Toon posts:

Sygate netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil internet gaan delen met sygate. Ik heb alle sgeinstalleerd en gebruik voor de server windows xp pro en me ander ecompu draait ook op winxp pro met kabelinternet van chello. Hij herkent alles DHCP server DNS alles ik kan zelfs mijn ip pingen die van me netwerkaaart is die met internet is verbonden. Sygate geeft de client enzo IP. Dus alles zou het moeten doen. Maar nee hoor internet doet het niet. Ik heb toen DNS server handmatig ingesteld op de client maar ook niks. Ik heb de kabels nog gechecked enzo ze zijn niet gelijk in volgorde de kleuren enzo dus het moet allemaal kloppen. Wat doe ik fout? Kan iemand me helpen? Heb ik soms wat verkeerd gedaan met me protocollen ofzo? me firewall staat ook niet aan die standaard in winzp zit en ik heb ook nog nooit een firewall gebruikt.

Wat iemand raad voor me om het op te lossen?

Verwijderd

Wie gaat er in godsnaam een Connection share prog draaien met twee XP bakken??

Verwijderd

ik raad je ICS van XP aan 8-)

Verwijderd

Topicstarter
wat dan? Als je dit zegt geeft dan ook een reden. Ik ben namelijk nu me client op WIN98se aan het instaleren.

Verwijderd

Ik heb ook geprobeerd met de nieuwste versie van Sygate Home Network onder Windows XP een internetdeling te starten, dit lukte niet, na veel gevloek en geprobeer heb ik het onder Windows 2000 geprobeerd en daar werkte het wel onder, ook werkt het onder windows 95 zonder problemen, dus ik denk sat het aan windows XP ligt.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Gewoon met windows xp home/office network doen ! heb ik ook (2 winxp pro bakken en chello). Ik kreeg het eerst niet aan de praat en toen probeerde ik ook sygate.....lukte niet. Na formatteren deed alles het 100 % :P en nu nog steeds

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

heej Geforcy,

Bij mij kreeg ik het zo aan de praat een tijdje geleden:

-je stelt gewoon eerst inet op je server in, zoals voorgeschreven door je provider.

-vervolgens ga je je inet-verbinding delen, dmv. je inbel/inlog inet-verbinding te delen ( dus niet een van je netwerkkaarten )

-gevolg is dat je tweede netwerkkaart in je server 192.168.0.1 als ip krijgt.

-vervolgens ga je na je xp-client en open je daar een dos-venstertje;
daar tik je ipconfig in. >>> die gegevens vul je in bij de tcp/ip eigenschappen;
deze zijn: ip. 192.168.0.???
snm.255.255.255.0
sg. 192.168.0.1
dns.192.168.0.1

( tenzij je je client automatisch een ip wilt laten verkrijgen, dan vul je nix in maar vink je die optie aan (is de standaard optie))

Let er wel op dat beide pc's lid zijn van dezelfde werkgroep!!

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

WinXP <-> WinXP

zie geen probleem om een netwerk te regelen ( standaard spul van WinXP, wil het makkelijk )..

maar om het nou met WinXp <-> Win2k das andere koek :7

WinXP werrukt dan nie goed mee ( ligt het aan mij of heeft meerdere mensen die ik ken er ook last van :P )

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

jup onder winXP werkt et waarschijnkijk nie
de ICS van winXP werkt toch ook?
geen client install enzo
Pagina: 1