512 Mb Cas 3 of 256 Mb Cas 2 ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig heb ik 512 Mb sdram in mijn computer zitten, maar nou heb ik het probleem dat ik 1 dimm van 256 Mb heb die op Cas 2 werkt en 2 dimmetjes van 128 Mb die op Cas 3 werken. Als ik alles erin flikker werkt die Cas 2 dimm dus automatisch ook op Cas 3.

Ik vraag me nou dus af of mijn pc sneller is met 256 Mb Cas 2 geheugen, of met 512 Mb geheugen op Cas 3.

Graag jullie reacties, en ja ik heb de search gebruikt, maar daar zitten minder extreme dingen in, geen terugval van 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Als ge de volle 512 niet nodig heb, zou ik persoonlijk kiezen voor 256 cas2, dat zal dan wel sneller zijn.
Maar als je niet toekomt daarmee, en hij moet beginnen naar je schijf te swappen, ben je beter met je cas3 zou ik zeggen.

Heb je al geprobeerd of die latjes van 128 niet op cas2 werken eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 15:37 schreef Fire69 het volgende:
Als ge de volle 512 niet nodig heb, zou ik persoonlijk kiezen voor 256 cas2, dat zal dan wel sneller zijn.
Maar als je niet toekomt daarmee, en hij moet beginnen naar je schijf te swappen, ben je beter met je cas3 zou ik zeggen.

Heb je al geprobeerd of die latjes van 128 niet op cas2 werken eigenlijk?
heeeuu.. belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou 512MB cas3 kopen... En dan kan je trouwens altijd nog op op cas2 laten lopen... (heb ik gehad/gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29
Snelheidsverschil tussen CL2 en 3 is in de praktijk extreem klein. Het snelheidsverschil tussen het fysiek geheugen en de harde schijf (in geval van pagen, swappen, scratchdisks) is extreem groot. Dus, proberen maar zou ik zeggen. Zelf zou ik absoluut voor de 512 gaan maar wellicht gebruik jij je bak anders.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe wil je dat op Cas 2 laten lopen? Ik krijg gelijk na het opstarten een error dat er Cas 3 geheugen is gedetecteerd...

En ik hoef niks meer te kopen :) Heb bijgekocht toen een reepje van 256 Mb nog 80 piek kostte *D

dat waren nog eens tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 08 december 2001 15:39 schreef DiEana het volgende:

[..]

heeeuu.. belg!
Ja. En?!

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik dus ook, ik heb 786 mb ram.
1 x 512 cas3 wat op 133 mhz cas2 wil werken.

En ik heb 2 x 128 mb pc133 wat alleen op cas3 wil werken. Ik heb nu die 2 x 128 mb bankjes eruit gehaald en alleen een 512 mb cas2 133 mhz lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er erg aan wat je veel met PC doet, voor games vind ik 256Mb nog steeds ruim voldoende, en CAS2 is echt sneller dan CAS 3, maarja hoeveel je daar in de praktijk van merkt... Benchmark zie je het wel terug, maarja reallife, is het vaak meer een "gevoel". Het ligt er dus aan wat jij veel met PC doet en hoe uitgebreid je OS ondertussen is. Een Kale XP heeft zat aan 256Mb, een stampvolle XP PRO waarop veel videoeditting plaatsvind voelt zeer zeker lekkerder met +1 Gig. RAM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gaan voor de 512. dat scheelt meer in snelheid dan het verschil in cas 2/3. Zie swap verhaal een paar posts hierboven.
Pagina: 1