Pc met Xp en geforce blijft resetten

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Een vriend van me heeft een athlon 1.4 met een geforce 2mx-200. Hij draait xp en ik heb daar destijds de nieuwere en recentere nvidia WHQL drivers opgezet (niet die die nu net uit zijn.....)

Sinds gisteren reboot zijn pc regelmatig. XP geeft dan aan dat er een ernstige storing was mbt de nvidia grafische kaart en dat dat is gecorrigeerd. Na opnieuw booten reset hij echter weer....of hij nu games speelt of niet

Zojuist heb ik hem laten booten en gelijk via internet de laatste nvidia drivers laten ophalen. Tijdens het downloaden herstarte de pc weer.

Aangezien hij er niet zo heel veel kaas van heeft gegeten en ik zelf (ook athlon +geforce) geen problemen heb vroeg ik me af of dit dat infinite loop probleem is. NV4_disp errors waar ik veel over lees zegt hij echter niet te krijgen.

Ik heb veel topics gevonden maar ik twijfel of dit hetzelfde is. Een idee iemand?

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
waarschijnlijk geeft ie dan een bsod, en standaard staat ie d8 ik zo ingesteld dat ie dan automatisch reboot...

ff kijken bij de properties van my computer, advanced, settings (bij startup en recovery), automatically restart...

en dan ff kijken of er dan een bsod komt en evt wat erop staat...

• jaspov
Thanks die tip kan ik hem inderdaad geven. Stom dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht! Lijken deze symptomen verder op dat van die infinite loop? Is infinite loop een foutmelding die je letterlijk krijgt of slaat het op het continue blijven rebooten? (is ook een soort loop)

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
van een infinite loop zou xp niet meer mogen crashen...

bij zo'n loop zou 'gewoon' moeten freezen, niet rebooten...

• jaspov
oke bedankt.

Staat ergens precies beschreven wat deze infinite loop bug precies is/doet? Ik vind er veel topics over hier en elders maar nergens een gedetaileerde beschrijving van het probleem (wanneer het zich voordoet, onder welke omstandigheden, tijdens het draaien van..etc)

Verwijderd

Ter info: Ik heb WinXP Pro en krijg ook een BSOD Infinite Loop - de reboot is daarbij zo snel dat ik met moeite kan zien wat de foutmelding is ,...

Ik heb deze BSOD sind ik mijn Asus Geforce 2MX vervangen heb door een Gainward Geforce 4600Ti ... erg leuk ... not ... zie de discussies in de viarena.com (http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=13&threadid=3759)

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

Kan je met behulp van NVMax toch voorkomen??Daar zit onder de opties een optie voor die infinite loop.Of werkt dat niet??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:35 schreef Hansaplast het volgende:
Ter info: Ik heb WinXP Pro en krijg ook een BSOD Infinite Loop - de reboot is daarbij zo snel dat ik met moeite kan zien wat de foutmelding is ,...

Ik heb deze BSOD sind ik mijn Asus Geforce 2MX vervangen heb door een Gainward Geforce 4600Ti ... erg leuk ... not ... zie de discussies in de viarena.com (http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=13&threadid=3759)
Hansaplast. Ik heb de Infinite Loop BSOD twee keer gezien sinds de installatie van mijn Ti4400. Beide keren tijdens het overclocken van mijn systeem/grafische kaart. Draai je beiden op default snelheden? Dat heeft het probleem bij mij opgelost. En nu natuurlijk weer langzaam opbouwen om die scores op te krikken, want anders is er ook niks aan, he? :P

Verwijderd

nvmax met de optie 'loop fix'helpt ook niet! kom overal het probleem tegen maar nergens een werkende oplossing :'(

compshop vertelde dat ik alles maar opnieuw moest installen en dan eerst de nieuwste via 4in1 drivers moest installen en dan de laatste detonator pffffff

Verwijderd

hahah :) jzs F-boy :) jij bent niet wijs man :P haha :) en die boom was niet sterker :)

maar ja :) je windows probleem is nu opgelost hoorde ik

*kuch* prutser *kuch* zie je laters :) morgen dus :)
Pagina: 1