Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch echt nix bijzonders gedaan met mijn 1800+ maar er zit mooi al een kartelrandje aan. Heb nix gehoord of gemerkt en zie nergens kleine splintertjes ofzo, gewoon coolermastertje rustig erop en eraf... en toen schrikken dus. Ik weet nu niet of ie het nog doet. Bordje dat ik heb is denk ik kapot, maar het zou ook de CPU kunnen zijn (al deed ie het in het vorige bordje nog wel in afgebrokkelde staat).

Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben? Of misschien met een geruststellend verhaaltje kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein stukje eraf kan bijna nooit kwaad. Je cpu zal het echt nog wel doen. Wees maar niet bang. Alleen in het vervolg nog voorzichtiger zijn met de koeler erop zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je die Cooler Master met of zonder plakkertje geinstalleerd? Met dat plakkertje erop kan het bijna niet fout gaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 20:21

Tick

Im that jerk,who wants to know

Ik ben bang.....

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 16:29 schreef NoStra het volgende:
Een klein stukje eraf kan bijna nooit kwaad. Je cpu zal het echt nog wel doen. Wees maar niet bang. Alleen in het vervolg nog voorzichtiger zijn met de koeler erop zetten..
Kijk dat is nou wel lekker om te horen, of het nou waar is of niet ;) nee maar ik heb ECHT geen zin om 600 piek kwijt te raken. Ik denk dat ik AMD amar eens moet gaan contacten ofzo als ie WEL kapot is.

Wat een belachelijk slappe rot cores zijn dat zeg van die AMD's.... en dan te bedenken dat de vorige (thunderbird) NOG slapper was!!?? mannnn....

Ik heb em trouwens zonder dat plakkie derop, met wat zilverprut geinstalleerd. Inderdaad met zon plakkie is misschien veiliger, maar dat kan ook maar 1 keertje he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, die dingen gaan nou eenmaal soms kapot. Ik heb ook een duron gemold, :) AMD geeft er geen garantie op, je kan het echter wel bij de winkel proberen, ik kreeg mijn duron vergoed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, maar hopen dan dat Intel zichzelf binnenkort wat sterker in de markt weet te zetten dan met die flut P4 !

Die dingen zijn altijd onverwoestbaar met lekkere lage temperaturen en heerlijke stabiliteit!...

:) maargoed,...voorlopig zit ik nog even met die AMD vrees ik... en maar hopen dat ie het (blijft) doen/doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van afbrokkelende amd cores is allom bekend.
voorzichtigheid geboden dus.

als jeje zelf niet vertrouwd laat je je koeler er gewoon door de winkel waar je de cpu hebt gekocht erop zetten.
zijn zij fout als er iets misgaat.

Ik had ook een hoekje van mijn duron afgebroken de eerste keer. hij deed het nog en daarna heb ik de koeler er nog 3 maal eraf en erop gezet.
maar een vriend van mij had minder geluk.
hij heeft niet eens kunnen genieten van de snelheid van zijn tbird 700 slot a (wel al 1.5 jaar geleden)
hij kreeg hem op een of andere rare manier niet meer boven de 500 erg vaag zoiets maar nu dwaal ik mischien te ver af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Ik zou toch voor een Spacer gaan voor de XP.
ZoŽn ding kost toch minder als een defecte CPU :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 17:56 schreef rubucop het volgende:
Het probleem van afbrokkelende amd cores is allom bekend.
voorzichtigheid geboden dus.

als jeje zelf niet vertrouwd laat je je koeler er gewoon door de winkel waar je de cpu hebt gekocht erop zetten.
zijn zij fout als er iets misgaat.

Ik had ook een hoekje van mijn duron afgebroken de eerste keer. hij deed het nog en daarna heb ik de koeler er nog 3 maal eraf en erop gezet.
hij heeft niet eens kunnen genieten van de snelheid van zijn tbird 700 slot a (wel al 1.5 jaar geleden)
hij kreeg hem op een of andere rare manier niet meer boven de 500 erg vaag zoiets maar nu dwaal ik mischien te ver af
Nee hoor je dwaalt absoluut niet te ver af. Nu wordt het juist interessant! Dat ie ineens niet boven de 500 wilde maar het dus nog wel deed?

Ik had met mijn vorige bordje (ASUS A7V266-E) ineens dat ie het alleen maar met 256MB deed en niet met 512 aan RAM.
Dus ik vraag me nu af of dat door de CPU kan komen of dat het het bord was. Het bordje is inmiddels terug naar de winkel, mijn geld terug en nu zit ik met een Epox 8KHA+ die het niet doet. (hij gaf bij 1e boot overigens een redelijk harde knetter en de code FF waar ik weinig mee kan) dus ik hoop dat het bordje kapot is en niet mijn cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 18:00 schreef Padje het volgende:
Ik zou toch voor een Spacer gaan voor de XP.
ZoŽn ding kost toch minder als een defecte CPU :Y)
Ja die heb k inmiddels ook aangeschaft. Het toen nog eens geprobeerd met die spacer erbij alleen toen ik vandaag keek naar het afdrukje van koelpaste wat er op de core zat is die niet helemaal goed. niet het gehele oppervlak van de core, niet 4 rechte kantjes maar afgeronde kanten (aan in ieder geval 1 kant naar ik me herinner... en dus niet het gehele oppervalk vd core.)

naja gezeik allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 18:01

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb al een stuk op 10 systemen gebouwd met Athlons, Durons en XP's, maar nog nooit problemen gehad met de cores die afbrokkelden :r

Licht denk ik toch een beetje aan de onkunde van de persoon zelf. Ik heb dan ook een handig tooltje om de koeler erop te zetten >:)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 18:05 schreef Hermanvh het volgende:
Ik heb al een stuk op 10 systemen gebouwd met Athlons, Durons en XP's, maar nog nooit problemen gehad met de cores die afbrokkelden :r

Licht denk ik toch een beetje aan de onkunde van de persoon zelf. Ik heb dan ook een handig tooltje om de koeler erop te zetten >:)
Ja hoor herman, het is goed met je onkunde, jij kundig persoon. ik zat er al op te wachten. beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, dat is wel zo, maar als (beginnende) tweaker haal je je cooler er nogal vaak af (streepjes @ duron weer niet goed |:( :z ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:35
Op zaterdag 08 december 2001 18:09 schreef SALLY het volgende:

[..]

Ja hoor herman, het is goed met je onkunde, jij kundig persoon. ik zat er al op te wachten. beetje jammer
Hoezo is ie kundig, ik kan het zonder tooltje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Goh, wel 10 systemen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reply's worden steeds beter en nuttiger, dat zie je toch vaak gebeuren hier he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb ook een stuk ervan af ligge
ik schoot uit toen ik een dragon orb 3 aan het monteren was
nouja dom maar hij werkt nog wel
back to coolermaster :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ga je aan de AMD, doe dan aub niet meer dan 1x een cooler erop! werkt het wees dan blij, werkt het niet, dan heb je blijkbaar pech bij AMD.
Nah ik duim en hoop nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Als je een scheet laat, brokkelen die cores al af. Ook al zet je de koeler (in mijn geval een orb) er recht op. Je wilt niet weten wat voor tering herrie ik hoorde.
Maar bij de eerste pogingen waren er al 2 hoekjes afgebroken en versplinterd.

Maar hij doet het prima, en zoals een voetal trainer altijd zegt: never change a winning team. Ofwel, lekker laten zitten.

Wel wordt ie nu erg heet, maar die koeler is volgens mij bout (super orb/stressed 66gr.)
(NB: ging over thunderbird nog.. geen xp)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Op zaterdag 08 december 2001 19:02 schreef SALLY het volgende:
Ja ga je aan de AMD, doe dan aub niet meer dan 1x een cooler erop! werkt het wees dan blij, werkt het niet, dan heb je blijkbaar pech bij AMD.
Nah ik duim en hoop nog even verder.
Onzin.. ik heb de mijne al wel 10x gewisseld.. xp ja.. en met mijn duron/t-bird heb ik ook nooit problemen gehad.. tis gewoon puur onkunde als je die dingen sloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ik sluit me bij de rest aan als je je core sloopt ben je gewoon lomp en heb je pech...
Je moet dan een vent zijn en niet gaan zeuren dat amd een slechte product levert en gewoon je verlies accepteren. Je kan altijd nog een PIV kopen.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Op zaterdag 08 december 2001 19:43 schreef Mightymouse het volgende:
Ik sluit me bij de rest aan als je je core sloopt ben je gewoon lomp en heb je pech...
Je moet dan een vent zijn en niet gaan zeuren dat amd een slechte product levert en gewoon je verlies accepteren. Je kan altijd nog een PIV kopen.
Lekker figuur ben jij om iedereen met een afgebrokkelde core lomp te noemen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Op zaterdag 08 december 2001 19:45 schreef outlaw het volgende:

[..]

Lekker figuur ben jij om iedereen met een afgebrokkelde core lomp te noemen.
Ik stoor me slechts aan mensen die iets slopen door hun eigen onkunde/ongeluk en dan gaan lopen roepen dat de koeler kut is of dat amd slechte core's maakt en dat je perse een spacer nodig heb bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm niet zo zielig doen heren, coretje brokkelen kan de beste overkomen.. kwestie van straal lam een pc gaan bouwen... of 1x flink uitschieten en tis al gebeurd..
(en nee.. ik heb nog nooit een core gecrushed) neemt niet weg dat ik er niet echt vrolijk van word dat die dingen zo makkelijk aan barrels liggen.. dat heeft niets te maken met onkunde van de tweaker in kwestie dat heeft meer te maken met het design vant beestje.. ik stem voor een mooie heatspreader (ziet er nog kewler uit ook...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

ach..

ik ga sowieso voorzicht om met hardware.. (ik ga er nooit mee smijten)...

enneuh.. toen ik mijn pc in elkaar zette.. heb ik niet eens aaan die core's gezeten.. d8 ik :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
Op zaterdag 08 december 2001 19:48 schreef Mightymouse het volgende:

[..]

Ik stoor me slechts aan mensen die iets slopen door hun eigen onkunde/ongeluk en dan gaan lopen roepen dat de koeler kut is of dat amd slechte core's maakt en dat je perse een spacer nodig heb bla bla bla...
eh , en waarom horen we dan haast alleen maar verhalen over afbrokkelend amd's en niet van intel (of toch zelden, denk ik ? )

de cores of zelfs de fcpga van amd is niet van dezelfde kwaliteit als die van intel en cyrix (of via)

nou ja je kan misschien wel gelijk hebben met onkunde :)
het is gewoon de manier hoe je een koeler erop of er vanaf haalt.

een core is gewoon delicaat spul en die van amd delicater :)

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Afbrokkelende AMD XP cores?
Mmmmm... moet ik eens op letten.

Kwerk in zo'n pc shoppie, maar hebben we volgens mij tot nu toe geen last van gehad, misschien ooit per ongeluk 1 keertje ofzo, maarja dat kan de beste overkomen.
Wel heb ik gehoord dat die dragon orbs nogal gevaarlijk zijn, daar worden veel cores mee gemold.
Wij gebruiken vaak Taisol koelers, zijn een aanrader, ik hou er m'n 1333 mee op 52 stressed (met het }:O natuurlijk). En ja ik weet 't, da's alweer langzaam, maar ja, de poen groeit me niet op de rug :)
Trouwens, m'n PC'tje draait nu prima.
Wat betreft die onkunde, dat vind ik niet helemaal reëel. Die proc koelers zitten tegenwoordig zo pokke strak dat het bijna niet te doen is, tenminste bij Taisol en Thermaltake. Leuk dat ze goed koelen, maar het kan ook te ver gaan.
Over te ver gaan gesproken, we hebben eens 6 AMD XP procs opgestuurd gekregen in een doosje zonder bescherming. Ik ga de naam van de leverancier niet noemen (dat zou heel flauw zijn >:) ). Maar dat was wel lullig, die waren natuurlijk kapot.

Genoeg geluld, er zal best wat offtopic zijn, sorry dan.
Mzzl

CoBrA

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Op zaterdag 08 december 2001 19:56 schreef CaineTanathos een hoop maar dit was de meest zinnige toch wel :) :

[..]
een core is gewoon delicaat spul en die van amd delicater :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:30
Ik snap ook niet dat AMD hun processoren niet standaard met een spacertje leveren, dan was dit hele probleem brokkelende cores nooit voorgekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Op zaterdag 08 december 2001 20:28 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik snap ook niet dat AMD hun processoren niet standaard met een spacertje leveren, dan was dit hele probleem brokkelende cores nooit voorgekomen :?
Waar heb je een spacer voor nodig? Staat dat op de site van AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 20:28 schreef Gabriel-LG het volgende:
...een heat-spreader gelijk bij intel zou IMHO iets leuker zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 19:50 schreef Vcore het volgende:
Hmm niet zo zielig doen heren, coretje brokkelen kan de beste overkomen.. kwestie van straal lam een pc gaan bouwen... of 1x flink uitschieten en tis al gebeurd..
(en nee.. ik heb nog nooit een core gecrushed) neemt niet weg dat ik er niet echt vrolijk van word dat die dingen zo makkelijk aan barrels liggen.. dat heeft niets te maken met onkunde van de tweaker in kwestie dat heeft meer te maken met het design vant beestje.. ik stem voor een mooie heatspreader (ziet er nog kewler uit ook...)
Het stomme is dat je blijkbaar helemaal niet uit hoeft te schieten,... naja des te meer lof voor Intel, dat die tenminste wel degelijke producten kan maken.

Volgende keer weer Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 20:31 schreef D-dayzz het volgende:

[..]

...een heat-spreader gelijk bij intel zou IMHO iets leuker zijn....
Ja, of dan in ieder geval een waarschuwing of zoiets dat je wel ERG voorzichtig moet zijn.

Ik vind dat ze anders ook neit moeten zeuren als er afgebrokkelde CPU-tjes retour worden gestuurd, dat de mensen dan geld terug moeten krijgen of anders een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Het stomme is dat je blijkbaar helemaal niet uit hoeft te schieten,... naja des te meer lof voor Intel, dat die tenminste wel degelijke producten kan maken.
Volgende keer weer Intel
Misschien kun je de volgende keer je pc laten assembleren door vakkundige mensen. Kun je toch een AMD nemen die goed loopt en geen problemen met afbrekende cores :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb 1* een core van een duron naar de klote weten te helpen door er een orb op te zetten -> was me eerste koelermontage en dan nog een orb ook -> Dat ging dus fout.

Daarna nooit meer een orb of iets in die geest aangeraakt en die dingen afgezworen bij het leven. Ik gebruik nu gewoon de coolermaster koelers o.i.d want met die koelers is het bij mij nog nooit voor gekomen dat ik een core naar de hemel hielp.

Oftewel -> wees voorzichtig en neem geen orb als je niet weet wat je doet -> SIM-PEL :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 08 december 2001 19:39 schreef Wimo. het volgende:
Onzin.. ik heb de mijne al wel 10x gewisseld.. xp ja.. en met mijn duron/t-bird heb ik ook nooit problemen gehad.. tis gewoon puur onkunde als je die dingen sloopt
Op zaterdag 08 december 2001 19:48 schreef Mightymouse het volgende:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het hier mee eens ben. De CPU's, koelers en CPU-sockets zijn met grote precisie geproduceerd, en ze zijn berekend op de krachten die er op kunnen staan tijdens de (de)montage.

Ik heb nu al een jaar een Thunderbird, en in het begin heeft die gedraaid met de beruchte Super Orb (de vermeende coresloper) op een KT7 bord (samen met de SuperOrb een corekiller), en na vele malen demonteren en monteren is de core nogsteeds puntgaaf. Inmiddels zit er een andere cooler op die evenmin problemen geeft.

Altijd goed kijken wat je doet, denk na wat je doet en hoe je het doet, en beheers je kracht. Er kan gewoon niks misgaan als je het met beleid doet. Als ik zie wat voor bouwvakkers sommige mensen met PC hardware zijn dan snap ik ook wel waarom relatief veel mensen hardware gesloopt krijgen.

Het is vervelend als je je core molt, en ik wil niet zover gaan dat het je eigen schuld is. Niet iedereen kan even handig zijn, maar in principe ligt het naar mijn mening aan de handigheid van degene die de koeler monteert. Dat het aan de kwaliteit van de cores ligt betwijfel ik heel sterk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klote voor je,

nu nog 1 keer de koeler erop, en er NOOOIT meer af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Op zaterdag 08 december 2001 23:11 schreef Exirion het volgende:

[..]

[..]

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het hier mee eens ben. De CPU's, koelers en CPU-sockets zijn met grote precisie geproduceerd, en ze zijn berekend op de krachten die er op kunnen staan tijdens de (de)montage.

Ik heb nu al een jaar een Thunderbird, en in het begin heeft die gedraaid met de beruchte Super Orb (de vermeende coresloper) op een KT7 bord (samen met de SuperOrb een corekiller), en na vele malen demonteren en monteren is de core nogsteeds puntgaaf. Inmiddels zit er een andere cooler op die evenmin problemen geeft.

Altijd goed kijken wat je doet, denk na wat je doet en hoe je het doet, en beheers je kracht. Er kan gewoon niks misgaan als je het met beleid doet. Als ik zie wat voor bouwvakkers sommige mensen met PC hardware zijn dan snap ik ook wel waarom relatief veel mensen hardware gesloopt krijgen.

Het is vervelend als je je core molt, en ik wil niet zover gaan dat het je eigen schuld is. Niet iedereen kan even handig zijn, maar in principe ligt het naar mijn mening aan de handigheid van degene die de koeler monteert. Dat het aan de kwaliteit van de cores ligt betwijfel ik heel sterk.
Whoei! Hij is het een keer met me eens :* :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wimo is een beetje zielig lelijk jongetje dus daar besteden we verder weinig aandacht aan.

daar vroeg ik ook helemaal niet om. kijk maar eens naar de originele post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 10:26
Op zondag 09 december 2001 00:27 schreef SALLY het volgende:
wimo is een beetje zielig lelijk jongetje dus daar besteden we verder weinig aandacht aan.

Mischien heb je gelijk Sal maar hij is tenminste eerlijk, jij geeft nog niet eens je geboorte datum of mail adres op....das pas zielig

P.S. ik weet het mag het eigenlijk niet zeggen >:)

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 09 december 2001 00:27 schreef SALLY het volgende:

Blijven we wel ff normaal doen zonder lullige persoonlijke opmerkingen te gaan maken?
Je mag elke mening verkondigen die je maar wil, als je het maar zonder flames doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt wel op he, hoe verder we van een bepaald topic af gaan zitten hoe meer jongetjes zich geroepen voelen iets te verkondigen wat helemaal nix met het topic te maken heeft.

Jongens toch, reageer op het topic of zeg anders niets alsjeblieft! Dat is toch neit zo moeilijk?? Al dat gelul over nix heeft toch helemaal geen zin?

Ik wilde alleen maar kijken of er meer mensen waren die een afgebrokkelde core hadden met hun XP, en hoppa de beschuldigingen over hoe klungelig je zou zijn vliegen je al weer om de oren en jongetjes die zeggen dat iedereen zijn eigen mening zou mogen verkondigen (komt ook elke post weer terug hier). Doe dat nou toch neit en hou het gewoon bij het onderwerp in plaats van dat stomme iedere keer weer terugkerende geouehoer en negatief commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
uhm ik wil niet veel zeggen en dat doe ik dan ook niet.

maar jij begint al conclusies te trekken dat intel beter is blablabla

en mensen die weg van amd zijn, ja die pikken dat niet.

dus......

voorderest wilde ik het hierbij laten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Hmm...heb er nog geen last van gehad. 5 AMD systemen (athlon, duron en XP) in elkaar geflanst (samen met vrienden, maar die durfen niet zo goed) en over de koeler op de processor zetten doe ik ongeveer 2 (soms heb je geluk :) ) tot 10 minuten :( . lekker relaxed en rustig aan, dan kan er niets gebeuren.

Je moet er vooral op letten dat de krachten evenredig worden verspreid. Heel vaak is de oorzaak dat als het eerste clipje zit, mensen de koeler loslaten waardoor, niet veel maar toch, wel wat kracht terecht komt op die hoek en de koeler scheef staat.

Mijn advies: begin je, dan moet je het in 1 keer afmaken...lukt dit niet, laat nooit de koeler los, maar neem hem er dan weer even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

1 ding... waarom je proc moorden als er een goede koeler opzit ?

En als je er geen goede cooler op zat dan ga ik echt twijfelen of je "vakkundig" met je proc cq cooler omging.. want zoals Exirion zei.. proc's, MoBo's en coolers zijn gebouwd op een tot een bepaalde kracht..

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 01:33 schreef Kwai_gon_jinn het volgende:
want zoals Exirion zei.. proc's, MoBo's en coolers zijn gebouwd op een tot een bepaalde kracht..
Wat weet jij daarvan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
Op zaterdag 08 december 2001 17:56 schreef rubucop het volgende:
Nu moet je mij eens vertellen hoe je in godsnaam een slot a tbirds core verneukt door een koeler erop te zetten?!
:Z :z }:O |:(

Tzal wel aan mij liggen dat ik dat niet begrijp :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Brokkelende cores? Wat is dat?!

(* Tyrian heeft nog nooit een AMD processor gehad.)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op zondag 09 december 2001 01:38 schreef Tyrian het volgende:
Brokkelende cores? Wat is dat?!

(* Tyrian heeft nog nooit een AMD processor gehad.)
Als je systeembeheer doet, zou ik me eens wat verdiepen in deze "afbrokkelende" materie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Het is hardware,, en dus WEES VOORZICHTIG
Dat weet je gewoon als je de kast open doet, en erin gaat rommelen.
Ik ben best nog een noob, maar weet gewoon dat je de processor heel voorzichtig moet behandelen. Heb die er al vele malen afgehad, (en een keer vervangen), en nog geen krasje zit erop.
Ik zeg niet dat ik geweldig ben, maar ik vind het nogal onhandig overkomen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Op zondag 09 december 2001 01:35 schreef SALLY het volgende:

[..]

Wat weet jij daarvan dan?
qua ram modules in rammen veel :P
kreeg es een keer op een vage manier een SDRam module niet in het slotje.. ffies bouwvakkerskracht erop gezet en *klik* module zit erin en ik sneed me aan het randje van de module ( *auch* ).. en het werkt perfect :P

btw, niet aan te raden om zo met je hardware om te gaan...
Kids.. DOn't try this at home O_o

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Okee, voorzicht installeren dus. Ik heb net een 1900+ besteld, met moederbord, geheugen en koeler.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 13-09 17:45
'Doorzichtig' topic zeg.... (aan de topicstarter)

'Het stomme is dat je blijkbaar helemaal niet uit hoeft te schieten,... naja des te meer lof voor Intel, dat die tenminste wel degelijke producten kan maken.
Volgende keer weer Intel.'

Nou...doen dan..en laat verder iedereen met rust...
Pagina: 1