"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Probleem is dat je SuSE moet kopen (of je moet die **** evaluation versie willen), Mandrake is gratis te downloaden
en op de client nog een andere peanut linux
maarja daar kan ik nu niet meer op stemmen
Ik installeer het gewoon op een bak die niet gebruikt wordtOp zaterdag 08 december 2001 16:00 schreef Scarecrow het volgende:
[..]
Succes. Ik vond mandrake minder dan suse, helaas heb ik alleen de LiveEval van 7.3. Volgende week maar kopen of zo
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
redhat 7.2 sux0rs omdat ie een zooi libs niet kon vinden
Bij mij wilde redhat 7.2 niet eens instalerenOp zaterdag 08 december 2001 16:33 schreef Newjersey_nl het volgende:
redhat 7.1 , met gnome, kde, enlightenment en icewm
redhat 7.2 sux0rs omdat ie een zooi libs niet kon vinden
Daarom draai ik dus maar live eval 7.3 voor een weekje.
Of ik ga de "winnaar" van de poll eens testen
rh 7.2 is gewoon brak, als je fijn linux wilt hebben gewoon rh 7.1 doen ff ff gnome update met lynx -source http://www.go-gnome.com | shOp zaterdag 08 december 2001 16:37 schreef Scarecrow het volgende:
[..]
Bij mij wilde redhat 7.2 niet eens instaleren
Daarom draai ik dus maar live eval 7.3 voor een weekje.
Of ik ga de "winnaar" van de poll eens testen
Verwijderd
Op mijn gw en servers draait ik enkel en alleen slackware en voor workstations gebruik ik Mandrake. Maar omdat slackware harder aars trapt als mandrake heb ik gevote voor slack
Vind ik ook. Ik heb momenteel Suse 7.3 (geheel gratis via ftp, dus niets je moet kopen...) op mijn 2e desktop. Heb Mdk 8.1, 8.0 en RH 7.2 , 7.1, 7.0, en 6.2 en Corel Linux 1.0NL ook al geprobeerd, maar Suse vind ik tot nu toe denk ik de beste.Op zaterdag 08 december 2001 15:58 schreef deavatar het volgende:
Heb mandrake 8.1 al tijdje draaien, werkt goed, maar SuSE is toch bruter vind ik.
Probleem is dat je SuSE moet kopen (of je moet die **** evaluation versie willen), Mandrake is gratis te downloaden
Maar ik heb t dus alleen nog geinstalleerd op een 2e (test-)workstation. Ga binnenkort Debain 2.2r4 toch maar es proberen, apt-get moet toch ideaal zijn heb ik t idee
(heb ik trouwens disc 3 ook nodig?)
Vergeet ik nog te melden dat ik RedHat 5.2 ooit ook eens heb geprobeerd op een P133, snapte er niets van
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Is dat een Linux distro dan??Op zaterdag 08 december 2001 17:37 schreef RoeLz het volgende:
*kuch* Freebsd *kuch*
Ik heb Slackware gestemd..
[deze advertentieruimte is te koop]
ik heb deb gekliktOp zaterdag 08 december 2001 17:19 schreef Scarecrow het volgende:
[..]
Heb jij even pech
Welke had je aan willen klikken dan?
dus slackware wil ik nog aanklikken
PSN: Houtvlot
verder zit ik met mn linux based floppy router bezig
met papier mache kun je alles maken!!
Maar waarom zet je er Winlinux bij?
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Kunt u mijn Domeinnaam renamen??
net nog m'n routertje geupgrade van debian naar winlinuxOp zaterdag 08 december 2001 21:31 schreef The_Surfer het volgende:
Debian...
Maar waarom zet je er Winlinux bij?Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat serieus gebruikt...
j/k, wel een nieuwe debian install erop, ander was te vervuild, root pass te verspreid etc etc
debian all the way dus, ook voor clients, mandrake enz gaat gewoon snel kapot bij mij
If it ain't broken it doesn't have enough features
Heb daar nu win98+sygate voor maar na een dagje is win98 meestal wat gaar.
Hij moet dus internet delen... en ik wil d'r nog wat files op zetten waar iedereen dan aan moet kunnen komen. Welke distro is daar het meest geschikt voor?
Tis een P60, 76 mb ram.
Kan d'r ook een p200, 96 mb ram zetten maar als het kan liever die andere
edit: ow ja... en misschien niet al te moeilijk? Begin pas met linux
Linuxfromscratch :-)
En debian heb ik nog staan.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
* saviour is aan het leren.
Om te beginnen: een p60/76mb is iig genoeg. Het is een p60, dus hij zal nooit vliegen, en de install enzo kunnen wat lang duren, maar voor de rest zou hij iig snel genoeg moeten zijn. Belangrijker is vaak dat je genoeg geheugen hebt (maar dat zit hier wel goed).Op zaterdag 08 december 2001 23:15 schreef Marv het volgende:
Ik wil van een computertje een routertje/gateway maken... gewoon iets dat het internet verdeeld voor het netwerkje hier thuis.
Heb daar nu win98+sygate voor maar na een dagje is win98 meestal wat gaar.
Hij moet dus internet delen... en ik wil d'r nog wat files op zetten waar iedereen dan aan moet kunnen komen. Welke distro is daar het meest geschikt voor?
Tis een P60, 76 mb ram.
Kan d'r ook een p200, 96 mb ram zetten maar als het kan liever die andere
edit: ow ja... en misschien niet al te moeilijk? Begin pas met linux(wil er wel een volwaardig OS op zetten.. dus niet zoiets als Freesco)
Het verdient eigenlijk de voorkeur om geen grafische zooi te installeren, maar alleen met de commend-prompt te werken. Dit is gewoonweg het efficientst qua resources en zeer geschikt voor een server.
Als je bereid bent om te leren met de commandline om te gaan, en een beetje te leren hoe het werkt, raadt ik (zoals altijd) Debian aan.
Debian is (net als Slackware of een BSD) meer doe-het-zelf dan de wat meer point-en-click gerichte distro's als Red hat, Mandrake of SuSE.
Dit heeft als voordelen dat je meestal beter doorhebt waar je mee bezig bent, je meer controle over je systeem hebt, je minder overbodige zut installeert, en je meer performance uit je systeem haalt.
Tnx.. ga ik daar maar eens wat pagina's over lezenOp zondag 09 december 2001 04:03 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Om te beginnen: een p60/76mb is iig genoeg. Het is een p60, dus hij zal nooit vliegen, en de install enzo kunnen wat lang duren, maar voor de rest zou hij iig snel genoeg moeten zijn. Belangrijker is vaak dat je genoeg geheugen hebt (maar dat zit hier wel goed).
Het verdient eigenlijk de voorkeur om geen grafische zooi te installeren, maar alleen met de commend-prompt te werken. Dit is gewoonweg het efficientst qua resources en zeer geschikt voor een server.
Als je bereid bent om te leren met de commandline om te gaan, en een beetje te leren hoe het werkt, raadt ik (zoals altijd) Debian aan.
Debian is (net als Slackware of een BSD) meer doe-het-zelf dan de wat meer point-en-click gerichte distro's als Red hat, Mandrake of SuSE.
Dit heeft als voordelen dat je meestal beter doorhebt waar je mee bezig bent, je meer controle over je systeem hebt, je minder overbodige zut installeert, en je meer performance uit je systeem haalt.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Verwijderd
/me draait Mandrake btwDistribution
100155 registrations entered 101111 values
Distribution Count Percent
debian 21188 21.16%
diy 1308 1.31%
mandrake 16625 16.60%
red hat 27783 27.74%
s.u.s.e 9315 9.30%
slackware 14623 14.60%
Others 10269 10.25%
maar dit is dan ook de "Gatherin Of Tweakers" poll.Op zondag 09 december 2001 12:42 schreef slierp het volgende:
De poll wijkt best wel af van cijfers die de linux counter geeft:
[..]
* himlims_ draait Mandrake btw
Da's anders natuurlijk.
Maar zo als het er nu naar uit ziet, zal ik ook debian maar eens gaan proberen.
Verwijderd
Ik vond het wel grappig dat de Debian ubergeeks (
* moto-moi buigt in dankOp zondag 09 december 2001 15:50 schreef slierp het volgende:
Ja, natuurlijk is dat anders
Ik vond het wel grappig dat de Debian ubergeeks () hier oververtegenwoordigd zijn
Tis natuurlijk wel zo, dat veel mensen die met Linux beginnen, met RedHat , Mandrake of SuSE beginnen, Debian&Slackware ga je pas later gebruiken, aangezien het niet makkelijk is te installeren..
Tis gratis he, en dat trekt Nederlanders wel(naar verhouding met de rest van de wereld). Relatief veel Nederlandsers trouwens ook in de linuxcounter.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Mooie poll overigens... Ik kan niet eens stemmen omdat m'n IP-adres reeds gestemd heeft. En het IP-adres is dat van m'n provider's proxy server. Met andere woorden, als 1 abonnee van die provider gestemd heeft kan geen andere abonnee nog stemmen.
Die dingen zijn alleen maar lastig
Powered bij meergranenbrood.
Jah, maar dan is er geen surfen meer bij voor mijOp Sunday 09 December 2001 17:29 schreef picobyte het volgende:
Ff je proxy uitzetten
Die dingen zijn alleen maar lastig
Rottige provider blokkeert poort 80
Verwijderd
No dependenStuff, BSD rulezzOp Saturday 08 December 2001 17:37 schreef RoeLz het volgende:
*kuch* Freebsd *kuch*
Laat me raden, belgie misschienJah, maar dan is er geen surfen meer bij voor mij
Rottige provider blokkeert poort 80
Als je 5 Debian-computers hebt, mag je dan ook 5 keer stemmen?
Verwijderd
Met 5 ip's welOp maandag 10 december 2001 01:47 schreef Valium het volgende:
Zou Debian nou zo'n veelgebruikte distro zijn, of zijn alle Debianners zulke Jehova's getuigen? Ik dacht dat Debian slechts een klein deel was....leuk zo'n poll.
Als je 5 Debian-computers hebt, mag je dan ook 5 keer stemmen?
Verwijderd
Ik draai Sinds gister debian woody!
Eindelijk een niet commerciele dist!
Lang leve apt-get!
Mijn server draait alweer een tijdje op slack en ik heb NIETS teklagen
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
SuSE is simpel, zo ook RedHat, maar ik heb nog nooit zo simpel geweten wat er met je PC gebeurt als met Debian.Op zondag 09 december 2001 16:00 schreef moto-moi het volgende:
[..]
* moto-moi buigt in dank
Tis natuurlijk wel zo, dat veel mensen die met Linux beginnen, met RedHat , Mandrake of SuSE beginnen, Debian&Slackware ga je pas later gebruiken, aangezien het niet makkelijk is te installeren..
[..]
Tis gratis he, en dat trekt Nederlanders wel
* _JGC_ gebruikt Debian en installeert het overal op waar ie het kan gebruiken
Ik ben nog een beetje bezig om het allemaal in te stellen enzo, t is dan wel niet in een uurtje gebeurt maar je krijgt wel meteen door hoe het werkt
You can't have everything. Where would you put it?
* x-wolf heeft Windows bijna vaarwel gezegd. Het wordt alleen nog gebruikt om dvd's op zijn tv te kunnen kijken met de mpegkaart.
Heb hier nog ergens een pc rondslingeren met suse 6.3 (of 7.1) maar slack roeleert toch...
Heb Debian ook nog een tijdje gehad, maar daar had ik wazige problemen mee, een dhcp client die niet was geinstalleerd maar toch steeds m'n ip's veranderde, dan had ik ineens na een paar uur geen ip terwijl de netwerkkaarten gewoon bleven werken enzo..
snmp uptime van slowbeast: 48 days, 0:37:07.05, load averages: 0.05 0.01 0.00
Dus..
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Nee, in principe alleen disc 1 als je vanaf CD wilt installen. Als je (snel) kabel hebt ofzo kan je onlineOp zaterdag 08 december 2001 17:35 schreef banaan-X het volgende:
(heb ik trouwens disc 3 ook nodig?)
installatie doen via ftp / http. Dan heb je 2 diskettes nodig: De rescue diskette en de root-diskette. Deze
zijn te downloaden via:
ftp://ftp.debian.nl/debian/dists/Debian2.2r4/main/disks-i386/2.2.26-2001-06-14/images-1.44/compact/
Als je FTP install kiest, gebruik dan een custom FTP server en wijs naar ftp.debian.nl die is lekker snel (bij mij met Cistron ADSL (weer ff geleden
Ik wil Woody met KDE draaien enzo, maar ik heb nu cd1 en 2 binnen, dus dan installeer ik daar wel van en dan apt-get ik wel ff naar testing (dat schijnt erg makkelijk te zijnOp maandag 10 december 2001 18:38 schreef VHware het volgende:
iets
http://www.debian.org/News/2001/20010415 (kernel 2.4 gebruiken)
http://kde.debian.net/ (KDE voor potato)
Dus met de huidige stable versie kan je gewoon KDE installeren
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Ik breng wel een vote voor jou uit.Op maandag 10 december 2001 22:06 schreef ajvdvegt het volgende:
Helaas loopt Debian hier weer een stem mis, omdat een huisgenoot dat ook al had gestemdMaar eens even een andere server vinden die ik mag gebruiken.....
Heb toch modem dus ander ip
Heee, tnx!Op maandag 10 december 2001 22:41 schreef Scarecrow het volgende:
[..]
Ik breng wel een vote voor jou uit.
Heb toch modem dus ander ip
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Ikke iig.Op maandag 10 december 2001 17:39 schreef x-wolf het volgende:
Toch vraag ik me echt af hoeveel van deze mensen ook Debian op hun workstation draaien.
Mja, ik draai Unstable op mijn laptop, mijn desktop en mijn hppa workstation, en er zitten wat bugjes in, en af en toe iets ernstigs (zoals een kapotte libc6). Laat ik het zo zeggen: als Testing ongeveer hetzelfde is als Unstable, maar dan ietwat ouder en zonder die enkele ernstige bug, dan is Testing heel goed te houden...Als server is het, als workstation vind ik potato te oud en moet je dus Woody draaien (en dat heb ik nog nooit gedaan).
Oja, gok maar waar ik op gestemd heb
Da was de vraag nieOp maandag 10 december 2001 23:41 schreef sPiNe het volgende:
look @ my icon...
Linux.ie (Ireland) - July 2001
Which distribution do you prefer?
http://www.linux.ie/polls/pollresults.php?recount_pollId=1
1. Mandrake: 35%
2. Debian: 23%
3. Redhat: 18%
4. Suse: 18%
5. Caldera: 1%
6. Corel: 1%
7. Others: 1%
PCMag.com (US) - 8 October 2001
http://www.pcmag.com/poll_archive/0,3044,p%253D1035%2526bn%253D1,00.asp
What's your favorite Linux distro?
1. Mandrake: 43.78%
2. Redhat: 27.9%
3. Suse: 15.41%
4. Libranet: 1.42%
5. Other: 11.49%
Linux.com (US) - 24 September 2001
http://www.linux.com/polls/index.phtml?pid=128
Best distribution for beginners
1. Mandrake - 36.7%
2. Redhat - 33.5%
3. Suse -13.5%
4. Slackware - 5.6%
5. Debian - 4.6%
6. Caldera - 3.7%
zijn deze polls onder de beginnende linux users gehouden ofzo?
* kenneth
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Maar hier kun je niet op slackware stemmen, wat het niet echt slecht blijkt te doen.Op dinsdag 11 december 2001 07:57 schreef kroeske het volgende:
krijg net mn mandrake nieuwsbrief binnen daarin stond o.a. het volgende
Linux.ie (Ireland) - July 2001
Which distribution do you prefer?
http://www.linux.ie/polls/pollresults.php?recount_pollId=1
1. Mandrake: 35%
2. Debian: 23%
3. Redhat: 18%
4. Suse: 18%
5. Caldera: 1%
6. Corel: 1%
7. Others: 1%
En blijkbaar telt debian ook niet echt mee.PCMag.com (US) - 8 October 2001