Toon posts:

SDRAM geheugen !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
euhm ik heb een probleemke met een ram geheugen het geeft als ik opstart deze text aan
SUGGESTED SDRAM CAS LATANCY TIME IS "2"

en telkens ik speel (game dus) blijft dat na een tijdje hangen , of soms ineens wanneer ik da spel opstart.

en ik weet zeker dat het aan men geheugen ligt want heb nog 1ne van 256 mbram en die werkt wel !!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 22:23

Smarron

The bend

In de BIOS je geheugen op CAS2 zetten ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik heb dezelfde melding, maar heb geen problemen, ik draai 2K en ME, kreeg de melding na vervanging van een kapot Moederbord, is iets met BIOS lijkt me dan

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat even verduidelijken waar ongeveer in den bios want ni iedereen is zo slim als u :)

Maar dan ist in iedergeval wel " verry strange "
want vroeger juist voor ik die andere 265 er bij stak dan werkte die perfect !!
en nu op dit moment zelf zit alleen die oudere 256mbram erin en vanaf nu krijg ik die text SUGGESTED....

Verwijderd

Topicstarter
K ik heb het gevonden in bios en heb het op 2 gezet
nu geeft hij niske meer aan van SUGGESTED....enz
das al opgelost nu ga ik effe testen of games nog blijven hangen :)

Maar wat betekende dat infeite CAS LATENCY : is dat het aantal poorten dat ge hebt voor MBRAM's in testeken ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eerst: dat je problemen hebt met een vastlopend systeem heeft waarschijnlijk niets met je CAS Latency te maken. Waarom niet? Omdat hij waarschijnlijk op 3 stond en nu op 2 terwijl 2 sneller (en dus moeilijker) is. Een CAS2 module die je op CAS3 zet draait simpelgezegd gewoon iets langzamer en zou dus geen problemen op moeten leveren.

CAS Latency heeft te maken met de toegangstijd van je geheugen. Voor 133MHz geheugen geldt meestal: CAS2 = 7 nanoseconden, CAS3 = 7.5 nanoseconden.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 08 december 2001 15:23 schreef CHaSM het volgende:
Maar wat betekende dat infeite CAS LATENCY : is dat het aantal poorten dat ge hebt voor MBRAM's in testeken ?
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=CAS#hitstart]Hier[/url] heb je wat te lezen, 1885 hits. Het komt erop neer dat CAS2 wat sneller is dan CAS3. Als je CAS2 geheugen hebt en je laat dat op CAS3 lopen is er in feite niets aan de hand, maar haal je dus niet de maximale snelheid uit het geheugen. Ik heb geen zin om een heel verhaal over de technische achtergrond hiervan te schrijven, die haal je maar fijn uit de searchresults.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 08 december 2001 15:03 schreef CHaSM het volgende:
en ik weet zeker dat het aan men geheugen ligt want heb nog 1ne van 256 mbram en die werkt wel !!
En in welke forum hoor je dit dan neer te zetten?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.