Afstandsbediening via IrDa op pc

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Is heb mogelijk de PC te bedienen met een afstandbediening op IrDa?
Kun je hier elke afstandsbediening voor gebruiken?
Zo niet welke moet ik hebben?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja hoor dat kan, remote assistance is onder andere een progje dat het ondersteunt. Winlirc moet je soms als tussenprogramma gebruiken. Verder werke niet alle IRda poorten op de zelfde freq als afstanbedieningen. Maar je kan het proberen

Verwijderd

of een andere mogelijkheid is dat je er zelf eentje bouwt ben je voor een tientje klaar zoiest en het is echt super makkelijk

• arjandijk162
heb er wel een zelfgebouwd, maar heb een barebone systeempje met een irpoort aan de voorkant, deze wil ik als DVD/divx/mp3 speler gebruiken en vanaf de bank bedienen zou wel relaxed zijn >:) Het gaat om de soyo li-7000, barebonesysteempje uit de inkoopactie in Hardware Algemeen, waar kan ik die frequentie daarvan vinden?

• arjandijk162
heeft iemand trouwens al geprobeerd om met dit barebonesysteempje een afstandsbediening aan het werken te krijgen op de IrDa?

• arjandijk162
Heb nu een sony afstandsbediening aan het werk via de IrDa poort van mij li-7000 :P , maar sommige ab commando's herkent ie verkeert, ga even een andere afstandbediening proberen.

Welk merk is geschikt voor de PC zodat de signalen duidelijk herkent worden en de pc ze niet door elkaar haalt?

Heb sony al geprobeerd

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Ik gebruik de irman, werkt perfect via je seriele poort.

Het bedrijf zit in enschede, je kan hem ook zelf bouwen.

http://www.evation.com/irman/

Coïtus ergo sum

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

moet eigelijk kunnen, je kan er natuurlijk ook zelf iets voor bouwen of iets compleets kopen, maar ik heb zo'n vermoeden dat je speciall om IRda vraagt omdat je die poort al hebt en niet gebruikt/tegelijk met de afstandsbediening gebruikt.

• arjandijk162
Op woensdag 12 december 2001 18:20 schreef Solomo het volgende:
moet eigelijk kunnen, je kan er natuurlijk ook zelf iets voor bouwen of iets compleets kopen, maar ik heb zo'n vermoeden dat je speciall om IRda vraagt omdat je die poort al hebt en niet gebruikt/tegelijk met de afstandsbediening gebruikt.
Juist, zo is het, ik heb een irda poor aan de voorkant van mn pc zitten en wil deze met een normale afstandsbediening bedienen. Ik heb wat commando's kunnen geven met een sony remote, maar dit werkt nog niet vlekkeloos. Dus zoek ik een merk afstandbediening waar dit beter mee zou lukken, eentje waarvan de signalen wat meer verschillen ofzo

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Op donderdag 13 december 2001 11:35 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Juist, zo is het, ik heb een irda poor aan de voorkant van mn pc zitten en wil deze met een normale afstandsbediening bedienen. Ik heb wat commando's kunnen geven met een sony remote, maar dit werkt nog niet vlekkeloos. Dus zoek ik een merk afstandbediening waar dit beter mee zou lukken, eentje waarvan de signalen wat meer verschillen ofzo
welke tooltje gebruik je hiervoor? (p.s. Ik heb ook een LI-7000)

• arjandijk162
ff antwoorden op een oude topic, girder werk, maar irrasistant ook

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:33

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb ooit op een ouwe computer met IRassistant gebruik makend van de general com driver de afstandsbediening aan de gang gekregen, dit werkte prima. ( Ir ontvanger van Trust Ami Cordless ?256?)

Alleen wil het op m'n huidige bak absoluut niet!! Precies dezelfde instellingen leveren geen resultaat! :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1