[OC] alpha PAL8045

Pagina: 1
Acties:

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Hehehe ... eindelikjk kon ik me geile Alpha PAL8045 ophalen :9~

Nu dus ook eindelijk geinstalleerd ... dat ging echt super makkelijk.

Me temps zijn nu van 46/47C idle nnaar 37C idle gegaan :)
Stressed temps moet ik nog testen, nog geen tijd voor gehad ;)

Nu ff kijken of ik me CeePeeUtje wat harder kan laten lopen.

(Eigenlijk een hele zinloze post, maar ik wilde het toch graag ff kwijt)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
Wat had je eerst als koelblok?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
een cheapo spire ...
best een verschil >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik ging ook van 1400@47 graden idle naar 1606@39 idle...

(van silverado naar 8045)

Verwijderd

Ja, ik heb ook die ALpha PAL8045T en hij is supergoed :9~

Maar ik vind idle temps nou niet bepaald interessant ;)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:40
me heeft hem ook zins gisteren :D op een asus a7v133, je houdt geen milimeter over!! het past presies! het zal mij niks verbazen als het bij iemand niet gaat passen.... maar me is hier ook 12 graden koeler geworden :) ( 50 naar 38 )

met zo'n delta 80 hp fan erop... ( en ik d8 nog wel dat die 60 hp veel kabaal maakte :o )

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

heb ook een Alpha pal8045 met Delta fan HP 80mm erop
31°system 31°cpu -> stressed!

ben er dan ook ZEER content over :D

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 01:21

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

ik heb 'm vandaag ook binnengekregen (pal8045+papst8412) :) errug leuk speelgoed. hij zou trouwens niet passen op een gigabyte 7dxr, maar een beetje zo'n mosfet verbogen en hij paste al :) (wat nou alpha bijvijlen/dremelen? werd aangeraden op de alpha site :( )

Verwijderd

Ik vind hem ook geweldig.
Ik heb een athlon 1400 nu op 39 idle en 43 stressed
met me superorb was dat 57 idle en 66 stressed
Scheelt toch gigantisch
ik heb trouwens de papst 8412NG fan erop
en stil tegenover me orb ik hoor mijn hds weer ratelen

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Bij mij zijn de temps tov. een GlobalWin FEP32 met herrie fan zo'n graad of 5 gedaald.

De herrie is met een volle honderd procent afgenomen, dus ben ik zeker tevreden

Dato DUO synth voor twee

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

tja...
ik moet zeggen dat ik wel een beetje spijt heb dat ik WEER
een thermaltake heb gehaald

je moet eerst die stomme fan met sencor vervangen voor je kast dicht kan... anders heb je meer noise als een soorb naast je staan

nu met een papst is het wel beeter
maar had beeter die alpha voor 10 GULDEN duurder met een papst kunnen nemen :'(

Verwijderd

'k Heb mij ook zo'n Alpha gekocht, maar heb hem nog niet kunnen uittesten :( pc is momenteel nie bij mij thuis...
En is het waar dat hij veel beter presteert met de koeler in "zuigpositie"?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Wat voor fan heb je erop gezet?

Verwijderd

Ik had gedacht aan een Delta 80HP...

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 15:44

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Op zaterdag 12 januari 2002 11:48 schreef Tafke het volgende:
'k Heb mij ook zo'n Alpha gekocht, maar heb hem nog niet kunnen uittesten :( pc is momenteel nie bij mij thuis...
En is het waar dat hij veel beter presteert met de koeler in "zuigpositie"?
De Alpha 8045 is hier eigenlijk wel voor gemaakt ja. Maar je kan het het beste zelf ff testen, omdat het bij sommigen (weet ook niet waarom) 'blazend' weer ietsje beter werkt. Dus gewoon ff die fan omdraaien, en kijken wat voor jou het beste is

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• David
  • Laatst online: 04-05 09:53
Het ligt natuurlijk ook aan de airflow in je kast. Als jouw airflow omgekeerd of gewoon beroerd is, kan het zijn dat 'ie blazend beter werkt

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Bij mij is hij zuigend beter. Scheelt 2 graden. Ik heb een DeltaHP er op btw. (pokke herrie!) Ik ben nu aan het sparen voor waterkoeling, want dit is echt 3x niks zo. Het lawaai van dat ding is echt absurd!

Verwijderd

Ik lees altijd op tweakers zoveel over die stoere en zeer rumoerige DELTA HP80 fans... die moet je dus ook niet nemen. Neem een fan die maximaal zoveel herrie maakt als bv. een DELTA 80 MP (rond de 4000 rpm) en zorg egwoon voor een hele goede caseflow. Ik heb recht tegenover mijn ALPHA een gat in mijn kast gemaakt, als nu mijn bovenste 2 standaar 80x80 casefans aan staan scheelt dat even 8-11 gr.C als wanner ze uit staan, terwijl ze relatief weinig geluid opleveren. Ter info, mijn Athlon XP1800@1800 wordt met een Vcore van 2,11V idle iets van 43 gr. stessed rond de 50 gr.C. Wanneer alles standaard staat komt de temp nooit boven de 40 gr.C.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 18:54

Garrett

Watercooler

Op zaterdag 08 december 2001 18:32 schreef Impjuh het volgende:
heb ook een Alpha pal8045 met Delta fan HP 80mm erop
31°system 31°cpu -> stressed!

ben er dan ook ZEER content over :D
Ik heb een Alpha 60mm koelblok en ik wil ook een 80mm fan monteren, dus een fanadapter erop of zo?

I love watercooling

• Sick Nick
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 13 januari 2002 00:54 schreef Garrett het volgende:

[..]

Fanadapter erop of zo? Ik heb ook een Alpha maar daar zit 'slechts' een 60mm Delta koeler op (herrie :D) maar het blokkie is ook 'slechts' 60mm....
Een pal8045 is een 80mm blokkie ;) Dus daar gaat 'gewoon' een 80mm fan op.
Gelukkig heb ik een zalman en hoor ik alleen m'n HD's, ik zou me echt helemaal kapot ergeren aan zo'n delta fan... :)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43

TiMMieJ

PSN: Orixez

Is ook sinds een 3tal dagen in het bezit van super wreede Alpha :9~ . Het monteren was idd supermakkelijk maar een vriend van mij had er blijkbaar moeite mee en nu is zijn mobo dood ;( . Maar ja bij mij zijn mijne temps van 45/50 naar 34/36 gegaan :9~ . Met een XP 1600+ op het moment op 1608MHz en ASII. Ik heb de Alpha icm een papst 8412NG.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 10:26 schreef TuRk het volgende:
Is ook sinds een 3tal dagen in het bezit van super wreede Alpha :9~ . Het monteren was idd supermakkelijk maar een vriend van mij had er blijkbaar moeite mee en nu is zijn mobo dood ;( . Maar ja bij mij zijn mijne temps van 45/50 naar 34/36 gegaan :9~ . Met een XP 1600+ op het moment op 1608MHz en ASII. Ik heb de Alpha icm een papst 8412NG.
hmm ik denk dat ik er dan ook maar aan moet :), nu is het bij mij 51/59 :'( met een Athlon 1400, dus met zo'n alpha moet het flink dalen d8 ik zo :9~

Verwijderd

/me heeft ook de Alpha 8045 i.c.m. Delta 80MP fan.
Pokkeherrie!
Maar m'n athlon XP 1800+ @ 2000+ wordt zo'n 28 graden idle en onder aardig wat load (gamen bijvoorbeeld) zo'n 32 graden. Een hele tijd full load heb ik nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Owjah dit alles op een Epox 8KHA+, in een Antec 1080BEC met 2 casefans van spire en 2 antec casefans.
Pagina: 1