Negative
Condition Zero heeft thema van CS maar is dan standalone spel geen mod meer.
En ja, het heeft ook een multiplayer functie, maar tegelijkertijd ook gewoon single player missies.
Ik heb namelijk gelezen dat als CZ uit is dat er GEEN CS updates meer zullen komen.
En ik vind dat ook terecht eigenlijk... enige die beetje profiteert van het suc6 van CS zijn sierra en valve, nu werken gooseman enzo toch voor valve, maar reken maar niet dat ze echt zoveel verdienen.
Maar ja... je ziet het maar weer, maak een goed spel met een goed werkend cdkey systeem en het verkoopt als een gek.
Zijn zat mensen die 3 versies of meer van HL thuis hebben liggen alleen maar om maar alvast wat extra cdkeys (wonid's) te hebben.
Ik ken iig weinig mensen die door blijven spelen op "geleende" keys, zeker na de nieuwe update nu je niet meer met 2 dezelfde wonid's tegelijkertijd op 1 server kunt spelen.
Dus ik wacht met smart op CZ.
Over het n00b gedeelte, ja helaas is het zo, en ja helaas doen veel admins er vrolijk aan mee. Ik persoonlijk probeer ze meestal te helpen, maar er zitten er geregeld bij die gewoon niet willen dat je ze helft en het meer als negatieve kritiek zien in plaats van adviezen/opbouwende kritiek. Je zult nu als nieuwe speler door de appel heen moeten bijten en je gewoon realiseren dat ze in TO niet zover zullen komen

ik heb het geprobeerd en dat ging heel erg fout.
Maar ja, probleem is dat de mensen die het hardste newbie, n00b etc. roepen vaak zelf nog veel erger begonnen zijn en toevallig in korte tijd redelijk goed zijn geworden en zich iets verheven voelen boven het normale gedeelte die voor de lol spelen en neit voor stats/prestaties of iets anders.
Maar er zijn een aantal mensen met wie je heel veel lol kunt hebben, vooral op de strikerz servers op de wat latere uurtjes is het wel grappig of tijdens de Die hard nachten op de bookable (#strikerz.net en/of #diehardcs op sorcery.net voor meer info).
Ik speel zelf alleen op strikerz en het zijn servers van redelijk niveau kwa bezoekers en met veel admins met een redelijk strikt beleidt waar de meeste spelers zich goed aan houden en als er eentje zich misdraagt zijn paar screenies en berichtje op forum, ff in irc kanaal roepen of admin online is of een icq berichtje genoeg om van die persoon verlost te zijn.