Toon posts:

[JAVA] System-tray

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me uitleggen hoe ik een programma de functionaliteit van de System-tray benut?

Hoe ik dus m'n proggie er in kan krijgen, wat ik moet doen voor linker/rechtermuisknop (als dat tenminste niet op de bekende manier gaat mouselistener enzo)...

????

THNX

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Let wel op dat je zo je platform-onafhankelijkheid verliest. Met standaard Java-API's of 100% Java is dit niet mogelijk.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op zaterdag 08 december 2001 15:10 schreef mbravenboer het volgende:
Let wel op dat je zo je platform-onafhankelijkheid verliest. Met standaard Java-API's of 100% Java is dit niet mogelijk.
Wat hij ook kan doen is die funtionaliteit aanbieden als je onder het windows os zit, en anders niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 // Used to identify the windows platform.
    private static final String WIN_ID = "Windows";

/**
     * Try to determine whether this application is running under Windows
     * or some other platform by examing the "os.name" property.
     *
     * @return true if this application is running under a Windows OS
     */
    public static boolean isWindowsPlatform()
    {
      String os = System.getProperty("os.name");
      if ( os != null && os.startsWith(WIN_ID))
        return true;
      else
        return false;

}

Het is beter dan niets :) maar ik ben het met je eens dat die platform onafhankelijkheid echt super is. Mijn java tooltjes die kan ik overal draaien, en dat bespaard weer tig programma`s opzoeken en leren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het mijn onafhankelijkheid hard verkleint, maar ik ben eigenlijk wel van mening dat de software die je maakt, vaak afgestemd is op een bepaald soort gebruiker (om ze ff in hokkies te stoppen :()
En als ik bekijk hoeveel mensen een systeem draaien met Windhoos platform, is dat wel overweldigend....

Ik moet trouwens erbij zeggen, dat ik no comments heb op Apple, UNIX, en zeker LINUX!!!