Teveel geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BiZaR232
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09-2022

BiZaR232

How BiZaR!

Topicstarter
Is 3x256 mb overkill voor mijn systeem? Ik heb het geheugen al liggen, maar kan het natuurlijk ook verkopen! ( en andere leuke dingen van kopen

Ik draai Windows Xp en gebruik geen Photoshop. Wel wil ik af en toe een Divx-je coderen.

Verder ben ik benieuwd wat de beste swapfile grootte is?
Windows raad 1150 mb aan, maar dat lijkt mij een beetje overdreven. Kan ik hem niet uitzetten? had namelijk eerst 256 mb geheugen en een swap file van 512 mb, dat heb ik nu aan geheugen erin zitten. Dus denk ik dat je de swap file uit kan zetten? <- is dit een foute gedachte?

AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 11:57
in 't boekje van je mobo staat hoeveel geheugen er max in kan

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->PMG

Verwijderd

en ik zelf ook 512 draaien...ZONDER swapfile.. gaat perfect.

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

Op zaterdag 08 december 2001 17:18 schreef Sanoes het volgende:
Jip zonder swap met 3X256 moet makkelijk gaan !
en ik zou als ik jou was maar 256 aan mij geven 512 is ruim voldoende >:)

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 17:18 schreef Sanoes het volgende:
Zonder swap in XP? Je bedoelt zeker 2 MB, zoals die van mij.. Ik kan em niet wegkrijgen.. Show your trick..

• Heideroosje
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op zaterdag 08 december 2001 17:16 schreef BiZaR het volgende:
Is 3x256 mb overkill voor mijn systeem? Ik heb het geheugen al liggen, maar kan het natuurlijk ook verkopen! ( en andere leuke dingen van kopen

Ik draai Windows Xp en gebruik geen Photoshop. Wel wil ik af en toe een Divx-je coderen.

Verder ben ik benieuwd wat de beste swapfile grootte is?
Windows raad 1150 mb aan, maar dat lijkt mij een beetje overdreven. Kan ik hem niet uitzetten? had namelijk eerst 256 mb geheugen en een swap file van 512 mb, dat heb ik nu aan geheugen erin zitten. Dus denk ik dat je de swap file uit kan zetten? <- is dit een foute gedachte?
Welk besturinssys gebruik je

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

Op zaterdag 08 december 2001 17:21 schreef Heideroosje het volgende:

[..]

[..]

Welk besturinssys gebruik je
XP dus

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Ik heb ook 512 RAM maar ik heb wel flink wat swap space nodig (nu 747MB) mischien omdat ik veel dingen heb aanstaan maar ik denk dat als je alleen wat games speelt en af en toe wat word doet dat het dan wel kan maar ga je met grote bestanden fotosoepen dan denk ik dat je tegen probs loopt met geen swap. Ik durf pas bij 2GB aan RAM mijn swap uit te zetten als ik het had :7

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• BiZaR232
  • Laatst online: 29-09-2022

BiZaR232

How BiZaR!

Topicstarter
inTIMidate

ik weet dat het er in past maar is het nodig?

TheRaven

je kan hem uitzetten door: No paging file te kiezen in het scherm voor de grootte.

Verder heb ik nog niet helemaal het antwoord wat ik zoek.

Hoe groot moet de swap file zijn bij 768 ddrram?
Moet ik het dimm-tje verkopen? of het erin laten zitten.

AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+

Verwijderd

lekker laten zitten...altijd handig :9

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Op zaterdag 08 december 2001 17:42 schreef Sanoes het volgende:
lekker laten zitten...altijd handig :9
Inderdaad :) En, je zal er toch niet veel voor vangen als je het spul verkoopt. Beter te veel dan te weinig (heb mezelf net ook weer wat bijbesteld :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik moet mn pentium II 266 mmx een tijdje uitlenen, maar diegene wil windows 2000 terwijl er nu 64 mb intern erin zit, veelste weinig voor win 2000 :r want ik had nog 128 mb erin maar die heb ik overgezet naar deze pc, khad gewoon nieuw geheugen moeten kopen.. dus ik heb ter nu spijt van ;)

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
Ik draai 700 meg
met swap uit
draait als een zonnetje (komt vrijwel niet boven de 270 meg uit :))

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Zoals te zien in sig heb ik zelf 768 mem sinds kort. Heb ook de pf uit gezet en staat dus op 0 meg. Ook heb ik die 2 lines in het register gezet waardoor xp volledig in het geheugen komt te zitten enzo:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"DisablePagingExecutive"=dword:00000001
"LargeSystemCache"=dword:00000001

Alleen als ik de taskmanager start (rechts klikken op startbalk en Task Manager) dan zie ik onder Performance het volgende staan bij Kernel Memory (K):

Total 26316
Paged 17812
Nonpaged 8488

Opgeteld klopt het niet echt omdat het continu een beetje veranderd en met typen en kijken, etc ;)
Maar hoe zit dit nou precies? Dit zou dus betekenen dat er toch nog wat wordt gebruikt op de HD voor mem of niet?

Verder nog een vraagje . Als ik soms bij Task Manager kijk dan is de PF Usage rond de 55 Mb. Maar soms ook 75 Mb of zelfs in de 80 Mb, etc... En nee, dan heb ik niks in de achtergrond draaien om het dus te checken. Is er nou iets fout met XP? Want ik bedoel, hij geeft ook PF Usage aan. Dus met andere (nederlandse:))woorden hoeveel de pagefile gebruikt. Maar die heb ik uitgezet immers op 0mb bij C en D. What's Up With That? :? :)

Out of order...

• thevisman
  • Laatst online: 04-04 16:53
Wordt je pc er sneller van zonder te swappen???

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 21:26 schreef thevisman het volgende:
Wordt je pc er sneller van zonder te swappen???
Nee dit maakt helemaal niet uit... als je genoeg geheugen hebt (512 of zo) en je gebruikt daar alles van dan vraagt windows zelfs netjes of ie een swap file kan aanmaken of vergroten.

Dus je swapfile kan uit als je zeker weet dat je genoeg geheugen hebt. Ik heb zelf 512mb maar ook een swap van 256mb omdat sommige programma's altijd zo'n swap file nodig hebben ook al is dat niet nodig.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:16

GaMbiNo

1337

Ik heb ook 512 Mb maar kan nog steeds niet helemaal zonder swapfile...vooral als de pc vrij lang aangestaan heeft loopt ie toch nog wel redelijk vol...
Of als ik ff iets met foto- of videobewerking bezig ben. :) Ik heb XP.
Ik ga die swapfile niet eerder uitzetten dan ik 1024 MB heb. :)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Maar als zonder swap je printer het niemer doet, weet je dat het daar aan ligt, dat had ik dus :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Iemand een antwoordje op mijn vragen plz? Denk namelijk echt dat xp stiekem toch nog een beetje pagefile op m'n hd gebruikt... ;)

En ja, zonder swapfile en xp in het geheugen vliegt ie >:)

Out of order...

Pagina: 1