ECS K7S5A OC-Bios?

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Ik heb hier mensen over horen praten, maar wat is dit nou precies?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
een oud bios van ECS dat "veranderd" is waardoor je er een beetje mee kan overklokken :)

(de FSB in stappen van: 133, 138, 150, 166)
de MP kan je NIET wijzigen :(

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

De OC-biosen zijn een beetje achterhaald vind ik. De nieuwe biosen van ECS zijn beter, kan ik eindelijk m'n pc draaien op 100/133 >:) i.p.v. 100/100 :r met m'n 2x256MB DDR van Kingston.

webOS all the way!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Overklok dit bord met CPUfsb...

http://www.talknet.de/~podien/ ofzo was het geloof ik :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
Op zaterdag 08 december 2001 18:03 schreef Hermanvh het volgende:
De OC-biosen zijn een beetje achterhaald vind ik. De nieuwe biosen van ECS zijn beter, kan ik eindelijk m'n pc draaien op 100/133 >:) i.p.v. 100/100 :r met m'n 2x256MB DDR van Kingston.
waarom kan je geen 133/133 draaien dan?

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 18:04 schreef HertogJan het volgende:

[..]

waarom kan je geen 133/133 draaien dan?
ik denk dat die een duron heeft en nat als mij een probleem heeft met het 200mhz fsb duro probleem

Daarom wil ik dus een OC bios omdat ik dan mijn cpu fsb naar 104/112/118 kan duwen want dat kan dus wel. Zolang het maar verdeelt wordt.

Verwijderd

Je kunt de Duron zeker wel op 133/133 draaien, waarschijnlijk moet je alleen je Vcore aanpassen. Mijn Duron red het in ieder geval dan wel.

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op zaterdag 08 december 2001 18:04 schreef Mr_Atheist het volgende:
Overklok dit bord met CPUfsb...

http://www.talknet.de/~podien/ ofzo was het geloof ik :)
En werkt dat nou probleemloos?!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
ja die had ik al gelezen, en ook uitgeprint.

Maar ik wil niet te gevaarlijk doen met voltage mods ofzo.

Unlocken van vcore en MP wil ik wel doen, duron kan je toch gewoon naar 1,85 volt pleuren gewoon als standaard?

Verwijderd

Het kan met een beetje koeler absoluut geen kwaad om je L7 bruggen in te kleuren zodat je Vcore 1,85 V wordt. Zoveel warmer wordt je CPU daar niet van .
Als je stabiel op 133 mhz met je Duron wil draaien zul je echter wel een voltage mod moeten doen. Zelf heb ik een 22k weerstandje tussen pootje 1 en 7 gesoldeerd. Ik heb het soldeerwerk aan de achterkant van m'n mobo gedaan, dan kun je er veel makkelijker bij en werk je veel safer.
Mijn Duron 750@996 draait op 1,98 volt en uiterst stabiel. De temperatuur is max 50 graden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Op zondag 09 december 2001 01:16 schreef McFlipp het volgende:

[..]

En werkt dat nou probleemloos?!
bij mij WERKT het nu wel, maar niet echt lekker.
Het OC-bios gaat gewoon als een speer op 150/150.

met CPUFSB lukt dat de ene keer wel de andere keer niet etc :(

Verwijderd

Heb niet zulke goede ervaringen met die overklok-bios...
de 100/133 (200/266) deed het er gewoon niet mee, en bij de andere settings ging de FSB wel omhoog (werd bv ook door WCPUID getoond) maar bleef de performance dik achter in vergelijking met de std bios op niet-overgeklokte snelheid... en dan heeft het overklokken niet zo veel nut he...

Maar ik zou zeggen, probeer het gewoon zelf en als 't niet bevalt flash je gewoon de officiële bios weer (heb ik ook gedaan).

cpufsb doet het ook prima, zonder voltage-mods draait m'n Duron-1000@1100 (110/146), maar daarboven moet toch echt 't voltage omhoog.

Verwijderd

Welke pll moet ik gebruiken voor mijn ECS?

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Met het overclock bios verhelp je ook het geheugendetektie probleem.

Bij sommige boards met DDR ram ziet het bios geheugen zitten in lege DDR slots.

Hierdoor kan je dus NIET windows booten.

Zet je nu met die bios je FSB op 138(of 150MHz) dan gaat het wel goed.

De SiS chipset is erg snel en stabiel,geen enkel probleem mee.

Alleen jammer van dat slechte on-board geluid

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Ik wilde ook CPUFSB :r gebruiken! Allemaal heel leuk een beetje bij regelen en de puntjes van men benchmark gingen gezapig de hoogte in TOT DAT...

Voor een ofandere reden had'k het zo ver gekregen dat men pc nog wel opstarte maar dat hij bij het opstarten van de progjes die hij automatisch samen met windows opstart (coolmon, DU meter, MSN, op dat moment ook MBM5, enz), het spel vast liep en ik dus

1. niks in windows kon doen om dat progje te verwijderen of de instellingen ervan te veranderen (liep steeds vast)
2. in men bios kon ik ook niks wijzigen van nut, want daar was niks verandert

één oplossing FORMAT C: :( en ja dan heb je natuurlijk meer werk als gewoon ff je biosje aanpassen...

Tip probeer zoveel mogelijk in bios om met zulke dingen te spelen :7

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Ik gebruik m ook op mijn PC, vroeger klokte ik over met dit bord. Duron800@1125 ging prima. Een FSB van 150 heb ik in het begin ook nog gehaald. Heb ook nog de Vcoremod gedaan zodat voltage op 2,15v stond, maar ik kon daarmee niet verder overklokken dan 1125 wat met 1,85v ook al bereikt was. Nu heb ik de Duron800@750 draaien met een FSB van 103 en voltage op 1,55 (geloof ik), ik game niet en internet alleen maar, dan is het snel genoeg. Alle fans draaien op 5v in mijn PC ipv 2 extra 8cmfans op 12v die op het koelblok van de CPU blazen met een takkeherrie. Zonder die 2 fans kan de CPU wel op 1000MHz en 1,85v en de CPUfan op 5v, maar dan is de CPU 70graden, toch aan de warme kant, en 39graden nu vind ik prima.

Opzich leuke BIOS, maar met CPUFSB kan je opzich hetzelfde voor zover ik weet, en dan heb je een veel recentere BIOS die ik misschien nog een keer op mijn PC ga zetten, maar waarom iets 'maken' als het niet kaduuk is?

Tiepfout weg :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Erik1
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 12:24 schreef Stropdas het volgende:
Ik gebruik m ook op mijn PC, vroeger klokte ik over met dit bord. Duron8000@1125 ging prima. Een FSB van 150 heb ik in het begin ook nog gehaald. Heb ook nog de Vcoremod gedaan zodat voltage op 2,15v stond, maar ik kon daarmee niet verder overklokken dan 1125 wat met 1,85v ook al bereikt was. Nu heb ik de Duron800@750 draaien met een FSB van 103 en voltage op 1,55 (geloof ik), ik game niet en internet alleen maar, dan is het snel genoeg. Alle fans draaien op 5v in mijn PC ipv 2 extra 8cmfans op 12v die op het koelblok van de CPU blazen met een takkeherrie. Zonder die 2 fans kan de CPU wel op 1000MHz en 1,85v en de CPUfan op 5v, maar dan is de CPU 70graden, toch aan de warme kant, en 39graden nu vind ik prima.

Opzich leuke BIOS, maar met CPUFSB kan je opzich hetzelfde voor zover ik weet, en dan heb je een veel recentere BIOS die ik misschien nog een keer op mijn PC ga zetten, maar waarom iets 'maken' als het niet kaduuk is?
Dan heb je hem flink ondergeklokt! :P

btw, waar haal je zo'n duron 8000? Wil ik ook!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op woensdag 01 mei 2002 12:29 schreef Erik1 het volgende:

[..]

Dan heb je hem flink ondergeklokt! :P

btw, waar haal je zo'n duron 8000? Wil ik ook!
Is door een vriend gehaald in Japan, er was er maar 1 van in heel Japan, daarna zijn ze niet meer gemaakt omdat ze bang zijn dat ze anders alle CPU's op die snelheid moeten uitbrengen. De MP moet wel vastzitten dan, anders pakt het mobo de MP van 80 niet ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Jongens, dit is een topic uit december. Klep maar lekker fijn door in in dit topic: [topic=475049/1/30] :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.