Toon posts:

Hauppauge / Asus A7V266-E / Vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas geleden een Asus A7V266-E met XP1800 proc. gekocht en m'n Hauppauge WinTV PCI kaartje erin gepletterd... Op m'n oude bak (P2@300mhz) deed die et prima, en op m'n nieuwe doet ie het ook wel, alleen blijft het beeld niet echt 100% helder als ik bijv. aan het virtualdubben of kopieeren ben.

In w2k/XP heb ik dat probleem nog erger, omdat de processor dan continu meer werk verricht! IRQ probleem dacht ik dus, alle mogelijke PCI sloten afgewerkt, nieuwste VIA drivers geinstalleerd...

Heeft iemand dit ook en wat kun je hieraan doen?
Het is echt vet irritant! Zodra je files gaat kopieren of iets anders zie je via de TV dat de PCI bus belast wordt..

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee??? Er moet toch iemand zijn met een nieuw mobo en deze TV-kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Kan anders deze topic even verplaatst worden naar algemene hardware? Is bij nader inzien toch meer een PCI en IRQ hardware probleem

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
lijkt me een goed plan, ik wil het ook wel eens weten :)

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
* Korras heeft ook problemen met ruis via de TV kaart... wilt ook wel erg graag een oplossing...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=6]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 23:40 schreef Koras het volgende:
/me heeft ook problemen met ruis via de TV kaart... wilt ook wel erg graag een oplossing...
de boel aarden, mantel ontstoorfilter om kabel heen, zorgen dat voedingskabels niet om kabel heengewikkeld zijn

Verwijderd

zie topic
[topic=346960/1/25]
misschien komen jullie er samen uit...

Verwijderd

Ik had dit probleem ook. Toen heb ik de Windows update van XP gedraaid en kwam windows zelf met een nieuwe driver. Ik had zoiets van... veel slechter kan het niet worden, dus vooruit... En wat bleek... haarscherp beeld!

• Glacier
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 08:00 schreef ionize het volgende:
zie topic
[topic=346960/1/25]
misschien komen jullie er samen uit...
Tis toch een ander probleem zo lijkt het :? Ruis tijdens processorload en restarts..... :?

• Korras
Op dinsdag 11 december 2001 07:58 schreef ionize het volgende:

[..]

de boel aarden, mantel ontstoorfilter om kabel heen, zorgen dat voedingskabels niet om kabel heengewikkeld zijn
alles zit op een geaard stopcontact, er zitten geen kabels omheengewikkeld(wel ernaast enzo), en de tvkaart zit aangesloten op een splitter direct waar het signaal 't huis binnenkomt, en de kabel daarvandaan is minder dan een meter, door 1 muur.

ik heb ook ruis op m'n audio, al voor ik die tvkaart erin deed. mischien verband tussen die 2?

• Glacier
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 11:49 schreef Koras het volgende:

[..]

alles zit op een geaard stopcontact, er zitten geen kabels omheengewikkeld(wel ernaast enzo), en de tvkaart zit aangesloten op een splitter direct waar het signaal 't huis binnenkomt, en de kabel daarvandaan is minder dan een meter, door 1 muur.

ik heb ook ruis op m'n audio, al voor ik die tvkaart erin deed. mischien verband tussen die 2?
Kan ook een zwak signaal zijn, maar dat is het bij Zwaargenieten niet...

Van de VIA site:

If you are getting lockups with WinTV, or black streaking in the picture with a:

VIA based motherboard, first try:
- a) Look in the BIOS for CPU to PCI write buffer. set this to disabled. If lockups continue...
- b) Download VIA's 4 in 1 update. If lockups continue...
- c) Try moving the WinTV board to another PCI slot in the system. If lockups continue...
- d) Try obtaining an updated BIOS for the system...
- e) As a last resort, try using DIB DRAW mode

Maar ik denk dat Zwaargenieten dat al geprobeerd heeft :?

• Korras
Op dinsdag 11 december 2001 12:24 schreef Glacier het volgende:

[..]

Kan ook een zwak signaal zijn, maar dat is het bij Zwaargenieten niet...
wat ik bedoel, kan er ergens een spanningsveld liggen? m'n versterker staat naast m'n pc, alleen de ruis op m'n audio had ik al toen ik nog gewone pc speakers had. en kan een signaalversterker vlak na de splitter helpen, ook al is 't minder dan een meter?(de gewone tv in de woonkamer hiernaast geeft wel goed beeld)

• Glacier
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 12:33 schreef Koras het volgende:

[..]

wat ik bedoel, kan er ergens een spanningsveld liggen? m'n versterker staat naast m'n pc, alleen de ruis op m'n audio had ik al toen ik nog gewone pc speakers had. en kan een signaalversterker vlak na de splitter helpen, ook al is 't minder dan een meter?(de gewone tv in de woonkamer hiernaast geeft wel goed beeld)
Probeer voor de grap eens ff hoe het beeld eruit ziet als je die splitter niet gebruikt (je ouders kunnen heus wel 5 minuten zonder tv :P )...

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
kan het niet ook zijn dat de spanning van je vouding een beetje inzakt als je met andere dingen bezig bent? de Athlon vergt veel meer van je vouding dan je pentium II deed.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor al de reply's.. was even afwezig... :Z

Maarruh anyway, het is dus absoluut niet de kwaliteit van
de kabel, die is prima! Superhelder beeld!

De feature waar het dus om gaat is dat het verkeer (primary) van de TV-kaart -> AGP kaart storing oploopt als ik wat ernaast doe (CPU busy, kopieren van files, enz).
In 98 (proc idle, schijf idle) is dit dus geen probleem, maar onder 2000/XP is de proc niet helemaal 100% idle, dus krijg ik die irritante feature weer |:(

Het is dus absoluut geen shielding probleem, maar echt een driver probleem denk ik (ik vermoed iets tussen de PCI bridge en de AGP kaarten)

In m'n bios zit iets van PCI latency timer? Kan ik daar misschien iets mee klussen? ;(

Heeft niemand deze chipset en deze tv-kaart in een systeem en werkt die dan wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog tips (zodat het toch nog een goeie kerst wordt) :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is m'n laatste oproep aan iedereen! Ik eis dat alle computer pro's nu een oordeel vellen en ff vertellen of ik het kan oplossen of niet. Of misschien zijn er mensen die wel een A7V266-e hebben en ook zulk soort AGP problemen?

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:15 schreef Zwaargenieten het volgende:
Dit is m'n laatste oproep aan iedereen! Ik eis dat alle computer pro's nu een oordeel vellen en ff vertellen of ik het kan oplossen of niet. Of misschien zijn er mensen die wel een A7V266-e hebben en ook zulk soort AGP problemen?
Hey haai. Ik heb dezelfde hardware als jij! en een beetje hetzelfde probleem. Ook kan ik niet op 1024 & 768 in fullscreen(zonder zwarte randen) draaien. Ook niet op overlay en blabla. Ook werkt het radioprogramma wat bugie en loopt soms vast. ;(
Ik ga denk ik ander tv progrmma gebruiken maar what about the radio? Ok, als als ik een oplossing heb hoor je het van me. En hopelijk andersom.

Greetz

PapRika

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Kun je zwarte randen niet oplossen door allow resolution change aan te zetten? Want als het goed is kan je Hauppage niet verder dan 800x600 (iets je kleiner zelfs).

Wat betreft storing: Ik heb vij sommige kanalen last van verticale lijen in mijn beeld. Iemand idee?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Verticale lijnen lijkt me misschien toch een soort kabelstoring... Die horizontale zijn toch echt door de PCI performance... Dit topic loopt ook tegelijk een beetje op deze topic [topic=369115/2]

Gaat Asus nog instellingen in de BIOS klussen waarmee je advanced PCI settings kan veranderen? Abit heeft dit geloof ik wel...

Verwijderd

Voor de VIA Chipset is er een PCI Latency patch uitgebracht om de tegenvallende performance te verbeteren.
Te downloaden bij www.viahardware.com

Verwijderd

Zoals vele anderen ook al gezegd hebben.
Heb je een Hauppage kaart.
Stap 1: Gooi alles wat met hauppage te maken heeft eraf
Stap 2: Download wdm driver
Stap 3: Download DSCALER. Goed programma. Alles wat het amateurprogramma van Hauppage niet kan!
OK. suc6 :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 21:13 schreef paprika het volgende:
Zoals vele anderen ook al gezegd hebben.
Heb je een Hauppage kaart.
Stap 1: Gooi alles wat met hauppage te maken heeft eraf
Stap 2: Download wdm driver
Stap 3: Download DSCALER. Goed programma. Alles wat het amateurprogramma van Hauppage niet kan!
OK. suc6 :)
Bijna alles :+
Kzie nergens een videograb optie ;(

C:\>_

Pagina: 1