Toon posts:

Karma-probleempje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, vreemd, kan iemand mij dit uitleggen? :)

Gisteren had ik op T.Net een karma van 499. Ik zie nu dat vandaag 2 reacties van gisteren op +2 inzichtvol staan.

Mijn karma is echter van 499 gedaald naar 479. Huh :?

Hoort dat zo?

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Dat kan zo horen. Karma wordt met tussenpozen hergewaardeerd.
Als een update gemaakt wordt en je reacties staan nog modbaar dan kan bij een volgende update je totaal iets naar boven of benden bijgesteld zijn.

Zie ook hier en hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar mijn posts zijn bijna een dag oud. En ze staan nu op +2. Dus gezien het feit dat na verloop van tijd moderaties minder invloed krijgen ..

Ik heb trouwens ook alleen die 2 reacties gezet gisteren. Verder geen andere. Dus er is ook niks negatiefs beoordeeld.

Ik heb ff gekeken. Bijde reacties van mij zijn 1 x met een +1 inzichtvol beoordeeld. Geen negatieve moderaties verder, of andere positieve, die later gemiddeld zijn.

En karma verloopt niet.

Mijn karma maakt me niet zo veel uit, maar ik vond het wel typisch. Ik snap alleen niet hoe het kan dalen op deze manier :)

• KeX

KeX

Mogelijk dat in de nachtelijke automagische update ronde je algehele gemiddelde is bekeken. Je karma bestaat naast een waardering voor je reacties ook nog uit een bonus voor een bepaalde gemiddelde hoogte van je reactiescore. Mogelijk is het zo dat daar niet naar wordt gekeken in de eerste update na het plaatsen van je reactie en dat dat in de nachtelijke update automagisch meegenomen wordt. Dit is overigens puur speculatief.

* KeX heeft dit ook weleens gehad en dit altijd geweten aan de "special high average post bonus recalculation". ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mja. Zou het?

Gisteren 499. Geen negatieve moderaties gehad. Karma verloopt niet. En nu 20 punten minder.

Ik maak me er niet druk om, maar ik vind het wel vreemd, in deze bepaalde situatie dus.

/me had stiekum gehoopt eindelijk Godlike te zijn :)

• KeX

KeX

Ja ik denk het.

Of zouden ze misschien dat flauwe
IF Karma(HlpDsK):=499 THEN
Karma(HlpDsk):=Karma(HlpDsK) - 20;
scriptje draaien

;)
Pagina: 1