ECS K7S5A extreme instabiliteit probs

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Voor m'n systeem zie hieronder.
Ik heb het met alleen 1 no-name 256MB PC133 en met alleen 1 64MB Hyundai PC100 geprobeerd met de FSB op 100 en op 133, maar m'n systeem loopt steeds al vast voordat ik windows heb opgestart.

1 keer wilde het wel redelijk lukken, toen gaf ie een error wat leek op "fout met schrijven naar apparaat AUX" negeren, afbreken, opniew, mislukt, zoiets.
Ook werkt m'n (PS/2) keyboard steeds niet, ik moet hem er eerst terwijl hij aan staat in en uit pluggen voordat ie reageert.

M'n cooler loopt goed, en toen ik het in de BIOS haalde om m'n temperatuur te bekijken, was hij 39C, op 1200 heb ik 43C gezien, dus daar ligt het niet aan.
Alle onderdelen komen uit m'n systeem met ECS K7VZA v3.2c moederbord, en daar werkte alles wel (redelijk) goed, ik kreeg alleen de FSB van de proc niet op 133 (daarom saat hieronder ook nog 9x133@9x111)

Toen ik de comp voor de 1e keer opstartte kreeg ik ook de error CMOS size not right oid, toen heb ik de CMOS maar met JP4 gereset, en daarna was dat verholpen, maar de rest dus nog niet.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Is het moederbord gewoon brak en moet ik 't naar gistron of ECS opsturen, of is er iets wat ik over het hoofd gezien kan hebben en is er een makkelijkere oplossing.

edit: ik zie nu dat ik 'm po in HA gezet heb, terwij ie in Moederbord/proc/mem moest...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Niemand een idee?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Wil iig een mod 'm verplaatsen naar Processors, Moederborden en Geheugen?

Specs

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat mag je zelf doen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.