Toon posts:

Dell Dimension 8100 & geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Dell Dimension 8100, maar daar zit maar 128 mb geheugen in dus ik ging bij bestellen.
Nou heb ik dus bij gistron 128 mb 800 Mhz. (Samsung) ram erbij besteld.
Maar als ik dat geheugen in mijn dell doe en opnieuw opstart dan gaat ie zodra ik 'm aanzet piepen en start niet op.
Zonder het nieuwe geheugen doet ie het wel.

Kan je in een dell geen ander geheugen doen?.. :?

Verwijderd

Klinkt als het goede spul(100Mhz RDRam) voor een dell Dimension 8100. Maar misschien is het zo dat dell alleen cas2 modules slinkt ( dat is in iedergeval wel zo met hun Inspirion 8xxx serie, waarbij je dus cas2 sdram sodimmetjes moet vinden. )

Zoek dat eens op in de handleiding ofzo!

Wat natuurlijk ook kan is dat het reepje dat jij hebt kapot is, of juist een geheugenbank. Probeer eenz wat verschillende banken zou ik zeggen.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als ik je systeem invoer in de memory selector van Crucial, zegt hij dat je systeem niet met normale reepjes geheugen werkt. Zelfs CAS2 (want dat leveren ze ook wel) werkt dus niet...

http://www.crucial.com/UK/store/listparts.asp?model=Dimension+8100+Series&x=9&y=9

[edit]Hmmz... Ik zie nu dat je systeem RDRam nodig heeft, dat levert Crucial niet... Vandaar die melding...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even de andere bank proberen..

Verwijderd

Topicstarter
nope..werkt nog steeds niet.
ik denk dat ik het maar terug stuur naar gistron.. :'(

Verwijderd

haha, dit is echt toevallig, want ik heb zelf vroeger ook een DELL dimention 8100 gehad en geheugenuitbreiding werkte niet, volgend Informatique moest ik speciale geheugen hebben voor mijn Dell systeem. ik dacht ECC , maar weet het niet meer zeker, daarom heb ik die dell trouwens verkocht, want hij wou alleen super duur geheugen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja.. :'(
dat wordt dus geheugen kopen bij dell.. :'(
en da's 2x zo duur... :(

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 14:51

Gepperd

Burp!

I know dit topic is al een tijdje dood..

Maar een Dimension 8100 is gewoon uit te breiden met normaal Rdram. ALleen je moet het wel per 2 plaatsen!

Ik heb bij Mycom 2 reepjes gehaald, het werkte gewoon.

Verwijderd

Yup, wij hebben hiero ook dell 8100 :), werkt perfect zolang je ut per twee doet.... wist ik eerst ook niet.... Kost wel ff wat meer maar je hebt ook meer :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Resultaten van de memory configurator op shop.tweakers.net : http://shop.tweakers.net/geheugen.dsp?Action=Product&MerkID=8&ModelID=25&ModelTypeID=2828
Pagina: 1