Hoe kan ik me pc aansluiten op de Sony DAV-S500 A/V Receiver (5.1 DTS), maar dan niet als 2 kanalig maar als 5.1 DTS ofzo. Ik heb maar een SB Live en heb ik dan misschien een SB Audigy nodig ofzo. De ingangen op de A/V Receiver zijn gewoon van die standaard wit en rood dingen maar je hebt ook van die optical dingen maar dat zal denk ik niet lukken van een Soundblaster vandaan. Hoe kan ik nou een 5.1 geluid krijgen?
Verwijderd
Ik zal het eens ff proberen uit te leggen.
Eigenlijk is het echt simpel.
Je moet gewoon een kabeltke hebben die van de ene kant in je geluidskaart gaat en de andere gaat van die rood/witte pugjes.
Die sluit je bv. aan op je DVD ingang van je Receiver.
En je reciver moet je dna gewoon instellen op surround.
Volgens mij is hte dit.
Als het anders is, verbeter mij maar
Eigenlijk is het echt simpel.
Je moet gewoon een kabeltke hebben die van de ene kant in je geluidskaart gaat en de andere gaat van die rood/witte pugjes.
Die sluit je bv. aan op je DVD ingang van je Receiver.
En je reciver moet je dna gewoon instellen op surround.
Volgens mij is hte dit.
Als het anders is, verbeter mij maar
Als je receiver een decoder aanboord heeft, kan je overwegen om de digitale uitgang te gebruiken. Je hebt dan een converter nodig die van de coaxiale dig out een toslink maakt, kost een paar tientjes geloof ik. Dan kan je dus met DVD's en heel sommigen DivX-en 5.1 geluid krijgen.
Als je receiver geen decoder aanboord heeft (zo'n dolby digital ready geval), dan heeft het minder zin om de digitale uitgang te gebruiken. Dan kan je gewoon een analoge uitgang gebruiken, en die aansluiten op een willekeurige input (behalve de phono). Je kan dan wel overwegen om een geluidskaart met decoder te kopen, een Live 5.1 bijvoorbeeld.
Als je receiver geen decoder aanboord heeft (zo'n dolby digital ready geval), dan heeft het minder zin om de digitale uitgang te gebruiken. Dan kan je gewoon een analoge uitgang gebruiken, en die aansluiten op een willekeurige input (behalve de phono). Je kan dan wel overwegen om een geluidskaart met decoder te kopen, een Live 5.1 bijvoorbeeld.