ok..misschien zijn deze vragen echt te dom maar ik kom er ff niet uit 
dit is mijn (uitgekleede) code
1. Waar en hoe maak in nou precies een if statement die checkt of het woord plaatje1.gif voorkomt in de source van de pagina die ik wil fopen. Dus zo ja ga door, zo nee "vette pech".
2. Andere probleem is die </a>. Ik wil dat die begint met lezen bij plaatje1.gif en dan stopt bij de eerste </a> die hij tegenkomt. Dat doet die nu niet, hij begint bij plaatje2.gif en rost gewoon de hele file door tot de laatste </a>.
dit is mijn (uitgekleede) code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <? $GrabURL = "http://url"; $GrabStart = "plaatje1.gif"; $GrabEnd = "</a>.gif"; $file = fopen("$GrabURL", "r"); $rf = fread($file, 20000); $grab = eregi("$GrabStart(.*)$GrabEnd", $rf, $printing); fclose($file); $fptr = fopen("test.dat","w"); fwrite($fptr,$printing[1]."\n"); fclose($fptr); ?> ?> |
1. Waar en hoe maak in nou precies een if statement die checkt of het woord plaatje1.gif voorkomt in de source van de pagina die ik wil fopen. Dus zo ja ga door, zo nee "vette pech".
2. Andere probleem is die </a>. Ik wil dat die begint met lezen bij plaatje1.gif en dan stopt bij de eerste </a> die hij tegenkomt. Dat doet die nu niet, hij begint bij plaatje2.gif en rost gewoon de hele file door tot de laatste </a>.