Toon posts:

Enermax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil een enermax 550 watt kopen maar ik hoor zo hier en daar verhalen dat de 5 volt lijn instort onder een hoge belasting etc. etc. mijn vraag is nu dus: Zal ik voor deze voeding gaan of zijn er nog andere voedingen die z'on vermogen kunnen leveren en wel goed zijn???

Verwijderd

Heb zelf de 330watt versie en die is gewoon heel stabiel. Hij zakt wel eens onder de 5V lijn, maar niet ver. Ik en verder maar weinig voedingen die 550watt kunnen leveren. Ik zou gewoon voor die voeding gaan als ik jou was.

Verwijderd

Topicstarter
mhmmmmmmmmmm ik wacht nog fff op wat meer reacties en als die allemaal positief zijn koop ik um wel online

Verwijderd

ik heb ook nergens last van met mn 350W enermaxje
ik heb geen last van die 5v zooi eigenlijk.... hij zal er wel onderduiken, maar ik heb er geen last van

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik heb de 431Watt versie en in combinatie met een Epox moederbord is dit probleem bij die enermaxen groter heb ik begrepen. Mijn 5Vlijn was altijd zo'n 4.90V en under load zakte ie wel eens naar 4.84V niet echt verschrikkelijk maar wel als je net dat extra MHz-tje eruit wil halen. Met een biostweak kan je het Epox wel in echte idle mode krijgen en toen gaf mijn enermax gewoon netjes tussen de 5.00 en de 5.05V. Dus ik denk dat het meestal een combinatie van Epox en enermax is waarover je die problemen leest op forums (meestal dan he, kan best zijn dat andere er ook last van hebben maar ik zie het meestal ik combinatie met Epox borden).
Persoonlijk heb ik net een mod gedaan zodat mijn enermax ook op dit Epox bord onder volledige belasting nog 5.00V geeft maar dit is niet nodig als je niet flink gaat overclocken (ik ben nog aan het testen maar houdt mijn sig maar in de gaten waarschijnlijk gaat deze nog wel flink stijgen vanavond :) ).

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:12
Jeps, ik heb met mijn 350W nergens geen problemen mee, gewoon 5V, zakt soms wel HEEEEL ietsjes.

Dus GO FOR IT

Verwijderd

Hiernog een tevreden klant!

Volgens mijn digidoc draait ie nu op 5,08 volt (check my sig zegt genoeg d8 ik zo!)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Een bruut van een PSU die 330W Enermax. Zakt hiero nooit onder de 5V, en als je ziet wat er allemaal aan hangt o.a. 2 XP's, 2 GeForce kaarten, 2 10000rpm disken. Heb er zo-even een 12cm Delta aan gehangen (tip: houd je vinger niet tegen het blad van een op volle toeren draaiende 12cm Delta fan, dat is 'klap' en 'AU' :( ) en toen ging 'ie voor het eerst onder de 5V (4,98~99). 12V is hier wel te hoog, maar dat verbaasd me niks, vooral als m'n bak op flank speed draait, dan kruipt 'ie richting de 12.8~9V. Moet toch maar een krachtiger Enermax nemen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb de 431 watt, Topding :)

Je kunt er een halve Oc-shop aan hangen :D

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ik heb de 550W versie ... de 5V is bij mij echt superstabiel ... nog nooit onder de 5V gezakt.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

430 watt heb je genoeg aan die heb ik ook en tot nu toe laat ik hem redelijk zwaar werken gezien de aantal case fannetjes waaronder ook het lucht kanon van delta de 12 cm met 190 cfm
hij is stabiel en erg stil maar ja dat hoor ik toch niet meer

Verwijderd

Ik heb de 431W variant, en ik geef toe dat mijn epox bord een spanning van 4.82V aangeeft. Maar als ik met de multimeter ga meten, dan is 't braaf 5.02V.

Heel wat beter dan mijn oude AOpen 300W kreng.

Verwijderd

Khad eerst die standaard Aopen 300W erin zitten en die 5V is veel te instabiel, nu een Enermax 350W en ik wil nooit meer wat anders :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb ook nooit problemen met mijn 431 watter... En mijn pc kan je nou niet echt een zuinig beestje noemen ;)

Verwijderd

Ik ben ook zeer te spreken over m'n Enermax (350 Watt) .. 5v-lijn komt maar ietsjes onder de 5.00 volt.. (4.96 ongeveer) .. ik ben benieuwd wat ie doet met een vCore van 2.15volt..

Verwijderd

Ik denk dat ik er ook maar een moet gaan halen, want men aopen wordt een beetje vervelend...

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 20:36 schreef igor het volgende:
Hiernog een tevreden klant!

Volgens mijn digidoc draait ie nu op 5,08 volt (check my sig zegt genoeg d8 ik zo!)
Gooi je voltage maar eens naar 2.1 of 2.2!! Zul je eens zien hoe snel je enermaxje het op gaat geven..

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 08:49
Waarom koopt iedereen een Enermax voeding?

Wat is er zo speciaal aan?
Zijn ze zo stil, zo goed of wat?

(Sorry hoor, heb me er nog niet in verdiept maar vroeg het me af...)

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Ja ze zijn erg stil tenminste bij mij wel(er is een tijdje één met wat meer lawaai geweest maar dat waren met een productie foutje). Hij draait bij mij altijd maar op 1550 toeren (2 fans) en dan hoor je hem echt niet hoor als je nog een luchtkoeler op je cpu hebt zitten bijv. Tevens zijn het relatief goede voedingen. Haal maar eens een 400watt naamloze voeding en vergelijk de waardes dat ie levert met die van een 400Watt enermax. Zie daar het verschil ;) Maar daar betaal je dan ook wel weer voor.
Pagina: 1