Hiya Tweakers,
Het zit zo. Mijn pa heeft een eigen bedrijf, en doet mee aan een gezamelijke inkoop actie van een aantal pc's. Nu heeft ie een offerte gehad (zie hieronder) waar ik als tweakers fel tegenin ging of course
. Nu kreeg ik net een aantrekkelijk aanbod. Mocht ik hetzelfde systeem bij een ander bedrijf veel goedkoper kunnen leveren dan kan ik een groot deel van het verschil in mijn zak steken
.
Het enige nadeel is: Ik mag het systeem niet zelf bouwen
(mijn pa ziet dat niet zitten maar weet niet dat ze bij een computerbedrijf precies hetzelfde doen) 
De offerte die mijn pa gekregen heeft:
Het bovenstaande systeem kost: 3550,=
Nogal logisch dat ik er tegenin ging huh
. Er kan makkelijk een GeFORCE II MX in, een 7200 rpm hdd, veel meer geheugen etc. Ik vind deze offerte erg slecht omdat er te weinig info gegeven word.
Nu mijn vraag aan jullie. Wat zou een degelijk systeempje zijn voor mijn pa. Maar dan gewoon voor veel minder geld. Ik zelf denk dat er gewoon veeeeel meer uit te halen valt voor veel minder.
Ik heb een het zelfde systeem van een AMD 1,4 GHz voorzien met een sb live, 256 MB, GeFORCE II GTS, winXP bla bla bla en kwam dan nog aan de 2800 piek.
Ik denk dat dit een domme actie is om 10 van deze systemen te kopen. Wat vinden jullie
Wat zou dit exacte systeem ongeveer gaan kosten als je het zelf zou bouwen 
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Het zit zo. Mijn pa heeft een eigen bedrijf, en doet mee aan een gezamelijke inkoop actie van een aantal pc's. Nu heeft ie een offerte gehad (zie hieronder) waar ik als tweakers fel tegenin ging of course
Het enige nadeel is: Ik mag het systeem niet zelf bouwen
De offerte die mijn pa gekregen heeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Systeem Intel© Pentium© IV 1,6 GHz 128 MB RDRAM 800 40 GB Harddisk Riva TNT II M64 AGP videokaart Creatice Soundblaster PCI 128 E tech 56K PCI Fax/modem 52x CDROM speler Keyboard en de hele meuk erbij LG 775e 17" monitor MicroSoft Windows 2000 pro NL |
Het bovenstaande systeem kost: 3550,=
Nogal logisch dat ik er tegenin ging huh
Nu mijn vraag aan jullie. Wat zou een degelijk systeempje zijn voor mijn pa. Maar dan gewoon voor veel minder geld. Ik zelf denk dat er gewoon veeeeel meer uit te halen valt voor veel minder.
Ik heb een het zelfde systeem van een AMD 1,4 GHz voorzien met een sb live, 256 MB, GeFORCE II GTS, winXP bla bla bla en kwam dan nog aan de 2800 piek.
Ik denk dat dit een domme actie is om 10 van deze systemen te kopen. Wat vinden jullie
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.