Toon posts:

internet via satteliet

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zat es te kijken hier http://www.bysky.nl/ en daar zijn een paar abonementen te verkrijgen: bysky A en B spreken mij wel aan alleen ik heb een paar vragen
heeft iemand hier ervaring mee?
hoe snel zal dat gaan?
bij A moet je lokaal inbellen dus da gaat vele geld kosten maar kan ik als gewone klant gewoon een zakelijk abonement nemen?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Als je een KvK-nummer hebt, ja.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 22:57 schreef Ferdo het volgende:
Als je een KvK-nummer hebt, ja.
dat zullen we misschien nog wel hebben, 3 jaar geleden gestopt met de zaak hier

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
3000ste topic over satteliet internet

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 23:06 schreef Attilla het volgende:
3000ste topic over satteliet internet
nou en!
er zijn wel meer topics over kabelinternet

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Bovendien draait het mede om de vraag "is een zakelijk abonnement mogelijk?". Dat vind je waarschijnlijk niet in die 3000 topics.

Wat je wel kan opzoeken is info over snelheid e.d.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 23:09 schreef Ferdo het volgende:
Bovendien draait het mede om de vraag "is een zakelijk abonnement mogelijk?". Dat vind je waarschijnlijk niet in die 3000 topics.

Wat je wel kan opzoeken is info over snelheid e.d.
ja daar kwam ik net ook achter en da valt tog vies tegen over de verhalen die ik hoor over satteliet
duurste abonemtn heb je 2048 kiloBit down en 256 kiloBit up
goedkoopste is 64/8 kiloBit geloof ik

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Ik heb zelf dan internet via de satteliet. (Bij bysky)

Maar ik kan het je niet echt aanraden. Ik weet niet wat je bedoeling hiervan is, maar je zit vast aan Europe Online en die stoppen met Unicast (gewoon internetten op het www).

Je kan binnenkort alleen nog maar een bestand aanvragen welke je wilt hebben, en dan duurt het drie dagen en dan krijg je het binnen via de sattelliet. Alleen File Fetch Manager is de reden waarom ik hier nog een abonnement op heb, maar voor de rest is het dikke kut.

Verwijderd

Internet via satelliet is so-wie-so niet alles, ook niet met upload via satelliet, het geeft extreem lag. Zo'n ding staat op 38.000 Km boven de evenaar, das vanaf hier ongeveer 40.000km. Alleen al heen-en-weer reizen van pc>satelliet>grondstation|internet| grondstation>satelliet>pc en weer terug kost bijna 200.000 Km dus dat is al 600ms ! Tel hier de vertraging door een (net) iets ander TCP protocol (niet ieder pakket wordt bevestigd, waardoor er [door de lag!] [als] het misgaat relatief veel opnieuw gestuurd moet worden) bij op en je weet dat dit het niet is.
IMHO gaat satelliet-internet het dus niet redden. M.I. alleen een alternatief voor die plaatsen die geen kabel of ADSL hebben/kunnen krijgen.
(ik heb ooit IRC via de sat gedaan, maar (altijd) 3 seconden lag gaat vervelen!)
Voordeel : je kijkt tegelijk naar ++100 tv stations gratis en voor nopppes, waaronder ook 4 channels C+, met geluid! ;)

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

is het niet zow dat er een snelle data stroom is waardoor die afstand relatief word?

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Voor downloaden maakt de slechte latency/ping niet zoveel uit. Voor telnet achtige applicaties, chat, gaming, etc. is het funest.... Ik heb ook nog geen positieve verhalen over sateliet gehoord, plus dat een tweewegs abonnement schreeuwend duur is.

ISDN flatfee voor 400 piek is in ieder geval kwalitatief gezien een beter alternatief. ISDN kost trouwens tegenwoordig 199 piek bij primafoon in de aanbieding.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26

Fido

C:\> park

Het is volgens mij nog niet eens nodig op een KvK nummer te hebben. Iedereen kan een BySky prof. abonnement nemen. De unicast diensten van Europeonline werken niet meer. Maar volgende maand hoopt BySky internet via een andere satelliet provider aan te bieden (Eutelsat?). Uiteraard met unicast en sneller dan wat europeonline de laatste tijd te bieden had.
Pagina: 1