Toon posts:

alcatel modem hack problemen :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had dus me alcatel modem ' gehackt' en als dhcp server ingesteld en alle pcs kregen hun ip via dhcp
werkte allemaal goed maar vandaag wou ik al het inkomend verkeerd doorsluizen naar mijn linux bak waarop me site draait (althans gaat draaien als het lukt)
maar opeens deed internet het helemaal niet meer !
alleen als ik via casema (dus via kabelmodem) ging doen (zo zit ik nu ook online) krijg ik opeens veel snellere verbinding dan normaal met wanadoo (nu mxstream speed!)
supervaag ja

want ik heb de modem gereset (1x via 10.0.0.138 schermpje en 2x handmatig met een pen aan de achterkant)

maar nu heb ik dus eindelijk weer die ppp UP en dhcp server weer ingesteld en de modem geeft ook aan dat deze bak en die linux bak client zijn van die dhcp server ! en ik kan van beide bakken ook de modem pingen maar ik kan er niet meer op internet ! terwijl die modem als het goed is wel is verbonden met internet...

ik had dus eerst de ppp ingesteld met directe verbinding tussen deze windows bak en modem en daarna pas dhcp (toen ik dus de modem aan de uplink van hub had, zoals nu)

werkt dhcp daardoor maybe niet ?

zelf denk ik dat het komt omdat die modem dus alles verkeerd doorsluist ofzo of iig een fout is gemaakt bij dat doorsluizen, ik deed eerst alleen poort 80 maar toen dat niet werkte deed ik defserver naar het ip adres van die linux bak (die hij kreeg via dhcp) , de linux bak heeft nu weer een ander ip adres maar deze windows bak heeft wel de ip waarnaar alles wordt doorgesluist dus die zou het tog moeten doen ?

als je trouwens dat ip doorsluist moet internet tog nog gwoon werken overal....

behoorlijk vaag allemaal dus
maar die modem is nog steeds in expert mode dus, kan je hem niet 'compleet' resetten !?
of iig dat doorsluizen met NAT weer fixen (dus dat ongedaan maken) want daarvoor werkte alles goed...
overigens werkte het command NAT met hoofdletters niet bij mij dus deed ik nat met kleine letters en toen kwam er [nat] ipv NAT> (zoals je zou verwacten)
maar dat moet tog nix uitmaken want de commands waren gwoon hetzelfde...

ik hoop dat iemand het nog snapt en me kan helpen want ik wil me mxstream verbinding trug :)
en als t ff kan ook me webservertje online krijgen..

Verwijderd

Topicstarter
niemand een ideetje :( ?

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Met defserver addr=0 zou je het defserver gedeelte weer normaal moeten hebben.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Verwijderd

gewoon niet "hacken" die modem en alles laten lopen via je linux server zit je toch ook altijd goed? ;)

Verwijderd

ff de cd erin die je kreeg
die conf. de boel terug :)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
> alleen als ik via casema (dus via kabelmodem) ging doen
> (zo zit ik nu ook online) krijg ik opeens veel snellere
> verbinding dan normaal met wanadoo (nu mxstream speed!)
> supervaag ja

Ik snap ff niet wat je casema en kabel wanadoo mxstream met elkaar te maken hebben... Hoezo is casema sneller nu je modem het niet meer doet?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik ook niet :P
kan feitelijk niet dus zal ik me wel verbeeld hebben omdat ik gewend ben dat casema zo sloom is maar op een zaterdagavond zal t wel gwoon rustig zijn ;)

maar nu werkt internet dus nog niet :(
defserver=0 gedaan maar werkt nog niet :(
is er niet een manier om dat te controleren trouwens ?

ik wou graag die modem hacken omdat elke pc dan afzonderlijk op internet kon

en omdat ik net met linux begonnen ben en er nog niet zo veel van snap :) wou ik die niet als server gebruiken voor het netwerk maar slechts voor mijn eigen website
en het LAN lampje van de modem brandt af en toe...
(andere lampjes ook trouwens :P eerst heel veel)
heel vaag ja...khoop dat iemand nog iets weet..
niemand dit gehad ?

op de hub branden trouwens wel beide lampjes, zowel van de poort waarop deze pc zit als van de uplink
maar na een tijdje niet meer beiden maar alleen van de poort..

Verwijderd

waarom dhcp, geef ze lekker een vast ip adres. Hier zitten ze op 192.168.1.x en adsl loopt als een trein. modem getweaked.

Heb je wel een gateway ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
JA, ik zei toch ook, HET HEEFT GEWERKT !
via dhcp maar nadat ik probeerde t inkomend verkeerd van de modem naar de linux bak ging sluizen toen ging t fout
toen deed internet het opeens nergens meer...

en nu heb ik t zowel via dhcp als via vaste ip geprobeerd maar werkt niet :(

daarnet kreeg ik ook geen directe verbinding (modem aan 1 pc) meer via 10.0.0.138 ! en dan flikkert dat activity lampje achterop me netwerkkaart geel en dat lan lampje op de modem

toen daarna ik ff de computer en modem had reboot deed ie t weer wel en nu weer niet !/?
is die modem niet gwoon kaduuk ofzo !?

Verwijderd

Topicstarter
help !
ik krijg helemaal geen verbinding meer met de modem !
zelfs niet als ik hem direct op mijn pc verbindt
en me andere windows pc brandt nu weer geel achterop de netwerkkaart !
wie weet hoe dat zou kunnen dat ik geen verbinding met de modem krijg ?>>>>?

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Het klinkt alsof je netwerkkaart die met de ADSL modem verbonden is niet op half-duplex staat. Check ff na dat die netwerkkaart hard ingesteld staat op 10Mbit, half-duplex. Meestal kan je dat vinden in Device Manager, maar dat hangt af van het type netwerkkaart.

Zet de netwerkkaart vooral niet op autonegotiate, want dat werkt niet met die k**** Alcatels. ;)

My other computer is your windows box.

Verwijderd

Topicstarter
hm hoe doe ik dat dan in windows 98 se !?
in apparaatbeheer niet..
bij netwerkinstellingen ook niet toch?

Verwijderd

Topicstarter
help :) ik krijg nog steeds een contact met die f0kking modem :(
Pagina: 1