Op maandag 10 december 2001 11:53 schreef --EasY-- het volgende:
Tja,
Eerst moet je je afvragen of je er een tuner op hebben wilt. De DC-10 is op zich een mooie kaart (zonder tuner), met framecompressie in hardware. Ik denk niet dat je nog snel een kaart vind die dit kan voor een leuke prijs.
Dattie geen tuner heeft boeit me niet. Hij zit toch op me video recorder, en die heeft wel een tuner. Dus tv kijken (wat ik toch al niet vaak doe, kheb hier een gewone tv) kan ik toch wel. Gaat me meer om de capture mogelijkheden
Het is inderdaad bekend dat de DC-10 een "vervelende" kaart is. Op sommige mobo's wil die kaart gewoon helemaaaal niet!
Da's niet eens zo erg. Zie ik dan weer wel. Kan hem altijd terugbrengen als hij het echt niet doet
Maar in wat voor systeem ga je draaien? Die hardwarecompressie is namelijk wel leuk maar ook duur. Als je een mooi dik systeem hebt staan met lekkere snelle harddisks (RAID0 b.v.) dan heb je helemaal geen compressie in HW nodig. Dan kun je uit met een "gewone" capture kaart of een TV kaartje, en dan ofwel ongecompresseerd naar harddisk pompen, of gewoon via software (realtime) compresseren.
Ik ga dus een nieuwe pc kopen binnenkort, en daar wil ik dan gelijk een goeie capturekaart in. (dus niet zo'n brak ding als ik nu heb, waar ik maar hooguit 320*240 kan capturen). Dit systeem wordt ongeveer dit:
P IV (1700 tot 2000 mhz)
512 RIMM
Asus P4TE
En de rest van de zooi
Ik ben niet van plan om iets van raid op te zetten..
Op maandag 10 december 2001 13:04 schreef Robin Shrine het volgende:
De Asus 8200 GF 3

Heeft voldoende capture mogelijkheden en heeft een leuke chipset

Die wilde ik ook kopen...
deze: Asus V8200T5 DeLuxe
Ik wist niet eens dattie ook tv-in had. Ik dacht alleen tv-out.
Mijn wensen zijn simpel:
Goed kunnen capturen op een redelijke resolutie en frame rate (640*480 @ 25fps). En dan on the fly compressie (dat doe ik nu ook met die pc/tv rave met een pentium 500. Alleen dan met een kut resolutie (320*240 @ 25fps)...