Toon posts:

edimax router en chello amsterdam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search gebruikt maar heb niet echt wat kunnen vinden

ik heb gelezen dat chello amsterdam naar de mac adres kijkt klopt dit ?

heeft iemand ook een edimax router en chello en die ook werkend gekregen zoja kan je effe zeggen hoe je dat is gelukt THX

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Routing = Network Troubeshooting :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 16:35 schreef Shalow het volgende:

ik heb gelezen dat chello amsterdam naar de mac adres kijkt klopt dit ?
Klopt.

met de rest kan ik je niet helpen, sorry.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is het probleem dat de mac adress van een nic in je pc bij Chello bekend is (en dat hier dus je ip aan wordt uit gegeven en aan geen enkel ander mac adress)

Ik weet niet of Edimax dat ook ondersteund, maar ik kan me haast niet voorstellen dat hij dat niet doet:

Mijn kabel modem router (linksys) heeft een optie om het mac adress te spoofen. Dit houd in dat je het mac adres van je netwerk kaart die bij Chello bekens is kan invoeren en dat hij deze verder gebouwd. De netwerk kaart kan je dan niet meer gebruiken.

Als hij dat niet ondersteund of dat je de nic nog wil gebruiken, dan kan je natuurlijk ook de nic van je Edimax doorgeven aan Chello lijkt me zo

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook zeg maar zon optie denk ik maar dat lijkt niet te werken aangezien de mac van de router het zelfde blijft of het moet zijn dat dit zo goed is maar dat hij dan mijn nic adres simuleert als het ware.
Als dit zo is wat moet ik dan instellen bij :Obtain IP Addresses Automatically heb hier namelijk enkele keuzes: via dhcp ,via pptp of via pptp over ethernet en dan ook nog alles zelf instellen.

hier is de link waar het staat over de mac adress te veranderen dus als iemand dit wilt checken of dit inderdaad mac adres spoofen is THX

http://www.edimax.com/FAQ/FAQ_BRplus.htm

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
Probeer eens te internetten met een andere netwerkkaart er in. Als dat gaat is een router geen probleem, lijkt mij.
Mag je bij Chello niet zelf weten wat voor netwerkkaart gebruikt?

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Als je van netwerkkaart wisselt, dan kan je UPC bellen en dan kijken ze naar het nieuwe MAC nummer en wordt dit gekoppeld aan je ipnummer. Heb ik zelf ook al een aantal keren gedaan :)
Maar of dit ook werkt met een router.... :?

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Op zondag 09 december 2001 00:54 schreef krulkrul het volgende:
Als je van netwerkkaart wisselt, dan kan je UPC bellen en dan kijken ze naar het nieuwe MAC nummer en wordt dit gekoppeld aan je ipnummer. Heb ik zelf ook al een aantal keren gedaan :)
Maar of dit ook werkt met een router.... :?
'k dacht dat ze dan meteen ( naja over een tijdje ) een nieuwe netwerkkaart gingen leveren... valt toch ook gewoon onder "service"... maar very interesting die mac adresjes :)

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Als je een internetsharing routertje (natrouter) koopt moet je inderdaad het mac adres van de externe poort van dat ding aan ze door geven. Gewoon opbellen en ff heel schijnheilig zeggen: ik heb een nieuwe pc/netwerkkaart, maar me internet doet het nogniet.... nu heb ik van iemand gehoort dat ik me macadres nog door moet geven.

Wel natuurlijk het macadres opzoeken zodat je het meteen op kan hoesten als ze erom vragen.

zie ook mijn replys op:

[topic=229185/1/25]

9worlds.net @ hattrick.org

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zondag 09 december 2001 02:05 schreef Axel666 het volgende:
Als je een internetsharing routertje (natrouter) koopt moet je inderdaad het mac adres van de externe poort van dat ding aan ze door geven. Gewoon opbellen en ff heel schijnheilig zeggen: ik heb een nieuwe pc/netwerkkaart, maar me internet doet het nogniet.... nu heb ik van iemand gehoort dat ik me macadres nog door moet geven.

Wel natuurlijk het macadres opzoeken zodat je het meteen op kan hoesten als ze erom vragen.

zie ook mijn replys op:

[topic=229185/1/25]
Tenzij je op die router zelf een MAC-adres kan instellen. Zoals dat bijvoorbeeld bij EdSki en bij mij mogelijk is.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
na ieder bedankt voor het reageren maar het werkt opeens wel nadat ik gisteren meerdere dingen geprobeert heb

heb vandaag het maar weer eens reset en via telnet in zitten stellen en opeens deed hij het wel

had zeker gehoord dat als hij het nu niet zou doen dat ik het zou terug brengen naar de winkel :)
Pagina: 1