Toon posts:

mpegkaart stereo of dolby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sb live 5.1 kaart met een set speakers eraan hangen. maar ik heb ook een mpegkaart (hollywood h+) die ik voor het afspelen van dvdtjes gebruik. maar voor het geluid is deze kaart aan de geluidskaart verbonden met een gewoon 2 kanalig stekkertje (gewoon met 2 van die koptelef stekkers erop) op de line in van de geluidskaart.
nu was mijn vraag heb ik nu wel dolby surround door mijn luidsprekers of is het dus nu gewoon stereo

bvd

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er dus al achter gekomen NEE mn achterste speakers doen het neit eens als ik via mn mpegkaart afspeel weten jullie hoe ik dit wel goed kan krijgen in de software van mn mpegkaart staat namelijk wel dat ik suround in kan stellern

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dolby surround werkt met maar twee kanalen waar in de versterker vier van worden gemaakt. Het moet dus in principe gaan met een gewoon stereokaartje. Is het geluid wel voor Dolby gemixt?

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan een versterker er dan dolby van maken.

ik heb gewoon 2 versterkers 1 vor front en 1 voor rear

en hoe komt het dan dat mijn achterste boxen het met de film dan niet doen

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:29
Op zondag 09 december 2001 13:26 schreef tazmanian_devil het volgende:
maar hoe kan een versterker er dan dolby van maken.

ik heb gewoon 2 versterkers 1 vor front en 1 voor rear

en hoe komt het dan dat mijn achterste boxen het met de film dan niet doen
dan heb je dus geen dolby surround maar 4.0

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:29
Je hebt dus zo'n live en je audio komt binnen op line-in?
moet je ff naar je surround mixer gaan, lin-in op record zetten en een eax effect kiezen (general, plain, ofzo) nu heb je wel geguil over je achterste speakers ;)

if broken it is, fix it you should

Pagina: 1