Toon posts:

Nederlandse game developers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment aan het oriënteren naar een stageplaats. Ik ben op zoek naar bedrijven in Nederland die zich serieus bezig houden met game design. De zoektocht is moeilijk. Davilex noem ik bijvoorbeeld niet serieus (A2 Racer is een lachertje). Verder ben ik Lost Boys tegen gekomen (maar die wil te graag popie jopie zijn) en Ijsfontein (eigenlijk de enige goede die ik heb gevonden, ze maken o.a. kindersoftware).

Weten jullie misschien nog andere bedrijven die ik zou kunnen proberen?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Triumph Studios, de ontwikkelaars van Age of Wonders (een soort HoM&M), Age of Wonders 2 komt er aan :9~

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Hey Marek

Anders leg je de lat ff hoog? Ga bij westwood aankloppe, maak je er gelijk een internationale stage van. Bij lostboys leer je even zoveel wel als bij davilex,

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

(jarig!)
Als je heeeeeeeeeeel hard "MR RUUUUUUUUUDI" roept, komt ie misschien ook wel even in dit topic kijken...

misschien daarna hem even liev aankijken?

oh ja, nog een developer: Zzict (www.zzict.nl / www.legiongame.nl )

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Heehehe somebody called me? :D

In nederland hebben we dus:

Davilex
Lost Boys
Triumph Studios
Engine Software
twotribes (met kleine letters schrijven ja)
Quadgames
Karma Studios
Project Three Interactive (doen geen development volgens mij)
Halloween (doen ook geen development volgens mij)
en IJsfontein, noemde je zelf al maar ik weet er zelf niet zo veel van af.

Op zich hebben we vanaf eind januari wel een stageplek beschikbaar maar ik heb al eens met Ronald (kox) doorgesproken dat de invulling van onze stage's niet aansluit op de opleiding van de HKU. De HKU is toch meer gericht op design/concept en art, terwijl wij programmeurs pur sang zoeken. Mensen dus die een bepaalde periode stage lopen, of afstuderen, en die in die tijd 'iets' zelfstandig kunnen maken (uiteraard met begeleiding) waar we later ook iets aan hebben. De vorige twee stagiares hebben bijvoorbeeld een 3D engine gemaakt op de PC (waar we later Euroman en ShoarmaRacer mee hebben gemaakt) en de huidige stagiares hebben een Link Library en een FMV engine gemaakt voor de Gameboy Advance. "Design" is bij veel nederlandse bedrijven, die over het algemeen toch vrij klein zijn, geen functie dus.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46
Lostboys is wel Kick hoor
vriend van me werkt er.
zij zijn nu bezig met 1 of ander ps2 spel.

heb wel s wat stuff van m gezien vet mooie plugin had ie gecoded voor winamp, jammer dat ie m alleen nooit vrijgegeven heeft.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 20:31 schreef Turismo het volgende:
Lostboys is wel Kick hoor
vriend van me werkt er.
zij zijn nu bezig met 1 of ander ps2 spel.

heb wel s wat stuff van m gezien vet mooie plugin had ie gecoded voor winamp, jammer dat ie m alleen nooit vrijgegeven heeft.
Ik ben zelf toevallig een tijdje terug eens bij LBG wezen kijken (ik was er echt nog nooit geweest) en het zag er als een behoorlijk leuk bedrijf uit. Er werken zowiezo een zut mensen die ik nog ken uit vroegere tijden dus het was leuk die weer eens te zien. Maar Marek, ik zag je ook al op GameSkool rondhangen, wellicht moet je eens vragen aan _Richard_ hoe het bevalt...die loopt stage bij Lost Boys.

Verwijderd

Hoe heet die game van Lost Boys ookweer.. third person, ben ff vergeten.. games.lostboys.com ofzo staat die
Pagina: 1