Toon posts:

PC<=>IMAC G3 vir. pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, een vriend van mij heeft een pc (amd 1200mhz) met win2000 + kabel internet, en hij heeft ook een Apple Imac G3
nou draait hij op z'n mac virtual pc, zodat hij ook win98 se op de mac kan draaien...

Hij wil daar ook graag op willen internetten, nou heb ik een netwerk gebouwd tussen die 2 maar het werkt niet! De PC ziet de mac soms wel, maar als ik er in wil browsen zegt die dat het netwerkpad niet geldig is .....

ik gebruik ip range: 192.168.0.X
en subnet 255.255.0.0
werkgroep is zelfe enz enz
ik kan als ik vanaf de mac naar pc ping, geen reply, en andersom ook niet.

Als ik het eerst nou een onder win98se op de mac aan de gang kan krijgen, dan kan ik daarna aan mac os x beginnen maarja, het werkt nog niet eens onder win98se!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 16:47 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 08 december 2001 17:27 schreef Stefantv het volgende:
NIEMAND?
Heb geduld vriend. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Mr_Ozio
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

heb je er voor gezorgd dat virtual pc hetzefde ip gebruikt als macos? kijk is bij de preferences van virtual pc, appeltje-E als virtual pc actief is, en dan onder het kopje networking, dan moet het verder lukken lijkt mij...

Verwijderd

Ik heb in m'n netwerk ook en PC met win2k en een iMac (met os9.1, geen X), en dat levert in principe geen problemen op. Ik zou trouwens NIET eerst zorgen dat het onder VPC goed loopt en dan pas onder X, maar eerst OSX zelf goed hebben. VPC kijkt netwerkinstellingen af van het echte OS namelijk.

Als je ping niet werkt zou je zeggen dat misschien het kabeltje gewoon niet goed is? Heb je wel een crosskabel gebruikt (als het een directe verbinding is tenminste)?
En is op die win2k-pc wel een internet-deel-proggie aan het werk? (sorry als ik overbodige dingen zeg, maar ik zeg het maar even...)

Bij mij (met OS 9.1 dus, dus zal vast wel wat verschillen) zijn de instellingen als volgt:
Control panels -> TCP/IP:
Connect Via: Ethernet
Configure: Manually
IP Address: 192.168.0.3
Subnet: 255.255.255.0
Router Address: 192.168.0.1
Dan bij Nameserver je nameservers invullen, en bij domain je domain :)
Ik ga ervan uit dat je mac ipnr .3 is en je PC .1

Zet dan voor alle zekerheid bij Control Panels -> Appletalk de appletalk ook op Ethernet.

Dit zou genoeg moeten zijn met je mac-browser al te kunnen surfen...

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Thanks everybody!!

Gelukt

Ik heb inderdaad gewoon de instellingen in win98se (onder virtual pc) ingesteld, en niet die van macos/vpc!

Tja, ik weet verder ook niet waar ik welke instellingen onder mac os kan vinden....
Dus als iemand daar nog info over heeft...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 16:47 ]

Pagina: 1