Ik heb met de adsl4linux 1.08 progje voor elkaar gekregen om internet te krijgen op m'n linuxbak. Als ik de firewall die daarbij hoort installeert en draait, dan kan ik eindelijk internetten vanuit m'n workstations.
Echter, als ik die iptable-rules van dat progje gebruikt, dan kan ik wel op clients serven, maar niet meer vanuit de server zelf.
Ik heb niet echt een idee waar het aan ligt, en heb nog maar 1 dag om dit werkend te krijgen (dan is het weer tentamentijd) dus kan iemand mij misschien een hint geven?
Het ziet er naar uit dat ie niet meer weet van waar hij z'n internetpagina's moet ophalen. Als ik bv ping www.xs4all.nl doet dan zegt ie unknown host.
in de resolv.conf staat dit
zou toch moeten lukken?
Echter, als ik die iptable-rules van dat progje gebruikt, dan kan ik wel op clients serven, maar niet meer vanuit de server zelf.
Ik heb niet echt een idee waar het aan ligt, en heb nog maar 1 dag om dit werkend te krijgen (dan is het weer tentamentijd) dus kan iemand mij misschien een hint geven?
Het ziet er naar uit dat ie niet meer weet van waar hij z'n internetpagina's moet ophalen. Als ik bv ping www.xs4all.nl doet dan zegt ie unknown host.
in de resolv.conf staat dit
code:
1
2
3
4
| search localdomain nameserver 127.0.0 nameserver 194.109.6.66 nameserver 194.109.9.99 |
zou toch moeten lukken?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp