S3 Savage4, werkt niet op ECS mobo...

Pagina: 1
Acties:

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Hi,

Ik post dit bericht opnieuw omdat 1 mod mijn vorige topic gesloten had met de rede dat ik niet genoeg informatie had gegeven, maar die mod heeft niet gereageerd op mijn mails, dus ik open een nieuwe hierbij en zal zoveel mogelijk informatie over het probleem geven en vertellen wat ik heb geprobeerd.

Allereerst mijn hardware:

ECS K7S5A (rev4) +sound+lan(lan en sound zijn uitgeschakeld)<--- nieuw
AMD Athlon XP 1600+ <--- nieuw
256MB DDR ram <--- nieuw
IBM 60GXP 40GB HD <--- nieuw
IBM 8 GB 5400rpm HD
Philips 40X cdspeler
HP 9100i brander
Diamond Stealth III 540 32MB AGP(S3 Savage4)
Terratec DMX X-Fire 1024

Nu het probleem.
Ik heb eerst mijn nieuwe HD geformateerd en gepartioneerd en daarna windows98se geinstalleert(ik had mijn oude hd ff losgekoppeld). Na de instalatie starten het systeem op en hij dedecteerde mijn videokaart, hij instaleert. En vraagt of ik opnieuw wil opstarten. Ik zeg "okay", en hij start opnieuw op. Maar op het moment dat je het beuroblad behoort te zien te krijgen krijg ik vrijwel niks, ik krijg alleen een volledig zwart scherm en een witte muiscursor. Meer niet.
Ik heb daarna windows in veilige modus opgestart, en de videokaart gewist, en opnieuw opgestart en alles opnieuw laten dedecteren. Dat heb ik 5 keer gedaan maar daarna werd ik het zat(is wel te begrijpen volgens mij), dus ik verwijderde de videokaart(in systeem instellingen) en ik liet hem niet opnieuw opstarten. En toen kon ik dus ff werken met 16 kleuren, en ik ging op internet zoeken naar drivers. Ik heb een heel stel gedownload maar het heeft niet mogen baten.
Ik heb ook op het forum van ocbechmarks(ofzo) een topic geopend en de vraag gesteld, maar dat is voor mij toch iets moeilijker ik kan het niet goed verwoorden in het engels.
Ik heb ook de AGP driver van SiS geinstalleert eerst de versie van de cd, dat hielp niet en toen de nieuwste op internet, heeft ook niet geholpen.
Daarna heb ik de bios van mijn moederbord geflasht met de laatste officiele bios, heeft jammerlijk ook niets geholpen. Ik ben der onderhand nu al (te) lang mee bezig en het wil maar niet lukken. Ik had mij zo verheugd om eindelijk met een snelle computer te werken(inplaats van een AMD K6-2 350MHz met 96MB).

Ik hoop dat ik nu wel genoeg informatie heb gegeven. Als dat niet zo mocht zijn mail dan alsjeblieft eerst voordat de topic op slot gaat.

Verwijderd

kheb ook een S3s4 en draait prima, wel andere MB, maar welke drivers gebruik je ?
haal de drivers is weg van www.diamondmm.com
en install die

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Ik had ze van S3graphics.com en uh volgens mij savageplanet ofzo...en ook nog gewoon van de cd geprobeerd.

Maar eh ik zal die van diamondmm ook proberen, mmm volgens had ik dat al gedaan, maar goed ik ga het doen.

edit:

ik heb de drivers geprobeerd maar het geeft het zelfde resultaat:(

Verwijderd

drivers installeren gweoon,vraagt om reboot en dan weer niks ?

delete alle video drivers ff in safe mode
en install dan terug in windows met de drivers van diamondmm

/geef me de site van ECS is.

p.s. hoe staat ie in de BIOS ?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Waarom probeer je win2k niet? S3 Savage is trouwens bagger kaart, kennis van mij heeft heel veel stabiliteitsproblemen gehad met zijn pc's+die savage... Zowel met Intel en AMD. Wel via chipsets d8 ik. Maar die drivers zijn dus gewoon brak!

webOS all the way!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
heb ik al gedaan...

www.ecs.com.tw

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 23:19 schreef Hermanvh het volgende:
Waarom probeer je win2k niet?
Ik heb geen win2k...zou ik winME moeten proberen ?
Ik gebruik het alleen voor spelletjes, anders zit ik toch te kloten in Linux.

Verwijderd

typisch MB/OS/VidCart-Driver probleem
zo mogen elkaar nie zo. |:(

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 23:25 schreef Mr.Baze het volgende:
typisch MB/OS/VidCart-Driver probleem
zo mogen elkaar nie zo. |:(
Hier kan ik uit concluderen dat een ECS K7S5A en Savage4 no go is ?:(

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Ik heb zelf ook zo'n kaart gehad, 1 advies, gauw weer vanaf komen. Baggerkaart, die drivers zijn heel erg slecht en ik kon met dat ding niet in 2k/XP komen, hij liep altijd vast.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
mmm betekend dit dat het echt niet aan de praat te krijgen is ?
mmm dan moet ik maar ff de Matrox G200 uit de server slopen en erin gooien...en dan maar sparen voor een andere videokaart:(

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:40
hoi, het probleem dat jij hebt HAD ik PRECIES het zelfde. Format C\: en dan alleen een witte muiscursor na installatie videokaart.

Uiteindelijk heb ik hem aan de praat gekregen met de nieuwste *38 serie van S4 (te vinden op www.savagenews.com)

NU doet hij het goed (eindelijk) en ik kloot er voorlopig niet meer aan. (tot ik een geforce 2 mx-400 ga halen, de s4 is te veel gekloot)

Aopen AX6BC EZ
Asus Smart Slot 1 CPU Card S-370-L
Celeron 433 @ 541 (6.5 x 83.3) @ 2.0 Volt
256 Mb Ram PC 133 CAS 2-2-2
Savage 4 PRo, 16 Mb, AGP, TV-Out
Western Digital 30 GB HD, 5400 Rpm, 2048 kB
Sound Blaster Live! 1024
Win98SE NL

suc6

Ontspan.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Gelukt !!!
Ik heb de 3 jumpers gesloten...en daarna de nieuwste Diamond drivers geinstalleert...die drivers van S3 werkte niet okay...ik heb nu in de bios ingesteld dat de AGP op 2x moet werken...

Is er veel verschil tussen 2X en 4X ?

edit:

het probleem wat ik had is nu wel weg. Maar er is een nieuw probleem gekomen, hij's errug instabiel op de vreemdste momenten loopt die gewoon vast en kan je nix meer

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 23:21 schreef Priyantha Bleeker het volgende:

Ik gebruik het alleen voor spelletjes
In dat geval zou ik als ik jouw was voor 130,- (minimaal) een GeForce2MX 200 kopen, is beter dan die s3...

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 12:11 schreef BeForce256 het volgende:

[..]

In dat geval zou ik als ik jouw was voor 130,- (minimaal) een GeForce2MX 200 kopen, is beter dan die s3...
Ja...mmm ik denk erover om een Matrox of een Ati kaart te kopen, vooral omdat ik daar ietwat betere dingen over hoor kwa drivers voor Linux...maar weet het nog niet zeker..

owja de stabiliteits problemen zijn opgelost !

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
mmm Nouja...was dus iets te vroeg gejuigd :(
Hij's nog altijd verschikkkelijk instabiel :( :( :(
En ik kan pas NA 20 Januari een nieuwe videokaart kopen...en ik zou toch errrrrug graag een beetje stabiel systeem hebben. Iemand nog suggesties ?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ey gaan op die k7s5a ook XP cpu's? Want ik ben namelijk van plan in maart dit mobo te kopen, maar wist niet dat ze ook xp cpu's aan konden.

iStockphoto

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 16:10 schreef cheshire87 het volgende:
ey gaan op die k7s5a ook XP cpu's? Want ik ben namelijk van plan in maart dit mobo te kopen, maar wist niet dat ze ook xp cpu's aan konden.
Bij mij tenminste wel.. heb een rev4
Maar eh dit is nogal OFF topic...:( Hier heb ik geen boodschap aan namelijk
Pagina: 1