Toon posts:

ik word gek van mijn spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen ik word helemaal gek van me spelen
ja ik weet hier is al een topic over !!!
maar ik wou het gewoon even melden,
en me frustatie's kwijt ..als dat mag
hier komt het dus
ik word zo helemaal gek van mijn pc
kan niet eens
fifa 2002,2001
red faction
quake 3
carma 2 ( auto kapot maken )
harry potter
unreal tournament
half-life
spelen,altans niet zoals het moet
alles moet op zijn slechts staan dan pas draaien ze een bietske
heb de drivers van alles al !
ps : mijn specs:
celeron 500 mhz
nvidia geforce 2mx/mx 400 32 mb
128 mb ram
42X speed cd-rom speler
webcam,muis toetsenbord, microfoon !!!
enz.enz.
ik word daar dus helemaal gek van !

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 21:42

AzzKickah

06-CENSORED

JEZUS ik weet zo wel dat je een ENTER-key op je toetsenplank heb. En ik snap je probleem niet.

• Robin
  • Niet online
Op zaterdag 08 december 2001 16:25 schreef roy-2001 het volgende:
maar ik wou het gewoon even melden, en me frustatie's kwijt ..als dat mag :?
hier komt het dus: ik word zo helemaal gek van mijn pc :(
kan niet eens fifa 2002,2001, red faction, quake 3, carma 2 ( auto kapot maken ), harry potter, unreal tournament, half-life spelen :( Altans niet zoals het moet. Alles moet op zijn slechts staan dan pas draaien ze een bietske :(

celeron 500 mhz
128 mb ram
42X speed cd-rom speler
enz.enz.
Dit leest wat beter :P

Het kan liggen aan je GF-MX en aan je 128mB RAM. Als je nou eens wat meer RAM in je computer duwt, dan lopen al een boel spellen soepeler.

Verwijderd

Topicstarter
jaja sorry , zal niet meer mij enter toets proberen,wat nu mijn probleem is dat ik die spelen egwoon zou moeten kunne draaien ..altans voor de gewenste systeemeisen.en dan doet ie het niet..dan wordt je bent boos om als je er net 100 piek aan heb uitgegeven,en unreal tournament,quake3, fifa 2001 , dat die het zefls niet doen, dan sta je toch te trippen of niet ?
ps : lay-out nu beter ?

• AzzKickah
  • Laatst online: 04-02 21:42

AzzKickah

06-CENSORED

Op zaterdag 08 december 2001 16:28 schreef roy-2001 het volgende:
jaja sorry , zal niet meer mij enter toets proberen,wat nu mijn probleem is dat ik die spelen egwoon zou moeten kunne draaien ..altans voor de gewenste systeemeisen.en dan doet ie het niet..dan wordt je bent boos om als je er net 100 piek aan heb uitgegeven,en unreal tournament,quake3, fifa 2001 , dat die het zefls niet doen, dan sta je toch te trippen of niet ?
ps : lay-out nu beter ?
Ja. :P Weet je zeker dat je alle drivers en zo hebt...? Wel wazig hoor. Welk OS?

Verwijderd

Topicstarter
maar mijn specs, zijn toch nog niet echt oud.
ze zouden toch de meeste games nog gewoon ( redelijk goed ) moeten draaien, of zie ik dit fout ?

Verwijderd

Topicstarter
altans heb voor me videokaart de detators ( of iets in die vorm ) 22.80
voor em mainbord heb ik de 4-1 drivers, voro me geluidskaart ook de nieuwste volgens mij
en ik draai windows 98

Verwijderd

Topicstarter
hoe duur is nu tegenwoordig 128 mb ram ?

• Robin
  • Niet online
Je kunt je bericht wijzigen met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

en voor de kosten van 128 ram kun je beter hier kijken: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt.. maar heb niet nog iemand een goede oplossing ?

• Robin
  • Niet online
En kijk je oude topics eens na: [topic=317348]

Dit is eigelijk een crosspost

Verwijderd

Halflife zou het op jouw systeem goed moeten doen. Heel vreemd dit. Meestal loopt Open GL beter dan Direct 3D (als je het kan instellen).

Misschien dat een schone installatie iets helpt?

Verwijderd

Topicstarter
dit is bij ons de engiste winkel en dit zijn de prijzen van ram:
Geheugen Dimm

--------------------------------------------------------------------------------

DDR-Dimm 128Mb 184PIN DDRAM PC266 Geheug 79.00
DDR-Dimm 256Mb 184PIN DDRAM PC266 Geheug 171.00
DDR-Dimm 512Mb 184PIN DDRAM PC266 Geheug 312.00
Dimm 128Mb PC-133Mhz Kingston lifetime G 121.00
Dimm 128Mb PC-133Mhz Transcend Geheugen 71.00
Dimm 256Mb PC-133Mhz Kingston lifetime G 199.00
Dimm 256Mb PC-133Mhz Transcend Geheugen 118.00
Dimm 512Mb PC-133Mhz Transcend Geheugen 250.00
Dimm 64Mb PC-133Mhz Transcend Geheugen 59.00
-----------------------------------------------------
vind ik persoonlijk schandalig

Verwijderd

Topicstarter
een schone installatie helpt niet !! heb ik al 6x ofzo geprobeert ! en opengl draait nog slechte dan d3d bij mij met half-life

• Robin
  • Niet online
Dan neem je dee toch: Dimm 128Mb PC-133Mhz Transcend Geheugen 71.00

Een celeron 500 heeft niks aan DDRam :P (al zou het stoer zijn als het kon >:))

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik kij.. op andere site's zijn ze zo
rond de 40/50 gulden !!!
en ik heb maar 40 piek !! dus !!
best schandalig vind ik

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Op zaterdag 08 december 2001 16:40 schreef robinvreuls het volgende:
Dan neem je dee toch: Dimm 128Mb PC-133Mhz Transcend Geheugen 71.00

Een celeron 500 heeft niks aan DDRam :P (al zou het stoer zijn als het kon >:))
P200 met Geforce3 en 256 DDR RAM :9 :P . Wie was die gozer nou die op zijn p233 een GF3 gepropt had? :P .

Steam

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hm ik heb bijna hetzelfde sysje, die celeron kan je makkie een fsb geven van 75, dan draait ie op bijna 566mhz, die vid kaart is goed genoeg, ik heb een mx200, en verder heb ik dan 384mb intern

quake3 loopt echt wel goed hier hoor, dus ik zou zeggen; gooi die fsb wat hoger, en koop wat geheugen bij, een reepje noname 256mb is goed genoeg lijkt me :)

de geheugentiming in de bios wat omhoog kicken scheelt trouwens echt megaveel! :o

Verwijderd

Met jouw systeem zou je al die spellen goed moeten kunnen spelen. 128 mb ram is echt wel voldoende, alhoewel meer altijd beter is.
Misschien is er iets kapot in je systeem wat ervoor zorgt dat het hele systeem brak loopt. Wat dit is weet ik zo niet, dus ga eens troubleshooten om dit uit te vinden. Misschien is je videokaart wel stuk.

Veel succes verder

• Robin
  • Niet online
Op zaterdag 08 december 2001 16:43 schreef roy-2001 het volgende:
rond de 40/50 gulden !!!
best schandalig vind ik
http://www.tweakers.net/aanbod.dsp

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 16:45 schreef ikbenveldmuis het volgende:
hm ik heb bijna hetzelfde sysje, die celeron kan je makkie een fsb geven van 75, dan draait ie op bijna 566mhz, die vid kaart is goed genoeg, ik heb een mx200, en verder heb ik dan 384mb intern

quake3 loopt echt wel goed hier hoor, dus ik zou zeggen; gooi die fsb wat hoger, en koop wat geheugen bij, een reepje noname 256mb is goed genoeg lijkt me :)

de geheugentiming in de bios wat omhoog kicken scheelt trouwens echt megaveel! :o
oke hoe doe ik dat fsb omhogen gooien!?
en ga straks nog effe kijken of ik nog ergens 128 bm ram kan aaschafen voor 40 piekjes

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 08 december 2001 16:49 schreef roy-2001 het volgende:

[..]

en ga straks nog effe kijken of ik nog ergens 128 bm ram kan aaschafen voor 40 piekjes
begamyte ofzo :? :+

en hoe je die fsb omhoog gooit, RTFM ;)
staat gewoon in de handleiding van je mamaplank
owja, als je pech hebt, kan het kapot gaan :o

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 16:49 schreef roy-2001 het volgende:

[..]

Is allemaal wel leuk en aardig iemand aanraden om zijn pc over te klokken, maar dan is nog niet zijn probleem opgelost. Al die spellen die hij noemt moeten gewoon kunnen draaien op zijn systeem, zonder er ook maar iets aan te veranderen. Overklokken zou niet nodig moeten zijn. Er is gewoon iets niet goed met zijn systeem.
Ik heb een minder systeem en al die spellen draaien hier wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke dat had ik al begrepen ! dat het kapot kon gaan
maar ik had ergens gehoort dat je dat in ej bios kan veranderen.. is dit waar ( ja he )
maar zouden jullie mij kunnen zeggen waar precies... want mijn manu boekje ligt helemaal onderop in een vrieskist !

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 16:52 schreef crazy-horse het volgende:

[..]

Is allemaal wel leuk en aardig iemand aanraden om zijn pc over te klokken, maar dan is nog niet zijn probleem opgelost. Al die spellen die hij noemt moeten gewoon kunnen draaien op zijn systeem, zonder er ook maar iets aan te veranderen. Overklokken zou niet nodig moeten zijn. Er is gewoon iets niet goed met zijn systeem.
Ik heb een minder systeem en al die spellen draaien hier wel goed.
het maakt me niet ui wat ik er voor hoeft te doen
( als het maar geen gedl gaat kosten )
maar ik baal er echt van .dat die spelen niet draaien
ik hoop dat jullie dat begijpen !
en als iemand nog goede ideeen heeft
KOM MAAR OP

• Fuelke
  • Laatst online: 21:44

Fuelke

Forza Ferrari

Om je nog wat gekker te maken: volgende games uit je lijstje draaien wel perfect vlotjes om m'n systeem:

Fifa 2002 & 2001 , Quake 3 Arena , UT, Half-life (+ high definition pack) , Carma 2 en de demo van Red Faction (die laatste wel iets minder vlot.

Natuurlijk hebben we een verschillend systeem, maar ik schat dat van mij op bepaalde punten een pak minder in.

Pentium II @ 233 Mhz <==> celeron 500 mhz
GeForce 2 GTS 64 MB <==> nvidia geforce 2mx/mx 400 32 mb
320 MB RAM <==> 128 mb ram
52X speed <==> 42X
plus andere goodies

Als ik onze systemen een beetje ga vgl denk ik dat je lagere fillrate van je GF MX en de 128 MB ram er wel voor iets tssn zullen zitten

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 16:54 schreef roy-2001 het volgende:

[..]

het maakt me niet ui wat ik er voor hoeft te doen
( als het maar geen gedl gaat kosten )
maar ik baal er echt van .dat die spelen niet draaien
ik hoop dat jullie dat begijpen !
en als iemand nog goede ideeen heeft
KOM MAAR OP
Ga troubleshooten:

Gooi alles behalve videokaart en geheugen uit je kast en probeer te gamen, kijk wat het resultaat is.
Niets veranderd? Ritsel ergens bij een vriend een zelfde videokaart of iets vergelijkbaars. Kijk hoe die het doet in je systeem. Vervang je geheugen en kijk dan.
Je moet gewoon een beetje proberen en lukt niks koop dan pas 128 mb erbij. Levert dit nog geen prestatiewinst op:dan is er echt iets rot aan je mobo of aan je processor

Verwijderd

Topicstarter
haaaaaaaaaaaaaa ik word gek hierzo !!!!!
maar dus...
2 vragen
eerste vraag: hoe kan ik mijn fbs omhogen krikken naar 75
2de vraag : iemand nog meer goede idee'en

Verwijderd

jah snap je volkomen.. bij mij draaien ze wel hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 16:59 schreef crazy-horse het volgende:

[..]

Ga troubleshooten:

Gooi alles behalve videokaart en geheugen uit je kast en probeer te gamen, kijk wat het resultaat is.
Niets veranderd? Ritsel ergens bij een vriend een zelfde videokaart of iets vergelijkbaars. Kijk hoe die het doet in je systeem. Vervang je geheugen en kijk dan.
Je moet gewoon een beetje proberen en lukt niks koop dan pas 128 mb erbij. Levert dit nog geen prestatiewinst op:dan is er echt iets rot aan je mobo of aan je processor
klinkt misschien raar .. maar het is waar
ik kan mijn kast er uithalen ja dat kan ik wel eens waar
maar dat is heel zwaar !
( nu effe geen gerijm meer )
hij zit hier in gebouwt en het is heel k*t om hem er uit te halen !

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 17:00 schreef NegoDudE het volgende:
jah snap je volkomen.. bij mij draaien ze wel hoor :P
ik word gek
bij iedereen draait alles ( altnas )
maar bij roy niet .. hier wordt je echt gek van ! )

Verwijderd

Toch zou ik proberen die kast vrij te maken en hem open te schroeven.

Ik kon ook ooit helemaal niet meer gamen, windows ging goed enzo maar 3d games ho maar. Ik dacht dus eerst aan mijn videokaart, bleek na troubleshooten mijn geheugen te zijn dat rot was. Dus gewoon proberen en hopelijk kom je er achter

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Op zaterdag 08 december 2001 16:45 schreef JeanLucPicard het volgende:

P200 met Geforce3 en 256 DDR RAM :9 :P . Wie was die gozer nou die op zijn p233 een GF3 gepropt had? :P .
[offtopic]
Nou, ik niet, ik ben de gozer die een GF 2 GTS 64MB in een PII @ 233Mhz gepropt heeft. Maar binnenkort gaat er een AMD XP is :)
[offtopic]

Hoeveel schijfruimte heb je nog over op je Windows boot schijf?

Verwijderd

Topicstarter
oke zal het volgend weekeend proberen !!!
heb deze week geen tijd meer !!!
nog meer 1deenen ?

Verwijderd

Topicstarter
wie weet waar ik de nieuwste drivers voor mijn
via- chip
moederbord kan vinden ?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

(jarig!)
- op welke resolutie speel je? Schakel eens omlaag naar 640x480 bijvoorbeeld... Ik heb heel lang gespeeld op een P2-233 met een Voodoo3-2000 en zelfs Quake3 en Unreal Tournament draaiden zeer speelbaar (30-50 fps)

- FSB overklokken lijkt me bij jou niet zo slim... absoluut no offence maar je komt er niet erg bekend mee over en aangezien je alleen maar 40 gulden hebt voor geheugen is het zonde als je de helft molt (de kans hierop is niet zo groot, maar altijd aanwezig) en dan dus met 40 gulden een halve nieuwe pc moet gaan kopen (= moeilijk)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
meestal speel ik op 800x600

Verwijderd

de bottleneck zit hem echt neit in je intern geheugen, maar vooral in de processor...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
maar ik wou het gewoon even melden,
en me frustatie's kwijt ..als dat mag
hier komt het dus
ik word zo helemaal gek van mijn pc
kan niet eens
fifa 2002,2001
red faction
quake 3
carma 2 ( auto kapot maken )
harry potter
unreal tournament
half-life
spelen,altans niet zoals het moet
alles moet op zijn slechts staan dan pas draaien ze een bietske
celeron 500 mhz
128 mb ram
42X speed cd-rom speler
enz.enz.
dude, u suck, buy another PC!

• pica
Op zaterdag 08 december 2001 17:53 schreef Mister_X het volgende:
[..]
:X
Op zaterdag 08 december 2001 17:38 schreef BBQ-Man het volgende:
de bottleneck zit hem echt neit in je intern geheugen, maar vooral in de processor...
Klopt ook niet echt... alle spellen die hij noemde waren prima te spelen op mijn (oude) celeron 500... ik denk toch echt foute moederbord of geheugen... of hij heeft gewoon een verklote windows met verklote drivers en teveel rotzooi :P .

Steam

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
OF je overclockt/tweakt em helemaal dood (waar je KENNIS voor nodig heb) OF je koopt nieuwe pc onderdelen/nieuwe pc

want een:
onoverklokte celeron 500mhz = ongeveer gelijk aan p2 233mhz
onoverklokte gf2mx = ongeveer gelijk aan een hoop stront

• pica
Op zaterdag 08 december 2001 18:01 schreef VeldKoe het volgende:
OF je overclockt/tweakt em helemaal dood (waar je KENNIS voor nodig heb) OF je koopt nieuwe pc onderdelen/nieuwe pc

want een:
onoverklokte celeron 500mhz = ongeveer gelijk aan p2 233mhz
onoverklokte gf2mx = ongeveer gelijk aan een hoop stront
Neuh, een celeron blaast nog wel redelijk hoor... naja.. hij is ieg genoeg voor de spellen die hij opnoemde.
En een gf2mx helemaal. Zoals ik eerst al zei, maybe heeft hij een brak mobo en hij heeft zeker te weinig geheugen.

Steam

• VeldKoe
  • Niet online
0,0% met het mobo/chip te maken (anders zou zijn pc wel 24/7 crashen).. ook niet met het geheugen (brak geheugen resulteert in crashes niet in extreme fps vermindering).. aan zijn kennis te zien over pc zaken (no flame) onderhoud hij zijn windows niet goed + niet de juiste drivers voor de hardware etc.. scheelt al zo zo'n 20 fps

en roy je kan wel blijven schreeuwen dat je hier 'gek word' maar als je een snellere pc wil moet je er iets voor doen dus OF werken OF effe in tweaken/overclocken duiken, meer fps komt niet zomaar aanwaaien

en een picard, een ONOVERKLOKTE celeron 500 blaast ABSOLUUT niet.. same voor gf2mx (blazen noem ik vanaf 50fps) maarja ligt er maar net aan waarmee je tevreden bent, hoor hier mensen die hun vergelijkbare oude pc alles best vonden draaien, dan heb je simpelweg niet zulke hoge eisen want een pc van dit formaat 'blaast' gewoon niet

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 17:53 schreef Mister_X het volgende:

[..]

zou je dit soort onzin misschien ook voor je kunnen houden :?

• VeldKoe
  • Niet online
moderator: bedankt voor wijzigen van me eigen bericht zonder goede reden, ERG kinderachtig en sneu

Helaas, je bericht is al gewijzigd door een moderator. Je kunt dit bericht niet meer wijzigen.

eikel

• pica
Op zaterdag 08 december 2001 18:09 schreef VeldKoe best een hoop goeie lettertjes :) :
Klopt allemaal :) . Maar ik heb een va6, als je die naast een BX moederboordje zet met precies dezelfde instellingen verder, is hij toch zo'n 30% langzamer... misschien heeft de topicstarter ook zoiets :) .

En ik weet zeker dat hij voor de opgenoemde spellen meer geheugen nodig heeft.
Maar een celeron 500 is echt genoeg voor al die spellen die hij opnoemde, ik speelde die spellen nog met een cel 500/TNT 1... dus aan de videokaart en processor ligt het echt niet... alleen voor nieuwere spellen moet hij nieuwe hardware gaan inkopen :) .

Steam

• VeldKoe
  • Niet online
hmmmmmmmmmmmm.. imo ligt het juist aan de processor, dan pas het geheugen :) (128 is redelijk) maar 128 extra zou inderdaad niet kwaad kunnen, toch denk ik dat een snellere cpu belangrijker is, of tenminste alles ff updaten met nieuwste drivers/windows goed tweaken, alle hardware optimaal afstellen + bios updaten/optimaal instellen voor desbetreffende hardware dan kom je denk ik al een heel eind :) 800x600 moet trouwens te doen zijn met die hardware, iig niet hoger gaan

chipset drivers geinstalleerd? nieuwste bios update? windows getweaked? scandisk gedaan, gedefragged, scanreg/fix in dos mode, snelste videokaart drivers, goede monitor drivers, staat hz van monitor niet te laag ingesteld, etc etc etc

• IceStorm
  • Laatst online: 19:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zaterdag 08 december 2001 18:15 schreef VeldKoe het volgende:
moderator: bedankt voor wijzigen van me eigen bericht zonder goede reden, ERG kinderachtig en sneu
Sorry, ik kan me iig niet herinneren dat ik het gewijzigd heb en ik kan ook niet zien dat iemand anders van de moderators een van je berichten heeft veranderd, dus om welk bericht gaat het? Ik wijzig zelf nooit iets zonder reden (ik maak wel fouten zal ik toegeven hoor ;)).

En voor de rest is het voor Roy-2001 handig als hij eens HELDER uitlegt wat er nu precies fout gaat.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Op zaterdag 08 december 2001 19:18 schreef IceStorm het volgende:

[...]

En voor de rest is het voor Roy-2001 handig als hij eens HELDER uitlegt wat er nu precies fout gaat.
Ja, idd, want het wordt lichtjes verwarrend. Misschien kan Roy-2001 eens zeggen met wat voor instellingen hij z'n games speelt.

Roy, misschien eens je FSAA (Full Scene Anti-Aliasing) afzetten voor bepaalde games (indien FSAA aanwezig is op een MX (denk van wel))

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 15:53
harry potter
Ultime zieligheid HARRY POTTER!!! AAAAARG!! Ik word GEK van dat @%$^%@^$% kereltje!! :r |:( :r |:(
(Sorry hoor, dit moest ik even kwijt)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

offtopic:
Dat is een bug in Topix. Je kunt je eigen bericht maar 1 ( :? ) keer editen, daarna krijg je die melding (die natuurlijk nergens op slaat - daarvoor heet het een bug :P ).

Verwijderd

Een niet al te nieuw Besturingssyteem installeren. Windows 98 voldoet meer dan genoeg voor jouw games list.
128 mb geheugen is ook wel handig. en kost ook niet zo veel meer,

Defragmenteren en een beetje opschonen zal nog wel het meest helpen in jouw geval.

Veel sucess

Verwijderd

ik speel fifa 2001 en UT op m'n celeron 366 met 64 MB en voodoo3 2000

• Rody
  • Laatst online: 26-01 16:23
ik heb super lang gespeeld met een p2 350 , 192 mb ram en een voodoo2 8 mb kaart

nu speel ik met hetzelfde maar dan 256 mb ram en celeron 800

maar nog steeds die kaart

denk gewoon dat het software matig is

als je je compu ff helemaal leeg haalt en ff opnieuw installed.......

en wat draait er niet, starten de spellen niet op, draaien ze super traag of iets anders??

Verwijderd

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is dit al langs gekomen maar...
Ik heb zelf ook een celeron 500 en in het begin had ik hier ook porblemen mee. Er blijkt namelijk dat de celeron niet al het werkgeheugen goed leest. En dit kan je niet in de bios veranderen. Hier heb ik een programatje voor en dat heet ViaTweak of of Wpcredit. Als je hiermee de juiste instellingen maakt,zou je alles moeten kunnen spelen.

Het is een beetje vaag, maar ik heb ff niet meer zoveel tijd dus ik kom er nog wel eens op trug, morggen ofzo.

• pica
Op zaterdag 08 december 2001 21:58 schreef ErikZ het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is dit al langs gekomen maar...
Ik heb zelf ook een celeron 500 en in het begin had ik hier ook porblemen mee. Er blijkt namelijk dat de celeron niet al het werkgeheugen goed leest. En dit kan je niet in de bios veranderen. Hier heb ik een programatje voor en dat heet ViaTweak of of Wpcredit. Als je hiermee de juiste instellingen maakt,zou je alles moeten kunnen spelen.

Het is een beetje vaag, maar ik heb ff niet meer zoveel tijd dus ik kom er nog wel eens op trug, morggen ofzo.
LOL! En dat moet Roytje gebruiken? Lijkt me niet echt evrstandig... je moet nl echt weten wat je doet met dat programma... beetje hexadecimaal in je bios kloten :| .
Bij mij werkte het eerst wel, maar mijn pc werd er alleen maar instabieler van.

Steam

Verwijderd

Topicstarter
oke het is dus zo ! de spelen haperen dus de frame -rate is heel erg laag
en ik heb van alles een keer al geprobeert ( behalve openschoeven ) ik heb ook al een keer win 2000 er op gezet en alleen 1 spel en de nieuwste drivers overal voor
maar was nog steeds het zelfde probleem.
maar waar kan ik trouwens de nieuwste 4-1 drivers halen?

• Roberto
  • Laatst online: 11-12-2025
Nou en dat probleem heb ik nu ook maar ik heb ook maar 300 mhz :) binne kort 550mhz amd dan haal ik toch wel 60 fps :? in CS met de spulletje's in me sig ( natuurlijk wel een andere CPU 550 mhz amd k6-3) of niet ? maar bij mij suckt UT weer niet en HL !!!wel!!! haal ik maar 32 fps max bij (in specta mode 72 fps :) ) gemideld 17 fps maar GL met je prob want ik weet hoe het is :'( (jammer genoeg :)

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

rond de 40/50 gulden !!!
best schandalig vind ik
Terwijl terw-dan een hamer-verslaving heeft zit hier een enter-verslaafde. :)

Trouwens wist je ook dat je met de Shift-toets hoofdletters kunt typen. ;)

• IceStorm

IceStorm

RS_003, een voodoo banshee kan nooit wat presteren met de huidige games. Simpel.

Roy-2001, WAT is een lage framerate? Pak unreal tournament eens en kijk met welke instellingen je wat voor FPS haalt?
Maar ok, als zelfs Carmageddon 2 hapert zit er echt iets fout.

Ja ik weet niet wat ik het beste kan zeggen? Ik zelf zou gewoon met format C: beginnen en dan helemaal van voor af aan beginnen. Gaat het dan nog fout, hardware stuk voor stuk testen.

Verwijderd

Zal wel aan je Celly liggen. Die dingen zijn niet echt voor games gemaakt. (Kan het niet laten: AMD Rulez! ;))

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De 4in1 drivers kun je krijgen bij www.viatech.com. En heb je er wel aan gedacht om in die games 3D-acceleratie aan te zetten? Als er bij die instellingen staat "Software rendering" dan zit daar het probleem.

• Roberto
Op zondag 09 december 2001 01:32 schreef IceStorm het volgende:
RS_003, een voodoo banshee kan nooit wat presteren met de huidige games. Simpel.
En welke is dan beter (en nee ik wil geen GF3 TI500)
kan ik better een riva tnt 2 neemen ? 32 mb merk ik dat dan of niet ? (moet niet alteduur zijn ben ook maar 14)

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 09 december 2001 10:34 schreef RS_003 het volgende:
En welke is dan beter (en nee ik wil geen GF3 TI500)
kan ik better een riva tnt 2 neemen ? 32 mb merk ik dat dan of niet ? (moet niet alteduur zijn ben ook maar 14)
Je WILT geen GF3 :D? Maar even zonder dollen. Het hangt een beetje van je budget af. Persoonlijk denk ik dat je toch al gauw bij een GeForce 2 MX komt (zijn iets meer dan 200 piek). Als je dat geld niet hebt kun je inderdaad misschien beter een TNT 2 op de kop tikken ergens.
Of kijk eens of je bij Vraag & Aanbod wat op de kop kan tikken (http://www.tweakers.net/aanbod/cat/4).

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-01 18:00
we lopen hier nu wel vrolijk te ouwehoeren met z'n allen, maar weten we al wat voor mobo die jongen heeft????
Volgens mij is het een Komprak met onbestemd merk mobo, en dan is het vaak lastig troubleshooten.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Roberto
Op zondag 09 december 2001 10:46 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Je WILT geen GF3 :D? Maar even zonder dollen. Het hangt een beetje van je budget af. Persoonlijk denk ik dat je toch al gauw bij een GeForce 2 MX komt (zijn iets meer dan 200 piek). Als je dat geld niet hebt kun je inderdaad misschien beter een TNT 2 op de kop tikken ergens.
Of kijk eens of je bij Vraag & Aanbod wat op de kop kan tikken (http://www.tweakers.net/aanbod/cat/4).
Dan maar een tnt 2 ( geen M64 he die zuigen d8 ik) krijg ik nog een groote fps winst of niet ( en wat als ik het op een amd k6-3 550 mhz zet dat maakt toch ook wel weer wat uit :? ) en ik had die voodoo banshee bij de vraag en aanbod gevonden (iemand intrese in me voodoo'tje ? 50 fps in UT maar ik speel nooit UT) dus dan moet ik dus voor een TNT2 Ultra ofzo gaan he ? of niet wat raaden julllie aan mag ook 2e hand zijn

• Roberto
^^^^^^^^^^KICK^^^^^^^^^^

• pica
Op zondag 09 december 2001 12:48 schreef RS_003 het volgende:
^^^^^^^^^^KICK^^^^^^^^^^
haal gewoon een GF2MX die dingen zijn nog maar 200 gulden, soms zelfs minder...

Steam

• Roberto
Op zondag 09 december 2001 13:31 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

haal gewoon een GF2MX die dingen zijn nog maar 200 gulden, soms zelfs minder...
Sure wat zij ik nou !! ik BEN 14 ik ben geen werkende volwasen ik heb net 100 gulden, en daar mee koop ik nu een AMD k6-3 500 mhz @ 550 mhz en mobo met AGP kost me 60 piek, dus dan heb ik 40 piek voor een passende kast en Grafische kaart dus GEEN gf 2 mx kan net een 16 mb tnt 1 koopen voor 40 piek :'( alle stuf die mensen kunnen missen is bij mij welkom ( nee dit is geen grap !)

Verwijderd

de geheugentiming in de bios wat omhoog kicken scheelt trouwens echt megaveel!

Dit schreef iemand hier in deze topic..bedoeld diegene daarbij dat ie in de bios de nanoseconden wat omhoog schroeft? (ik heb er ook niet veel verstand van, maar bij mij staat ie op SDRAM 8/10 ns)...kan ik dat makkelijk sneller maken? Maakt het niet uit wat voor type/merk geheugen je hebt? Ik heb 256 mb sdram pc133 geheugen erin...ennuh ohwja...mijn andere 128 mb geheugen wil er niet in...hij crasht dan altijd in spellen..en dat is 128mb sdram pc133 geheugen...vaag he, zou toch moeten kunnen toch?

• Roberto
Hoe veel fps zou ik winnnen in CS met amd k6-3 550 mhz en tnt 2 m64 32 mb ? tegen wat ik nu heb ? 23 fps meestal in CS met 2 player om me heen

Verwijderd

Topicstarter
fifa 2002 = 10 frp
counter strike = 30 fps
half-life = 10 fps
carma 2 = geen 1dee ( hoe kan ik dat zien ?)
unreal tournament = geen 1dee hoe kan ik dat zien ?

Verwijderd

Topicstarter
hoe hoe mot ik mijn
128 mb ram pc 133 overclocken in mijn bios ?

Verwijderd

dat is vaag....

ik heb dus ook zo'n probleem |:(

met 4x 16 simm, riva pci 16mb en 450mhz draait Quake2 niet eens :(

1vs1 instagib gaat goed..

maar hou op wanneer der meer dan 3 man in the edge zijn, of als der 10 ofzo zijn gaat het aantal fps terug naar 10 ofzo :(

en echt alles al geprobeerd, schoon installeren, nvmax, en niks helpt :(

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het das echt super balen !!!
maarja

• pica
Ja sorry boyz... maar als je geen geld wil uitgeven kom je niet ver... je computer heeft een limiet, en die zijn de nieuwste games allang voorbij.
En je kan prima op je 14e geld hebben. Gewoon een baan zoeken. Deed ik ook.

Steam

• IceStorm

IceStorm

Op je 14e kun je prima werken hoor heb je zo een nieuwe kaart als je wil.

En daarnaast, overklokken van geheugen lijkt me niet handig als je het al niet voor elkaar krijgt een stabiel systeem te krijgen.
Ik vind het knap dat je in CS 30 fps haalt en in HL maar 10. Zelfde engine alleen CS is zwaarder.

• Roberto
Op Sunday 09 December 2001 18:36 schreef IceStorm het volgende:
Op je 14e kun je prima werken hoor heb je zo een nieuwe kaart als je wil.

En daarnaast, overklokken van geheugen lijkt me niet handig als je het al niet voor elkaar krijgt een stabiel systeem te krijgen.
Ik vind het knap dat je in CS 30 fps haalt en in HL maar 10. Zelfde engine alleen CS is zwaarder.
maar wat als je nu in een suf dorp woont waar je blij mag zijn dat je na 3 jaar zeuren kabel hebt :(

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Als ik jou was zou ik gewoon een andere videokaart kopen en 128mb ram erbij, want een maat van mij heeft dit probleem ook.
En nu die een andere videokaart en 129mb ram erbij heeft gezet loopt alles weer goed. :P

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ag morgen 128 mb ram erbij kopen,
en de nieuwe videokaart moet ik nog maar effe kijken
ps : heb de nieuwste drivers ( 4-1 ) en nu draaien ze al wat beter !
thnxx

Verwijderd

Door RtcW - Sunday 09 December 2001 16:14 op pagina 3 van deze topic

Iemand nog suggesties hierop? Kan iemand mij helpen? mij helpen?

Verwijderd

Deze gast geilt op de enter toets :9 heb ff history nagekeken en heeft al een paar waarschuwingen gehad en nog leert ie het niet. |:( So please gebruik die enter wat minder als je serieuzer genomen wil worden.

• ipsec
  • Laatst online: 19-01 12:06
wat loop je te zeuren over geheugen prijzen??

die klote Siemens (of was het nou Samsung) heeft er voor gezorgd dat het allemaal 6 (of was het 60) % duurder werd :( .

dan vind ik dit nog goedkoop hoor :)

• ipsec
  • Laatst online: 19-01 12:06
Op Sunday 09 December 2001 10:34 schreef RS_003 het volgende:

[..]

[hiereenboelbla](moet niet alteduur zijn ben ook maar 14)
Shiiittt ik ben 13 en heb een krantenwijk en ik heb:

Intel Celeron 900 MHz
Asus TUV4X
Chaintech GF2 Pro 64MB
Sb128
100 MBit netwerk
4x4x16 brander
een Asus iPanel
Epson Stylus Color 880
256 mbram

etcetc

je moet gewoon leren sparen jongen. is ook wel moeilijk aan het begin, maaar als je het kan, kan je het :P :+

Verwijderd

dat die spelle t nie doen op je comp is gewoon klinkklare onzin ik had een 400 celeron met een 16 mg videokaart en 64 meg ram en ik kon zonder probz UT, q3, carma2 en hl spele op een resolutie van 1012*764 en op gemiddelde grafische shit...
heb je een packard bell ofzo?>

• VeldKoe
  • Niet online
Op zondag 09 december 2001 18:02 schreef merulez het volgende:
dat is vaag....

ik heb dus ook zo'n probleem |:(

met 4x 16 simm, riva pci 16mb en 450mhz draait Quake2 niet eens :(

1vs1 instagib gaat goed..

maar hou op wanneer der meer dan 3 man in the edge zijn, of als der 10 ofzo zijn gaat het aantal fps terug naar 10 ofzo :(

en echt alles al geprobeerd, schoon installeren, nvmax, en niks helpt :(
je heb een K6-2 processor.. daar komt het door, heb die dingen zelf ook gehad.. vergelijkbaar met P2 266..

• VeldKoe
  • Niet online
Op zaterdag 08 december 2001 19:46 schreef Nephilin het volgende:

[..]

offtopic:
Dat is een bug in Topix. Je kunt je eigen bericht maar 1 ( :? ) keer editen, daarna krijg je die melding (die natuurlijk nergens op slaat - daarvoor heet het een bug :P ).
ow lol :+ nou sorry voor het geschreeuw van me dan :Y)

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ik had eerst een p2-233 met 32Mb RAM en een 8MB videokaartje. Toen kwam Unreal Tournament uit ik dacht VET spel kopen :). Ik thuis installeren, en spelen maar. Shit dat ging sloom. Stond er ineens een advertentie van een of ander bedrijfje in de krant die een RIVA DRAGON TNT 2 32MB had voor fl.230,- (voor die tijd heel goedkoop :P). Ik ging weer Unreal Tournament spelen, maar ik had niet zoveel winst in fps. Dus ik denk laat ik wat RAM erbij gooien misschien dat het wat winst oplevert. Ik haalde 64MB RAM erbij en WOW soepel dat UT ineens liep. Fps was ineens 5x beter. Dus mijn tip koop wat RAM erbij. En misschien een nieuwe videokaart als je nog wat geld hebt :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Pagina: 1