Toon posts:

shares benaderen over internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik er voor zorgen dat een aantal directory's op mijn PC over inernet te sharen zijn? Ik heb File and Printersharing over mijn netwerk-kaart aanstaan (@home) en een aantal directory's geshared staan.

Maar hoe zijn deze shares nu vanaf een andere willekeurige PC die op het internet zit te benaderen? gewoon aanspreken via de computernaam van mijn thuis PC zoals ik het thuis op mijn netwerkje doe: \\cp1294xx-a werkt niet, hoe moet ik dit over internet doen?

Ja ik zou ook een FTP servertje ofzo kunnen draaien (dat doe ik nu al) Maar ik werk vanaf mijn werk vaak remote op mijn thuis PC en het is zo irritant om telkens te uploaden als ik een file heb aangepast, ik zou liever gewoon direct op een share werken. Iemand een oplossing?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
probeer het eens op IP adres dat zou gewoon moeten werken,

overigens is het niet echt veilig, ik weet niet wat voor OS je draait, maar als dit win98 is dan kun je relatief gemakelijk op je pc komen via het internet!, (password guesssing etc) aangezien windows filesharing geen 'account-lockout' oid kent, (alleen onder win9x/me uiteraard)

als je het onder 2000/xp doet moet je de rechten uiteraard wel strak zetten

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Maar hoe zijn deze shares nu vanaf een andere willekeurige PC die op het internet zit te benaderen? gewoon aanspreken via de computernaam van mijn thuis PC zoals ik het thuis op mijn netwerkje doe: \\cp1294xx-a werkt niet, hoe moet ik dit over internet doen?
dat \\cp1294xx-a werkt niet neeh, probeer het eens via IP adres of anders met je naam cp1294xx-a.plaats.provincie.nl.home.com (je complete hostname + domein dus)

zorg er ook voor dat poort 139 dan openstaat voor de buitenwereld.

Overigens is het niet echt veilig wat je doet. Je kunt dan nog beter een ftp server ofzo openzetten, is nog altijd veiliger dan windows shares, lijkt mij

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Hey, zoiets zocht ik ook!
Hoe kan ik tegen een share zeggen in win2k dat ie niet voor het internet beschikbaar is? En hoe zeg ik dat het wel is?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 22:20 schreef ruuddie het volgende:

[..]

dat \\cp1294xx-a werkt niet neeh, probeer het eens via IP adres of anders met je naam cp1294xx-a.plaats.provincie.nl.home.com (je complete hostname + domein dus)

zorg er ook voor dat poort 139 dan openstaat voor de buitenwereld.

Overigens is het niet echt veilig wat je doet. Je kunt dan nog beter een ftp server ofzo openzetten, is nog altijd veiliger dan windows shares, lijkt mij
poort 139 is dicht bij @sloom :o
probeer eens vpn (8>

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34

markvt

Peppi Cola

Op zondag 09 december 2001 15:28 schreef Conar het volgende:

[..]

poort 139 is dicht bij @sloom :o
Das toch goed van ze ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

eeeh

voor de advanced netwerkBoer zoals moi is dat wel eens lastig, maar het een veiligheid voorschrift wat niet officieel bekend is gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm is dat dan gewoon voor @home in heel nederland dan, dat die poort dicht staat? kan dat idd nergens terug vinden ofzo...

Maar als ik dus geen @home had dan waren mijn shares dus wel gewoon bereikbaar onder \\computernaam op het internet? of moet dat dan toch op een andere manier?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
Je shares zijn nooit onder \\windowsnetwerknaam beschikbaar op Internet, behalve binnen jouw lokale usergroup (voor zover aanwezig).

Dus het kan bijvoorbeeld wel binnen je flat, of zelfs op een campus, maar nooit over het hele internet, er is immers niets dat jou tegenhoudt om dezelfde windows-computernaam te kiezen als iemand ergens anders op de wereld.

Je kunt gewoonlijk een computer wel bereiken via \\IP-Adres, maar dat werkt zoals reeds gezegd niet bij @home, omdat ze die poort blocken (en wees ze daar maar dankbaar voor ook!)

Shares openstellen voor de wereld is, in Win95/win98, zelfs met een wachtwoord heeeeel leip. Mocht je interesse hebben dan wil ik het je wel laten zien hoor...maak een share, geef hem een wachtwoord, geef mij je IP en ik geef je binnen 20 seconden het wachtwoord. Zo slecht is Windows (9X-serie0 beveiligd ja.

Dit experiment kunnen we alleen niet doen omdat @home de poort blokt, gelukkig maar voor je :+

Verwijderd

zoiets......

het commando:
route add [IP-bereik] MASK [netmask] [gateway]
bijvoorbeeld:
route add 212.120.70.0 MASK 255.255.255.0 212.120.72.1
bron: via http://gathering.tweakers.net
en daar vond ik: http://www.fdzmm.f2s.com/download.htm
Pagina: 1