Toon posts:

Win xp 2 pc's netwerk lukt gewoon niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een hele namiddag liggen zoeken en prutsen en search gebruikt en google afgeschuimd ma het lukt gewoon niet!

Heb op beide pc's xp home draaien en in beide pc's steken twee nieuwe ethernetkaarten.

De kaarten werken beiden, hier ben ik al achter gekomen maar dat netwerk wil voor geen meter werken...

Ik heb het netwerk proberen te installeren via de wizard maar ook hiermee ging het niet.

Ik maak een werkgroep aan met als naam "netwerk" en die vind ik dan ook op beide pc's terug maar dan geeft ie soms wel en soms niet de beide pc's of 1 pc weer. Kheb nog geen enkele keer een verbinding knn maken met een andere pc...

Kweet dat het alweer de zoveelste vraag hierover is maar ik heb nergens een antwoord gevonden...

Wat doe ik fout...
:'(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat krijg je als je toch probeerd op een andere PC te kijken.

Of bij Start > Uitvoeren in typt: \\PCNAAM

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
\\An is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen blablabla..

Heb juist nog maar es wizard laten lopen en deze keer zonder internet-verbinding te leggen. Gewoon simpel peer to peertje wil gewoon niet lukken...

Ksnap het echt nimeer...

:'(

Verwijderd

brakke UTP kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik die op een of andere manier testen?

Ik krijg dus wel op mijn pc (JAN) de andere pc (AN) te zien ma dan ben ik opeens niet gemachtigd...

Lijkt me straf dat de kabel het dan niet meer aankan...

Kweet het ook niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Euhmz...

win xp herkent de kaart wel en zegt wel dat ie goed masjeert ma kvind dus nergens op internet een gepaste driver die bij deze kaart hoort...

Zou hier de oorzaak knn liggen?

D-LINK DFE+530TX is de kaart...

Ma xp zegt dat er geen probs zijn met die kaart?!

:? :?

Verwijderd

Topicstarter
Voila, na twee dagen zoeken en prutsen eindelijk gevonden waar het aan lag...

Op pc die verbonden was met internet stond Zone-Alarm te bollen...

Nu zit ik echter wel met het volgende probleem...

Als ik ZA afzet dan masjeert het netwerk zonder problemo en gaat internet op beide pc's perfect!

Als ZA bolt dan masjeert het langs geen kanten en ik heb nog nergens in ZA iets gezien om toestemming te geven... Heb settings voor local network opt laagste staan...

Moet ik nou echt met wingate of zoiet gaan werken of is der een instelling in ZA die ik ben vergeten?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt in zonealarm instellen dat verkeer tussen bepaalde vooraf ingestelde ip-adressen niet geblockt wordt.

Deze functie zit onder Security en dan Advanced. Je kunt hier dan add-->ip-adress. Hier vul je dan het ip-adres van de andere pc in.

Geen last van zonealarm meer in je thuisnetwerk en toch je pc nog beveiligd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik idd juist ook ff liggen zoeken maar hoe kan ik achterhalen welk IP-adres die 2de pc heeft? Ik heb niet zelf die IP-nr toegekend maar laat die telkens toewijzen.

Is die IP-nr dan telkens hetzelfde indien nee, kan ik dan kiezen voor range?

Indien ja, hoe achterhaal ik dat IP-nr?

• Luit
  • Niet online
Ik heb geen idee hoe je dat kunt instellen wanneer je een dynamisch ip-adres hebt. Misschien kan dat door in plaats van een ip-adres een computernaam op te geven maar dit weet ik niet zeker.

Maar is het niet makkelijker om gewoon voor beide pc's een vast ip-adres te kiezen? Dit scheelt in opstart-tijd (niet veel maar toch ;)) en je hebt dit soort problemen dan ook niet meer. :)

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

heb je dan op een computer een dchp server lopen of zo
zo niet geef dan de pc's gewoon een ip de en e pc het ip 192.168.0.1 en met het subnet mask 255.255.255.0
en de andere pc 192.168.0.2 en met het subnet mask 255.255.255.0 en dan moed het werken als het goed is
gerhald

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet thuis in heel dat IP-gedoe...

Het makkelijkte zou zijn dat ik gewoon pc laat weten dat ie toegang via ethernetkaart mag toestaan.

Is hier misschien een andere firewall gebruiksvriendelijker?

Heb op beide pc's XP staan en via wizard netwerk genstalleerd.

Zit hier met ADSL-speedtouch modem (usb)

• Luit
  • Niet online
Wat je eventueel zou kunnen doen is in zonealarm bij security-->advanced je netwerkkaart aanvinken die is verbonden met je andere pc.

Dit staat onder de categorie "adapter subnets". Wanneer je een vinkje zet voor de netwerkadapter blockt zonealarm geen verkeer meer dat via die netwerkaart loopt.

Waar je voor moet zorgen is dat je alleen je netwerkkaart aanvinkt en niet per ongeluk je modem want dan heeft het hele programma geen zin meer omdat het je internet verkeer ook niet meer blockt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ZA afgeflikkerd en heb nu de norton firewall 2002 bollen zonder problemen :)

Heb de ethernetpoort opengevlamd en hopla :)

Toch tx iedereen
Pagina: 1