Zwart/Wit beeld op TV (ATI Radeon i.c.m. Marmitek)

Pagina: 1
Acties:

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Ook ik ben aan het shoppen geweest op de HCC en heb daar het nodige ingeslagen: ATI Radeon 8500, Marmitek GigaVideo 50 (Echter er staat een andere naam op het doosje -->bandridge)
De bedoeling van het geheel was om fotos's dvd's, mp3's divx etc. af te spelen van mijn PC boven naar mijn TV/Stereo beneden (en dit zonder kabels te trekken).
Het geluid levert geen enkel probleem op en ben dan ook zeer tevreden over mijn Marmitek/Bandridge ... echter het beeld is Zwart/Wit :(

De ATI Radeon heeft een S-video aansluiting, de Marmitek composiet(CVBS ?), mijn tv en vcr alleen Scart. Ik ga dus van S-Video naar composiet(CVBS ?) naar scart en wordt ergens tijdens dit traject mijn kleuren kwijt.

Iemand anders hier ook tegen aangelopen ? Weet iemand de juiste combinatie van kabeltjes om deze handel aan de praat te krijgen ?

Greetings,

Le_Phreak

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Staat je videokaart wel op PAL en niet op NTSC?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
je tv kent geen s-video....
je moet composite hebben (niet niet met een convertertje) maar dat zal die radeon toch wel hebben????

if broken it is, fix it you should

• Le_Phreak
Hmmm.. Yeps gechecked .. hij staat op PAL en nee die kaart heeft geen composite :(

Greetings,

Josh

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

de radeon 8550 heef teen appart s-video stekkertje, hij heeft namelijk meer gaatjes dan een normal s-video, deze gaatjes worden gebruikt voor het s-video->composiet adapter kabeltje, wat daarmee dus per definitie anders is dan een normaal s-video->composiet kabeltje. Heb je geen echte Retail Radeon 8500 gekocht van ATi zelf maar van een 3rd Party dan is het hoogstwaarschijnlijk dat dat kabeltje er niet bij zit, ATi heeft meen ik te kennen gegeven dat je dat wel bij ze kan bestellen maar hoe dat precies zit weet ik verder ook niet.

Breek je nek voorzichtig

• Le_Phreak
Er zat inderdaad geen S-video naar composiet kabel bij (wel s-video naar s-video). Mijn collega heeft een Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe kaart gekocht, hiervan heb ik de kabel geleend.
Hmmmm.. nu dan maar eens op zoek naar dat kabeltje ... Iemand toevallig nog eentje liggen ? :P
Pagina: 1