[A7M266 + XP] Hangt met instalatie winXP en 2000

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dus me A7M266 met de 1005 bios geflashed, en toen me XP erop geprikt, maar ik krijg bij de setup van winXP en win2K de meest vreemde foutmeldigen. Over ntfs.sys bij 2k, en bij XP over allerlei missende kapotte bestanden. Ik heb al meerdere andere cd's geprobeerd. Maar het probleem blijft aanwezig. Me CPU is al vervangen door de winkel. Met een Athlon TB 1,4 werkt alles wel goed. Dus dat Mobo is brak? Of werkt iig niet goed samen met de proc... Zijner andere mensen met dit probleem? Of heeft iemand een oplossing, buiten de aanschaf van een MSI k7T pro2?

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad met een msi k7t266-pro2
Je moet in je bios APIC Funktion op Disabled zetten.
Hierna heb je als het goed is geen zeik meer met instal.
van een NT-kernel bestuuringssysteem.

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Aan deze kant geen problemen gehad.
Xp draait als een gek

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Logisch AMD XP is niet compatible met WinXP *D

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op zaterdag 08 december 2001 23:16 schreef bitsmart het volgende:
Logisch AMD XP is niet compatible met WinXP *D
Mafkees >:)

Intel en AMD zijn concurrenten en aangezien er nog geen IntelXP is, is dit wel heel errug fout :P

Dividend for Starters

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Een mogelijke oorzaak is het geheugen: bepaalde merken vindt het Asus MOBO geen succes.
Zie voor een beschrijving en een oplossing:
http://www.lostcircuits.com/motherboard/
Oplossing: jumpertje van moederbord verwijderen.

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen.

Vraag: heeft iemand de driver pack op de duitse asus site al geprobeerd? Is dat wat?

grt
Flip

• Blubber
  • Niet online
Op zondag 09 december 2001 11:58 schreef flip11 het volgende:
Ik heb exact hetzelfde probleem.

Een mogelijke oorzaak is het geheugen: bepaalde merken vindt het Asus MOBO geen succes.
Zie voor een beschrijving en een oplossing:
http://www.lostcircuits.com/motherboard/
Oplossing: jumpertje van moederbord verwijderen.

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen.

Vraag: heeft iemand de driver pack op de duitse asus site al geprobeerd? Is dat wat?

grt
Flip
Waar staat dat van die jumper dan?

Verwijderd

Blubber: het gaat om de V/O1 jumper zie manual pag. 20. Die zet het voltage op je geheugen op 2.7V. Beter zou zijn op 2.5 Volt. Door het weghalen van de jumper zet je hem op 2.5 V

Logic: Waar staat APIC voor? Volgens Blubber zou het ook om een Bios probleem gaan.

• Blubber
  • Niet online
Op Sunday 09 December 2001 16:41 schreef flip11 het volgende:
Blubber: het gaat om de V/O1 jumper zie manual pag. 20. Die zet het voltage op je geheugen op 2.7V. Beter zou zijn op 2.5 Volt. Door het weghalen van de jumper zet je hem op 2.5 V

Logic: Waar staat APIC voor? Volgens Blubber zou het ook om een Bios probleem gaan.
Nou niet zo zeer om een bios probleem, de biosflash was verkeerd gegaan bij mij. De tweede keer deed ie het wel goed, nu draait de boel snel en stabiel.

• Jopioware
Heb die jumper dus weggehaald en draai inderdaad nu op volgens me sisandra op 2.56 volt ipv 2.79.
Maar zelf had ik er geen problemen mee maar toch geprobeert.
Heb nu net de bios geupgrade naar versie 1006 B.
Heb verbeteringen met mark3d2001 van 300 punten.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
1006b? :9~ Waar heb je die vandaan?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Je kan eens proberen de S2K Slew Rate op 1 te zetten. Dit schijnt noodzakelijk te zijn met een XP en A7M, zie forum www.amdmb.com (topic: The A7M and my experience with it)

Ik heb afgelopen weekend probleemloos een XP1600 op een A7M gezet (bios 1005, rev 1.04). Ik zie bios 1006 op de duitse site staan, misschien lost dit iets voor je op.

Suc6

Verwijderd

Ik zo'n zelfde probleem ik heb laatst een athlon xp 1500+ met een elitegroup K7VZA 3.2
Als ik windows 2000 instaleer krijg ik een foutmelding dat ie niet het bootmenu kan instaleren (wtf ?)
Bij windows xp insatllerd he god maar bij de eerste restart blijft ie hangen als ie de windows xp gaat starten (krijg niet eens het bootlogo te zien) als ik CRTL-ALT-DEL indruk reageert ie ook niet.

Nu heb ik windows me erop gezet alleen die is zo'n slecht vergelijke windos 2k of xp
Ik heb all een paar keer een hele format gedaan maar niks helpt :'(
Alvast bedankt

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Load Bios Defaults is erg belangrijk. Als je dat niet doet na een update kan je PC heeeeel instabiel worden. Ook als je geen update hebt gedaan kan het helpen om eens je bios te resetten.

• Jopioware
Had al geprobeert die bios door te geven aan tweakers.net maar weet niet precies hoe dat moet?
Ja , je heb gelijk het is 1006.001A versie.

sorry voor typfouten.

Pagina: 1