Toon posts:

[AMD] Duron overgeklokt 1ste poging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ben vandaag een beetje bezig geweest met het overclocken van mijn Duron processor. Ik heb hem zelf ge-unlocked, en hij loopt nu op 1197 MHZ (9x133 mhz). De chip is een Duron 800 met Spitfire core.

Hij wordt nu idle zo'n 43 graden en stressed 52 max.

Is dit een beetje netjes?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 03:15

AzzKickah

06-CENSORED

volgens mij wel jah!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Netjes hoor, maar graag wat meer info. zoals mobo, ram???

Verwijderd

Topicstarter
nog wat meer informatie

Moederboard : Abit KT7-E
Mem : 512 MB PC133 Cas2 Infineon
Duron 800 / Spitfire

Koeler : Alpha PAL 8085 / AS2

Core voltage 1.85

• rvanlooijen
Ah dat verklaart ook wel wat jah :)

Heb hier een Duron 900 met spitfire core staan maar das op een ECS K7VZA en no name geheugen die ik met geen mogelijkheid hoger krijg, heet wordt ie nie. Stabiel en snel, werkt perfect maar 1 mhz fsb omhoog en bij hapert al ;(

PS: heb al tweakbios zodat me fsb naar de 160 kan, maarja, wat heb ik daar aan als de 101 nie kan terwijl dr wel pc133 in zit? Alle settings als dimm clock staan op 133 maar bij reboot blijft hij op 100x9 draaien :( Als ik handmatig die fsb op 133 gooi wil hij nie booten, (1197 mhz). Heb me duron al geunlocked maar heb ook geen MP settings in me bios. Zeer leuk bordje maar OC wil nie egt lukken ;(

Heeft er iemand nog een ingeving voor de moi? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 16:17 schreef caesartje het volgende:
Ah dat verklaart ook wel wat jah :)

Heb hier een Duron 900 met spitfire core staan maar das op een ECS K7VZA en no name geheugen die ik met geen mogelijkheid hoger krijg, heet wordt ie nie. Stabiel en snel, werkt perfect maar 1 mhz fsb omhoog en bij hapert al ;(

PS: heb al tweakbios zodat me fsb naar de 160 kan, maarja, wat heb ik daar aan als de 101 nie kan terwijl dr wel pc133 in zit? Alle settings als dimm clock staan op 133 maar bij reboot blijft hij op 100x9 draaien :( Als ik handmatig die fsb op 133 gooi wil hij nie booten, (1197 mhz). Heb me duron al geunlocked maar heb ook geen MP settings in me bios. Zeer leuk bordje maar OC wil nie egt lukken ;(

Heeft er iemand nog een ingeving voor de moi? >:)
Heb je hem wel succesvol ge-unlocked?

• rvanlooijen
Op zaterdag 08 december 2001 16:24 schreef Techwarrior het volgende:

[..]

Heb je hem wel succesvol ge-unlocked?
Volges mij mot dan toch nog wel de fsb met meer dan 0 omhoog kunnen zonder BSOD's...

Ik weet ook wel dat dit bordje bekend staat om zn kansloosheid bij het OC'en maar met diverse reepjes noname geheugen (of Samsung for that matter) moet 133 mhz toch wel haalbaar zijn? Is toch echt pc133 bordje. Dan zou toch die MP van de duron automagisch worden aangepast?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Mooie overclock :) Zeker niet slecht hoor!
Wat voor fan heb je btw op die Alpha PAL8045 zitten?
Pagina: 1