Capture kaart voor 2000/XP

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:23

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede capture kaart, die ook draait onder 2000/XP. Ik wilde eerst de DC10+ hebben, maar die schijnt belabberd ondersteund te worden onder xp/2000.

Het is om van een gewone videorecorder beelden op te nemen op te computer (AVI). Ik gebruik daar nu de Studio pc/tv Rave voor (die ook niet werkt onder 2000/xp trouwens), met een dual boot voor 98. Ten eerste wil ik van die dual boot af, en ten tweede is de pc/tv rave ook niet echt geschikt hiervoor.

Weet iemand een goede kaart voor mijn doeleinden?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Echt niemand :?

;(

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Een vivo kaartje van ATi?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Tja,

Eerst moet je je afvragen of je er een tuner op hebben wilt. De DC-10 is op zich een mooie kaart (zonder tuner), met framecompressie in hardware. Ik denk niet dat je nog snel een kaart vind die dit kan voor een leuke prijs.

Het is inderdaad bekend dat de DC-10 een "vervelende" kaart is. Op sommige mobo's wil die kaart gewoon helemaaaal niet!

Maar in wat voor systeem ga je draaien? Die hardwarecompressie is namelijk wel leuk maar ook duur. Als je een mooi dik systeem hebt staan met lekkere snelle harddisks (RAID0 b.v.) dan heb je helemaal geen compressie in HW nodig. Dan kun je uit met een "gewone" capture kaart of een TV kaartje, en dan ofwel ongecompresseerd naar harddisk pompen, of gewoon via software (realtime) compresseren.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
De Asus 8200 GF 3 :) Heeft voldoende capture mogelijkheden en heeft een leuke chipset :9

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 11:53 schreef --EasY-- het volgende:
Tja,

Eerst moet je je afvragen of je er een tuner op hebben wilt. De DC-10 is op zich een mooie kaart (zonder tuner), met framecompressie in hardware. Ik denk niet dat je nog snel een kaart vind die dit kan voor een leuke prijs.
Dattie geen tuner heeft boeit me niet. Hij zit toch op me video recorder, en die heeft wel een tuner. Dus tv kijken (wat ik toch al niet vaak doe, kheb hier een gewone tv) kan ik toch wel. Gaat me meer om de capture mogelijkheden
Het is inderdaad bekend dat de DC-10 een "vervelende" kaart is. Op sommige mobo's wil die kaart gewoon helemaaaal niet!
Da's niet eens zo erg. Zie ik dan weer wel. Kan hem altijd terugbrengen als hij het echt niet doet
Maar in wat voor systeem ga je draaien? Die hardwarecompressie is namelijk wel leuk maar ook duur. Als je een mooi dik systeem hebt staan met lekkere snelle harddisks (RAID0 b.v.) dan heb je helemaal geen compressie in HW nodig. Dan kun je uit met een "gewone" capture kaart of een TV kaartje, en dan ofwel ongecompresseerd naar harddisk pompen, of gewoon via software (realtime) compresseren.
Ik ga dus een nieuwe pc kopen binnenkort, en daar wil ik dan gelijk een goeie capturekaart in. (dus niet zo'n brak ding als ik nu heb, waar ik maar hooguit 320*240 kan capturen). Dit systeem wordt ongeveer dit:

P IV (1700 tot 2000 mhz)
512 RIMM
Asus P4TE
En de rest van de zooi

Ik ben niet van plan om iets van raid op te zetten..
Op maandag 10 december 2001 13:04 schreef Robin Shrine het volgende:
De Asus 8200 GF 3 :) Heeft voldoende capture mogelijkheden en heeft een leuke chipset :9
Die wilde ik ook kopen...

deze: Asus V8200T5 DeLuxe

Ik wist niet eens dattie ook tv-in had. Ik dacht alleen tv-out.

Mijn wensen zijn simpel:
Goed kunnen capturen op een redelijke resolutie en frame rate (640*480 @ 25fps). En dan on the fly compressie (dat doe ik nu ook met die pc/tv rave met een pentium 500. Alleen dan met een kut resolutie (320*240 @ 25fps)...

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Je zult het misschien niet geloven maar ik gebruik een 3dfx Voodoo TV FM in WinXP :) twas wel ff drivertoveren, maar hij werkt wel :D

...gamen blijft leuk...

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
En je kan gewoon goed capturen op een normale resolutie?

Verwijderd

Die Studio PCTV Rave is daar uitstekend geschikt voor.
De juiste Software, daar gaat het om.
Ten eerste zou ik de nieuwste drivers van Pinnacle downloaden, die zijn ook geschikt voor Windows XP.

driver link op tweakers

Ten tweede heb je een goede codec nodig.
Bijvoorbeeld picvideo (mjpeg), huffyuv (losless) of realtime direct naar DivX.
Met die Picvideo codec kun je op quality setting 19 goede resultaten boeken en realtime je compu laten comprimeren.
Huffyuv geeft geen kwaliteitsverlies, maar geeft grotere bestanden (nog wel kleiner dan uncompressed avi's :) ) en de DivX codec vereist een 'vlotte' CPU.

Software om mee te capturen:
Vritualdub (of Nandub!!)
AVI_IO

Alles werkt onder XP.
Dus, ik zou je hand op de knip houden en eens even lekker gaan zoeken met google.

een goede start:
VCDhelp

Suc6

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Bla bla bla.

Die studio pctv/rave is er helemaal niet geschikt voor. Ik kan gewoon niet hoger capturen dan 320*240. Ik wil minstens op 640*480 capturen. :(

Als ik hoger dan 320*240 ga capturen krijg ik allemaal strepen in beeld :r

(of ik moet iets verkeerd doen, dat kan natuurlijk ook :) )

• EaS
  • Laatst online: 17-08 21:50

EaS

Die DC10+ captured rechtstreeks naar maximaal 768x576 in M-JPEG formaat, zonder dropped frames etc. en uitstekende kwaliteit. Daarna omzetten naar MPEG-1,2 of 4(DiVX).
Alleen is de driver support inderdaad een beetje fucked up daar bij pinnacle. 98,98-SE en ME no problemo.....maar 2000 hebben ze nooit ondersteund, en windowsXP drivers zouden uitkomen als XP gereleased werd (zouden ook gelijk W2K drivers zijn). Maar nu: ja eind november.....eh nee begin december....halverwege december....en nu is het al eind december. Als die drivers dan ook uitkomen, zul je zien dat er weer problemen mee zijn in sommige gevallen..etc. etc. Reken maar een goed half jaar verder voor kwaliteitsdrivers voor de DC10+ onder 2K/XP (of ik moet pinnacle nu zwaar onderschatten...ik hoop het maar).
De DC10+ is nu ook al wel onder 2K/XP aan de praat te krijgen, maar ben daar nog niet erg te spreken over.

Heb je geduld (wachten op de 2K/XP drivers), of kun je toch nog even verder met dualboot, dan is die DC10+ zeker wel een heel geschikt kaartje voor jou.

Verwijderd

DV500+, krijg je gelijk adobe premiere bij, volledige versie met documentatie. Werkte bij mij onder w2k en werkt nu onder xp.
Daar zijn al wel xp-drivers voor (beta-versie, maar werkt bij mij goed).
Kan analoog en digitaal capturen (s-video/composiet en 2x firewire).
Full screen zonder ook maar 1 dropped frame.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:24

The Legend

*Plop*

Mijn Pinnacle PCTV Pro werkt nu ook onder XP, zonder nieuwe drivers :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Ik heb een voodoo 3500 tv, maar deze vind ik vrij slecht capturen, ik heb ook een dc10+ en die werkt inderdaad nog niet onder 2000 en xp. Ik heb wel gehoord dat er drivers komen voor xp, maar miro is daar altijd al langzaam in geweest. Ik heb ook een ati radeon vivo gezien en die capture ook wel aardig, maar de beeldkwalteit van de miro dc10+ is overtuigend de beste. Dus even op een rijtje:
- voodoo 3500 tv -kan alleen normaal capturen in 352*288 ofzo en er zit veel ruis in het filmpje en het is blokkerig.
- ati radeon vivo. capture op amd 800 net op 640x480 in mpeg 1, maar geeft dan wel redelijk scherp beeld, maar nog steeds een klein beetje wazig
- miro dc10+ captured op 720x568 ofzo, en doet dit met hardware mjpeg wat dus al goed werkt op een 'langzame' pc en echt perfect beeld geeft ( nog net geen dvd kwalteit :) )

Verwijderd

(of ik moet iets verkeerd doen, dat kan natuurlijk ook )
Dat denk ik ja.
Iets zit er niet lekker.

Zonder nou meteen te gaan lopen roepen dat het bla bla is wat ik je zit te vertellen, zou ik eerst op onderzoek gaan wat er fout gaat. Check ff op het forum en je zult waarschijnlijk zien dat er meer mensen capturen met de Rave.

hier misschien: tweakers pctv onder xp topic

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Nou. Ben vandaaag weer wat aan het kloten geweest onder 2000 met die pc-tv rave. Maar me computer loopt dan om de haverklap vast.

En onder 98 werkt het probleeemloos.

Ik vind het maar vaag

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

PCTV rave, en windows XP hiero.

XP pro engels + win2k 4.0 eng drivers. werkt perfect, capturen en tv kijken ook, alleen merk ik dat het capturen naar de NTFS drive niet goed wil, de FAT32 partities wel.

pctv rave gaat overigens gewoon tot 768x576 ( JA!! ook capturen ) wil je wete hoe? msn me danmaar ff ofzo, codeblaster89@hotmail.com

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje over die Miro PCTV.
Kan ik met dat ding zonder problemen in deze resoluties/modes capturen? (via Avi_io of Virtual dub)

RGB-24 Uncompressed Avi
RGB-16 Uncompressed Avi
YUY2 / UYVY Uncompressed Avi

(ik wil dus geen codecs zoals mjpeg, gewoon uncompressed)

352x240 , 704x240, 704x480
352x288, 704x288, 704x576
Pagina: 1