Toon posts:

amd xp 1800+ / msi k7t266 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een amd athlon xp 1800+ met een msi k7t266 pro2 moederbord.

Maar ik krijg in Win Me steeds de bekende blauwe schermen met vaak een "vxd" fout.

Ook loopt tie vaak (bijna elke keer dat tie aanstaat) vast of crash tie tijdens installaties en bij games.

Hij is dus verschrikkelijk instabiel terwijl het niet aan de CPU of mainboard of geheugen kan liggen omdat tie het bij een ander wel allemaal doet en er zit een van de betere zalman coolers op.

In de bios heb ik alleen die 100 mzh in 133 mzh gezet zodat hij die 1800+ aangeeft maar dit maakt niets uit en ik heb al van alles geprobeerd.

Wil iemand mij plz helpen die hier iets van weet!!!!!
:( :( :(

Ik heb dus ook die nieuwste via 4 in 1 drivers geinstalleerd maar blijf problemen houden met crashen en blauwe schermen

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:47

klown

geek

hmmm interessant...die proc en bordje zou ik ook kopen, maar gelukkig komt daar linux op te staan....misschien een oplossing voor jou probleem 8-)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Een paar tips:
1. Geen Windows Meer Ellende gebruiken
2. Via 4-in-1 4.35 installeren
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1435v.zip

3. Via Latency Patch installeren (op www.viaarena.com)
Die kan ik zo snel niet vinden, maar er is een review
op tweakers.net geweest daarover

4. Ik weet niet wat voor vxd'tje het precies is, maar je
kunt de Via Ide Busmaster driver proberen als je
problemen hebt met eventueel een zipdrive, ik heb hem
verder nog niet nodig gehad.
http://downloads.viaarena.com/drivers/others/580_3012.zip

Succes

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

probeer andere geheugen ligt bijna in 99% van de gevallen van blauwe schermen hieraan.

...

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
gewoon niet ME gebruiken maar Wibdows 98

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

Topicstarter
Win 98 krijg ik niet eens geinstalleerd omdat tijdens de installatie hij al tal van verschillende fouten en blue screens geeft.

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem, je kan dan niks installern. Het ligt waarschijnlijk aan je geheugen je moet dan de instellingen van je geheugen veranderen na SPD in je bios dan moet het wel lukken.
Moet je maar eens kijken.

Hopelijk is het zo op te lossen

Verwijderd

Ctrl alt del

Ik heb nagenoeg exact hetzelfde probleem afgezien van het feit dat het barrel het soms 2 uur achter elkaar zonder probleem doet. Zodra ik ga downloeden, branden of scannen of lekker zit te civen crasht het barrel. nwe leadtek video kaart erin.. nwe 4 in 1 install.. bios van alles geprobeerd maar niets hielp. Voeding ? geen idee meer

sterkte Mach

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 21:11 schreef SlowikPL het volgende:
probeer andere geheugen ligt bijna in 99% van de gevallen van blauwe schermen hieraan
KLOPT, had ik ook eens,
als je nu meer dan 2 dimms gebruikt, haal er dan 1 uit en kijk of het over is, zo niet probeer dan de volgende.

of download een programma om je mem te testen (weet ff de site niet, sorry)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:24
Waarom weet je zeker dat het NIET je mobo cpu of geheugen is? JUIST mobo en geheugen zorgen voor dit soort wazige foutmeldingen.....
Pagina: 1