ik low-budget student heb een net aan mijn eisen voldoenend systeempje in elkaar gezet. Zo goedkoop mogelijk uiteraard van alles wat ik kon vinden en mijn oude bakje. Ik ben tevree op een groot punt na: die %$^#$&*(&*%^*%$ HERRIE. Goedkope fans he... Nu hoorde ik dat je door het weghalen van de roosters op je fan al stukken minder herrie hebt. Ga ik morgenm proberenn. Ik heb al met dust-off (flesje druklucht) de oude fans schoongespoten, scheelde wat maar nog steeds te veel herrie naar mijn zin. Een wat bijzondere tip was het volgende: combineer een 12V en een 5V ader om je lawaaierigste fans op 7V te (12-5=7) draaien. Iemand ervaring mee? Heb ik zeker wel een extra koelertje nodig?
Zo lang de temperatuur een beetje redelijk blijft, kan je je fans best op 7V laten lopen. Dan moet je de + van de fan op de gele draad (12v) zetten en de - van de fan op de rode(5v). werkt alleen met ATX voedingen
temp is niet echt om over naar huis te schrijven. Duron 650 meet 47 graden en A7V mobo 30-31 graden na een uurtje internet.
Verwijderd
je kunt beter vragen: wie heeft de 7v truuk nog niet geprobeert? 
En als de temperatuur gewoon redelijk blijft heb je geen extra fans nodig. Ik heb tenminste nog nooit een voeding kapot zien gaan van het feit dat z'n fan op 7volt liep.
En als de temperatuur gewoon redelijk blijft heb je geen extra fans nodig. Ik heb tenminste nog nooit een voeding kapot zien gaan van het feit dat z'n fan op 7volt liep.
Verwijderd
leuker nog, je zou bij AT's kunnen aftakken tussen +5 en -5..dan heb je zelfs 10 voltOp zaterdag 08 december 2001 20:08 schreef Brainpiggy het volgende:
[..]
onzin werkt net zo goed bij AT voedingen..
(waarschijnlijk ook bij atx, maar da kan ik niet zeggen voor de zekerheid)
edit:
..dit gaat inderdaad ook bij atx voedingen
Verwijderd
+5 en -5 krijg je dan niet 0 volt?Op zaterdag 08 december 2001 20:34 schreef D-dayzz het volgende:
[..]
leuker nog, je zou bij AT's kunnen aftakken tussen +5 en -5..dan heb je zelfs 10 volt
(waarschijnlijk ook bij atx, maar da kan ik niet zeggen voor de zekerheid)
edit:
Verwijderd
het spanningsverschil is dan 10 voltOp zaterdag 08 december 2001 20:38 schreef steve-a17 het volgende:
[..]
+5 en -5 krijg je dan niet 0 volt?
Dat truukje is trouwes niet al te best voor je voeding...
de -5 is maar een heel zwak lijntje (referentielijn).
Bovendien kun je het ook niet van een molex aftappen dus dat is niet echt handig.
Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95
Bij mij anders niet hoor. Ding sloeg meteen af. Hij moest eerst ff uitstaan voordat ie het weer deed.Op zaterdag 08 december 2001 20:08 schreef Brainpiggy het volgende:
[..]
onzin werkt net zo goed bij AT voedingen..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()