Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

alle extensies verandert????

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views sinds 30-01-2008

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-10 22:46
Ik heb een apart virus gehad. Die heeft van al mijn jpg, jpeg en gif plaatjes de extensie verandert :( . Het probleem is dat ik er nogal veel heb.
Is er ook een handig progje om snel die extensies weer goed te maken???
Handmatig veranderen gaat me een beetje te lang duren

Verwijderd

Virussen en Veiligheid -> lees daar verder

Verwijderd

ren *.??? *.jpg/gif/...

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Ja, zoek maar eens naar Rename-it, daarma gaat dat in 3 à 4 muisklikken

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 11:48
Bovenstaande commando is denk ik niet zo gewldig, omdat dan alle bestanden met een extensie van 3 lettters / cijfers veranderd worden, dus ook .exe enz.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 16:04 schreef hutmannetje het volgende:
Ik heb een apart virus gehad. Die heeft van al mijn jpg, jpeg en gif plaatjes de extensie verandert :( . Het probleem is dat ik er nogal veel heb.
Is er ook een handig progje om snel die extensies weer goed te maken???
Handmatig veranderen gaat me een beetje te lang duren
Wat is dat voor virus dan? Heb je de naam ook?

Verwijderd

het kan ook zijn dat alle plaatjes zijn veranderd in het virus, dat had ik nl, maar ze hadden wel nog de goede naam :(

maar kwas al mijn pr0n pics enzo kwijt :(

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zaterdag 08 december 2001 17:29 schreef Schum1 het volgende:
het kan ook zijn dat alle plaatjes zijn veranderd in het virus, dat had ik nl, maar ze hadden wel nog de goede naam :(

maar kwas al mijn pr0n pics enzo kwijt :(
Jarenlang spaarwerk, in 1 keer om zeep geholpen :)

Is zou idd die bestanden die gerenamed zijn ook eens op een virus checken. Verder heb ik eigenlijk geen oplossing (maak backup, maar daar heb je nu niet zo veel aan :X )

Verwijderd

dit is idd een virus, dus draai maar ff gauw een virusscanner, heb m zelf ook gehad, dacht dat ie Stage A heette ofzo.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 19:01 schreef Bandiet het volgende:
dit is idd een virus, dus draai maar ff gauw een virusscanner, heb m zelf ook gehad, dacht dat ie Stage A heette ofzo.
Da's een lekker pokkevirus dan....

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mn pa heeft dus zon zelfde virus gehad. Al zn mp3tjes kon ie niet meet vinden. Ze bleken verborgen gemaakt te zijn en alle extenties waren ook weg.

Bij zn plaatjes ging het wat anders: al zn jpg files waren verwijderd. Daarvoor in de plaats waren bestanden gekomen met het virus erin. Dit was echt balen, aangezien hij hier 1,5 jaar voor bezig was geweest(scannen van familiefoto's).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Dat lijkt op het "I love you" virus. Als dat idd zo is, dan verdien je niet beter, had je je virus scanner maar eens moeten updaten.

Is het idd een nieuw virus, tsja, dan is het waarschijnlijk weer een cloon van dat virus, en dan heb ik niets gezegt

Verwijderd

In dos:
code:
1
rename *.ext *.gif

Maar als je eerst wil kijken wat voor een soort bestand het is dan weet ik het niet :)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 19:30 schreef Sakura het volgende:
Dat lijkt op het "I love you" virus. Als dat idd zo is, dan verdien je niet beter, had je je virus scanner maar eens moeten updaten.

Is het idd een nieuw virus, tsja, dan is het waarschijnlijk weer een cloon van dat virus, en dan heb ik niets gezegt
Het lijkt me idd toch dat de virusdefinities wel up to date zijn en zo'n ding herkennen?

Als je geen viruskiller draait: |:(

Heb ook van die vrienden en familie die dat niet doen.... zoooooo ongelooflijk dom. Denk nooit dat je geen virus zult krijgen, tegenwoordig is een website al genoeg om je een goeie exploit te geven.

Verwijderd

Ik krijg elke dag minstens een stuk of 4 mailtjes met een virus als attechment. Maar, <knock on wood> nog nooit een virus op mijn pc gehad zonder dat het mijn bedoeling was die te krijgen.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 19:53 schreef Sakura het volgende:
Ik krijg elke dag minstens een stuk of 4 mailtjes met een virus als attechment. Maar, <knock on wood> nog nooit een virus op mijn pc gehad zonder dat het mijn bedoeling was die te krijgen.
Wanneer kan dat ooit de bedoeling zijn dan? :)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 19:55 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

Wanneer kan dat ooit de bedoeling zijn dan? :)
Als je uit moet zoeken hoe virussen reageren en wat ze doen.
Maar ja, is alweer jaren terug dat ik dat moest doen

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Op zaterdag 08 december 2001 19:21 schreef wcduck het volgende:
Mn pa heeft dus zon zelfde virus gehad. Al zn mp3tjes kon ie niet meet vinden. Ze bleken verborgen gemaakt te zijn en alle extenties waren ook weg.

Bij zn plaatjes ging het wat anders: al zn jpg files waren verwijderd. Daarvoor in de plaats waren bestanden gekomen met het virus erin. Dit was echt balen, aangezien hij hier 1,5 jaar voor bezig was geweest(scannen van familiefoto's).
backups maken,,, backups maken,,,

Verwijderd

move.to/VV

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 18:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Hierboven staat het al beschreven:

Copieer alle bestanden in 1 directory, en doe dan:

ren *.* *.jpg

(ervan uitgaande dat het jpg bestanden waren)

Mocht hij het niet openen, dan heb je in Photoshop nog altijd de handige optie 'Open as'... speel daar eens mee...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

Ik heb ook wat.
Heel veel fotos, word documenten, pdf documenten hebben achter de bestand extensie een . met toevoeging gekregen.
bv Scan0002.PDF.tyfviui

simpel weg de . en tyfviui weghalen geeft de foutmelding dat het bestand is beschadigd en niet te openen is.

Iemand ?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
14 jaar later, nog steeds hetzelfde virus :D

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
taz10 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:05:
Ik heb ook wat.
Heel veel fotos, word documenten, pdf documenten hebben achter de bestand extensie een . met toevoeging gekregen.
bv Scan0002.PDF.tyfviui

simpel weg de . en tyfviui weghalen geeft de foutmelding dat het bestand is beschadigd en niet te openen is.

Iemand ?
1. Je schopt een 15 okee, 14 jaar oud topic d:)b
2. Je hebt een cryptolocker virus te pakken. Haal je backups maar vast uit de kast.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mooi gevonden, maar dit topic is te oud. De malware is ook 15 jaar moderner en niet op te lossen met de methoden als hier genoemd. Ik sluit daarom dit topic.

Inderdaad heb je hoogstwaarschijnlijk een variant van een cryptolocker. Beste kans is formatteren en een hopelijk recente backup terugzetten (en dus alles kwijt zijn van na die backup). Anders heb je een kleine kans via een site als https://www.decryptcryptolocker.com

Kijk ook in topics over cryptolocker in Beveiliging & Virussen en open zonodig daar een nieuw topic met iets meer info over hoe en wat.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 17-03-2015 15:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.