hand van de topics die hier al over zijn langsgeweest):

1) De instellingen voor gamma enzo bij de codec-instellingen die bereikbaar zijn langs WMP 6.4 en MicroDVD.. dit verandert echter niets aan het beeld... alleen de processor-belasting is daadwerkelijk instelbaar (deze kan trouwens voor alles gewoon op vol... draait ie soepel }))

2) Zodra het filmpje is begonnen, naar de overlay instellingen gaan en vervolgens dat wijzigen... dat haalt ook niets uit...

3) De monitorinstellingen voor gamma enzo staan al op het hoogste en deze optie kunnen we dus ook weglaten denk ik }:O

4) De gewone instellingen wijzigen bij de instellingen van de videokaart... dit verandert echter alles behalve het beeld van de divx...

kom aub niet aan met oplossingen als 'koop een betere videokaart'

ik ben radeloos ;(

p.s. behalve DivX is ook het spel Unreal Tournament te donker en dit wil ook niet gewijzigd worden door de gamma-instelling die bij het spel zit.. dit probleem is nu niet terzake, maar als iemand daar wat op weet: plaats het zou ik zeggen :)

Hoi

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
Nou ik heb ook een TNT2 m64 en ik vind DivX films ook behoorlijk donker, maar dat is normaal vanwege de lage bitrate dat ze hebben (om de bestanden klein te houden).
Unreal Tournament heb ik al weken niet meer gespeeld, maar was alles behalve donker. Probeer toch maar is andere drivers. Ik zou het verder niet echt weten, sorry

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
hm ik zal die nieuwe (23.11) eens proberen dan :{

Hoi

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
ik heb nu detonator 23.11 erop...

nu kan ik via de overlay-instellingen eindelijk de instellingen (werkend) veranderen... nou goed dat is dus geregeld... MAAR!

Nu lijkt het alsof m'n processor totaal geen divx-films meer aankan... het geluid loopt voor op het beeld (een seconde of 2/3) en dit verandert niet door het gebruik van de processor anders in te stellen bij de codec... iemand die hier een oplossing voor heeft :?

:( :(

edit:

21.83 weer erop gezet... nu kan m'n proc de films dus weer lekker soepel draaien op de hoogste proc-prioriteit, maar ja... de overlay-instellingen werken nu weer niet :(

iemand een idee waar ik eigenlijk wel niet ooit mee te maken heb :?

Hoi

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
jammer dat het weer noodzakelijk is om te 'schoppen' alvorens er weer verdere reacties komen :(

|:(

Hoi

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
niemand :? :?

:'(

Hoi

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Welke DivX codec gebruik je? Ik gebruik nu voor het afspelen versie 4.02. (win2k sp2, det 21.83, tnt2u)

Hmm, ik zie net dat de helderheidsinstelling van de overlay idd niet werken. (er is ook verdomme altijd wat mis met die nvidia drivers :r)

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
hey...

ik gebruik DivX codec 4.11...

Misschien moet jij het dan eens proberen met detonator 23.11 ?

Bij mij trekt de pc dan iig de films niet meer maar kan hij wel de overlay instellingen wijzigen |:(

Hoi

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
niemand verder nog suggesties?

Nou dan wacht ik gewoon ff op een nieuwe (officiële) detonator en dan maar hopen dat ik daarmee geen prestatieverlies krijg en toch die overlay instellingen kan wijzigen :)

voor diegenen die mij tips hebben gegeven: thnx >:)

Hoi

Pagina: 1