Toon posts:

hd van 1.2 Gb maar de helft zo groot

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 4 hd'tjes van 1.2 Gb
maar als ik de schijven in een pc stop, dan kan is de ene schijf maar max 546 Mb, de andere twee 230 Mb (ofzoiet) en dan nog ene van rond de 430 Mb.
heb bij allemaal al een low level format gedaan, wat niet hielp.
bij fdisk zegt em gewoon een te kleine capaciteit, nl die van hierboven.
heb ook al eens partitionmagic 7 gebrobeerd, maar daar zag ik enkel een fat32 partitie en een unknown partitie.
De schijven komen van een school, dus ik denk niet dat ze defect zijn. als iemand misschien zo een proggie weet om echt alle partities van een schijf te doen, dan kan ik vervolgens één grote partitie maken van 1.2 Gb.
ik weet wel niet of zoiets bestaat .

}:O

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 15:50
Misschien is er al een secundaire partitie op gemaakt, maar niet gebruikt. probeer die in fdisk es te zoeken en te benutten

Verwijderd

Topicstarter
er is in fdisk maar 1 partitie te zien

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik weet niet of je de beschikking hebt over Win2000 (of XP), maar daarin kan je kijken bij Computerbeheer naar de status van je schijven.
Een vriend van me had namelijk ook zn schijf op mysterieuze wijze gehalveerd, en toen bleek dat een deel van de schijf unallocated was, maar fdisk liet dit niet zien. Win2000 dus wel, en via dat kon ik die schijfruimte weer bereikbaar maken. (via partition magic zou je dit waarschijlijk ook wel kunnen doen)..

Verwijderd

Topicstarter
ok zal dit eens proberen. heb nl xp geinstalleerd.
zal het laten weten als het gelukt is

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:35
dan heb je zeer waarschijnlijk alleen een primaire partitie gemaakt.. die maar 50 % is bijvoorbeeld..

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Wat voor een computer is dat? Als hij erg oud is heb je de kans dat de BIOS niet eens met zulke grote schijven overweg kan en dan zie je er maar een deel van.

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 09:00 schreef polaris het volgende:
Wat voor een computer is dat? Als hij erg oud is heb je de kans dat de BIOS niet eens met zulke grote schijven overweg kan en dan zie je er maar een deel van.
Dan zou hij alle schijven (als het een extreem oude PC is) zien als 512MB schijven dus niet van toepassing hier.

Is i.d. erg vreemd. Misschien heeft die school speciale kaarten in de PC gehad die een kopie van de installatie ergens op de HDD parkeren en de groote van de schijven dan aanpassen. Dat zou verklaren waarom PartitionMagic 7 een unknown partitie aangeeft. Vraag het eens bij die school.

Verwijderd

michien dat de bios van je pc hem neit ondersteunt.
Had ik namelijk ook met mijn fujutsu 3,45 gb HD die kon niet hoer komen dan 2,1 gb en Partition magic en fdisk zagen het ook neit

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

alligato: ajb niet onder elke post een koetje zetten.

+

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1