Toon posts:

Videokaart of Mobo error?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb het volgende probleem...
Wanneer ik vandaag mijn systeem aanzette ging de monitor even aan dan weer uit.. Geeft mijn mobo zo'n mooie code '26' en dat staat voor
1. If Early_Init_Onboard_Generator is not defined Onboard clock generator initialization. Disable respective clock resource to empty PCI & DIMM slots.3.2. Init onboard PWM4.3. Init onboard H/W monitor devices
Hier kan ik duzz weinig mee... Mijn koeler van mij videokaart gaat wel aan... De videokaart werkt gewoon wel goed in mijn andere systeem.. Maarjah daar wil ik hem niet voor altijd hebben ;( ... En als ik de TNT2 AGP videokaart uit mijn 2e systeem haal en in mijn systeem stop gaat hij gewoon aan... vage boel allemaal...
Iemand enig idee :?
Alvast bedankt!

Sys specs:
AMD 1,4 Ghz
Epox 8K7A
ATi Radeon 7200 AGP
256 mb DDR

Verwijderd

Heb je je BIOS van je moederbord reeds gereset ? Misschien een instelling met betrekking tot de videokaart waarmee de Radeon niet werkt maar de TNT2 wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik ook gedaan maar dat helpt niet... Hij heeft het voorheen gewoon goed gedaan duzz heeft nixs met de BIOS te maken..

Waar ik ook aanzat te denken was de bevestogingsclip achteraan mijn AGP slot volgens mij is dit ding de oorzaak... Volgens mij zorgt dat ding ervoor dat de kaart er scheef in komt ofzow... :? Maarjah zal et kwaad kunnen als ik dat ding afbreek???

Als iemand nog een betere oplossing weet graag... :)

Verwijderd

Tis altijd het beste om een nieuwe config te testen met alleen de basics aangesloten:

- Mobo plus proc. (niet toevallig een kattehaar tussen de pinnetjes van de proc en de socket? Is bij mij echt gebeurd :+)
- Geheugen (verzeker jezelf ervan dat ze goed in het slot zitten)
- Videokaart (stevig aandrukken)

Als dit niet werkt moet je proberen om het defecte onderdeel te ontdekken: onderdelen swappen dus.

Heb je je mobo goed vastgeschroeft op de voetjes?

Tja, klinkt stom wat ik nu aandraag, maar vergis je niet: het overkomt de besten.