DVD-ROM speler wil niet van regio 1 af

Pagina: 1
Acties:

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Topicstarter
Nou, vandaag een dvd-rom speler gekocht (acer dvp 1648a OEM), dus ik dacht eens even fijn een dvdtje te kijken. Eventjes eentje gehuurd bij de videotheek en in de drive gestopt. Onder XP de vraag of ik die met windows media player afspelen, dus ik denk "welja, hoef ik die windvd niet te installen". Maar aangezien er geen dvddecoder is wil wmp niet spelen. Dus ik installeer windvd (zat erbij) en die begint te klagen dat de regio niet klopt met de dvd en dat ik die moet wijzigen en dat dat nog 4x kan. Helaas begint ie echter te brullen dat dat niet kan "you need to have administrative privileges". Dat zelfde doet ie ook in windows 98. Ik heb ook geprobeerd in te loggen als Administrator, maar dat werkt ook niet. Regio wijzigen bij cdrom settings in device manager geeft ook een error. Ik heb geen idee meer waar ik het moet zoeken en ik kan ook geen tools vinden om de regio op 2 te zetten...Help iemand ?

PS: ik ben dus niet op zoek naar hacks of firmwares, ik wil gewoon dat het werkt zoals het hoort te werken.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 22:15 schreef grhmpf het volgende:
Nou, vandaag een dvd-rom speler gekocht (acer dvp 1648a OEM), dus ik dacht eens even fijn een dvdtje te kijken. Eventjes eentje gehuurd bij de videotheek en in de drive gestopt. Onder XP de vraag of ik die met windows media player afspelen, dus ik denk "welja, hoef ik die windvd niet te installen". Maar aangezien er geen dvddecoder is wil wmp niet spelen. Dus ik installeer windvd (zat erbij) en die begint te klagen dat de regio niet klopt met de dvd en dat ik die moet wijzigen en dat dat nog 4x kan. Helaas begint ie echter te brullen dat dat niet kan "you need to have administrative privileges". Dat zelfde doet ie ook in windows 98. Ik heb ook geprobeerd in te loggen als Administrator, maar dat werkt ook niet. Regio wijzigen bij cdrom settings in device manager geeft ook een error. Ik heb geen idee meer waar ik het moet zoeken en ik kan ook geen tools vinden om de regio op 2 te zetten...Help iemand ?
DVD Genie staat in tweakers/software updates
die downloaden

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Of in je regedit weet niet welke key maar zoeken op DVD in je registry

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zaterdag 08 december 2001 22:23 schreef cool0 het volgende:
Of in je regedit weet niet welke key maar zoeken op DVD in je registry
dit staat alleen niet in je register maar in een romchip op je dvd speler, windows leest slechts deze setting uit,

A wise man's life is based around fuck you

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Topicstarter
Ja dat klopt het is een RPC 2 drive, daar staat het dus in de dvdrom speler zelf en niet alleen in software. Via zo'n drive check prog kan ik zien dat ie momenteel op regio 1 staat sinds dat ik er dus een dvd in heb gestopt. Na het inbouwen gaf ie nog geen regio aan. De dvd die ik erin heb gestopt is regio 2 (staat er op tenminste) dus ik vind het nogal raar dat de drive op regio 1 staat ...

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Toen ik nog niet wist dat dvd genie bestond deed ik altijd het op deze manier ik sloeg mijn register op wanneer die op regio 2 stond en wanneer die op regio 2 stond. Als ik dan een regio 1 dvd afspeelde dan laade ik de settings voor regio 1 in en vice versa. Alleen moet je dvd rom dan dan wel regio vrij zijn zolals mijn Toshiba MD1212.
Het is vaak namelijk de software waar een regio check op zit.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Pagina: 1