Win2k => Win98

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 10:45
Ik kan niet op de computer komen waar win98 op staat. Wel kan ik er naar pingen en zie ik zelfs de pc in het netwerk staat. ik kan op die win98 pingen naar mijn win2k comp. Maar ik zie die wel niet in het netwerk staan. Ik heb het tcp/ip, ipx, netbuie protocol geinstalleerd. Alles draait op een UTP netwerk. Vroeger werkte dit altijd goed als ik met mijn nog andere computer dit deed. Hier is plaatje van wat ik krijg als ik op mijn win98 comp wil komen
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk316472/bureaublad.jpg

Verwijderd

Damn, dit probleem heb ik recentelijk nog gehad bij mij thuis.
Misschien is het handig om op beide pc's het bestand LMHOST te editten en daar de pc-naam en het ip adres van die pc in te vullen.

Onderaan vul je dan in: ip adres van beide pc's, vervolgens een tab en dan geef je de naam op die bij het ip adres hoort.

192.168.0.1 naam

192.168.0.2 naam2

ff rebooten en proberen of het werkt, het kan zijn dat je pas na 5 minuten de share kan benaderen en dat je daarom er niet in komt.
Na het editten van LMHOST hoef je niet meer zolang te wachten.

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

misschien dat ie werkt als je ook het IPX/SPX protocol installeerd? k heb in ieder geval NetBeui / IPX/SPX / en me TCP/IP protocollen geinstalled...

misschien dat t werkt... :)

inderdaad AAD

• ddkiller0900
dat heb ik geinstalleerd, heb ik toch bovenaan vermeld :)
maar ik ga dat van die lhost eens proberen

Verwijderd

Je deelt neem ik aan wel bestanden op beide pc's, of in dit geval op de Win2k bak.

• ddkiller0900
ja, maar ik heb juist nog eens geprobeerd te pingen en dan zegt ie, onbekende host :? op beide pc's krijg ik deze fout

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 18:05 schreef ddkiller0900 het volgende:
ja, maar ik heb juist nog eens geprobeerd te pingen en dan zegt ie, onbekende host :? op beide pc's krijg ik deze fout
Ping je op naam of ip adres? kans is groot als je gaat pingen op ip adres dat het wel wil.
Daarom moet je ff de LMHOST files veranderen, dan kun je namelijk ook pingen op naam.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Wat zijn de ip nummers van je pc's? Zitten ze allebei op dezelfde domein? (eg. 255.255.255.0)

Wat ik altijd had met Win9x is dat je ongeveer 10 minuten moest wachten na het opstarten tot ie netwerk toegang had. Heel vreemd. Sinds ik 2x Win2k heb is het perfect :D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• ddkiller0900
ik heb gepingt via pcnaam en via ip adres. Het groepsdomein staat op allebei hetzelfde ingesteld. Ik ga zodadelijk eens winxp installeren denk ik. Ofwel eens ff andere netwerkkaart in proppen (moet ik me broertje weer storen om die netwerkkaart eruit te halen :7)
Pagina: 1