[Mandrake] Van KDE naar GNOME

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heel plotseling ( :? ) is mijn desktop opeens veranderd van GNOME naar KDE. Weet iemand hoe je dit kan terugzetten? Ik heb alle menu's doorgespit maar ik kan het niet vinden. In de search staan opties die niet helpen voor deze distributie

Bij voorbaat dank!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 08 december 2001 20:33 schreef SONiCB00M het volgende:
Heel plotseling ( :? ) is mijn desktop opeens veranderd van GNOME naar KDE. Weet iemand hoe je dit kan terugzetten? Ik heb alle menu's doorgespit maar ik kan het niet vinden. In de search staan opties die niet helpen voor deze distributie
In de .-directory van de user, staat als het goed gaat een file genaamd .xsession, en daarin staat nu waarschijnlijk exec panel i.p.v. exec startkde.
Of er staat ergens een file in dezelfde directory, waar kde is vervangen door gnome, maar iets zegt me, dat het dat niet kan zijn :)

Verder kun je ook bijv. kde per ongeluk hebben verwijderd, en valt Mandrake terug op Gnome, ten again, I could be wrong :)

/edit * moto-moi hates typos :(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heb je een ~/.xinitrc? Wordt daarin Gnome gestart? Hoe start je X? Vanaf de commandline of direct bij het booten, waarna je een login krijgt van bijvoorbeeld kdm? Start je nog steeds X als dezelfde user? Doet KDE het wel als je vanaf de commandline eerst alleen X opstart en dan gewoon 'kde2 &' intypt?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Waarschijnlijk kan het door een ~/.xinitrc filetje te maken:
code:
1
2
#!/bin/sh
startkde

Met startgnome op die regel wil mijn X niet opstarten (in mandrake), wat waarschijnlijk komt doordat gnome niet geinstalleerd is.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 21:12 schreef slierp het volgende:
Waarschijnlijk kan het door een ~/.xinitrc filetje te maken:
code:
1
2
#!/bin/sh
startkde

Met startgnome op die regel wil mijn X niet opstarten (in mandrake), wat waarschijnlijk komt doordat gnome niet geinstalleerd is.
tis dan ook "exec gnome-session" wat je in .xinitrc moet zetten maar ok als je Gnome niet geinstalleerd hebt houd het op :) Gnome ruled aardig btw i.v.m. kde maar goed dat is mijn opinie :)