Toon posts:

[LCD] Prob met Winlcd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 4*40 lcd bij velleman.be gekocht en aangesloten volgens het schema van nathan stuart. Bij het opstarten zijn de 1e en 3e regel zwart, dus alles goed, enkel wanneer ik de winlcd plugin wil opstarten krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tweakground/error.jpg

Ik werk dus op windows xp met als hardware een ECS K7s5a mobo en Tbird 1ghz cpu.

Verwijderd

werkt winlcd met winnt ??? deze error komt me nogal bekent voor, ofwel dat hij de par-poort niet kan aansturen

btw, je mobo is niks mee, dat werkt bij mij prima :) ookal is het in 2k

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:22
ja misschien LCDinf proberen, dat werkt wel met win2k

ps, zoek maar

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat zitten testen met die winamp plugins en ze werken perfect onder Windows 98 en ME maar niet onder 2000 en XP, waar ik nochtans port95nt heb geïnstalleerd.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Ik heb precies he zelfde probleem...
Ik heb verschillende progs geprobeert, ik heb de hoop opgegeven onder win2k :'(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Er zou toch wel een oplossing moeten voor zijn, ik zie het niet echt zitten om terug te keren naar win98 of ME hoor.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op Sunday 09 December 2001 00:25 schreef crashoverride het volgende:
Ik heb precies he zelfde probleem...
Ik heb verschillende progs geprobeert, ik heb de hoop opgegeven onder win2k :'(
Als je problemen hebt met de NT versie van LCDInf, en he hebt ook directportI/O geinstalleerd, dan is er zeer waarschijnlijk wat anders aan de hand met je LCD/bekabeling/printerpoort. Van LCDInf zijn dus echt twee LOSSE executables. 1 voor 9x/me, en 1 voor NT/2000/XP

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 22:06 schreef Creepy het volgende:

[..]

Als je problemen hebt met de NT versie van LCDInf, en he hebt ook directportI/O geinstalleerd, dan is er zeer waarschijnlijk wat anders aan de hand met je LCD/bekabeling/printerpoort. Van LCDInf zijn dus echt twee LOSSE executables. 1 voor 9x/me, en 1 voor NT/2000/XP
Als alles werkt onder 98/ME kan er toch niets mis zijn aan je LCD/bekabeling of printerpoort???

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Op Sunday 09 December 2001 22:06 schreef Creepy het volgende:

[..]

Nee de LCD is primma in orde, want onder Linux & Win98SE draait tie perfect... En Creepy waar blijft 2*16 support;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Na het uitvoeren van Lcdinf 0.2 kreeg ik een menuutje welke lcd ik had, vlug ingesteld, op ok gedrukt, kwam mooi in het midden over de 4 regels de info over het progje + de url edg. ...
Maar enkele seconden later gaf het programma 'Range check error'
Wanneer ik de settings opvraag komt er niets tevoorschijn, enkel begint m'n systeem erg traag te werken.

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

en als je hem nou eens in compability mode draait dan ?

want bij mij werken veel progjes niet gewoon in xp maar in compability mode draait hier bijna alles :)

• Creepy

Creepy

hmm... een range check error na het splash-screen. Heb die vaker gehad, en ik weet wat het probleem is :) Dacht dat ik die bug er helemaal uit had gehaald, maar blijkbaar nog niet.

Haal de settings uit de registry (HKEY_CURRENT_USER/software/creepy/lcdinf) eens weg, en probeer het dan nog eens.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 23:39 schreef Creepy het volgende:
hmm... een range check error na het splash-screen. Heb die vaker gehad, en ik weet wat het probleem is :) Dacht dat ik die bug er helemaal uit had gehaald, maar blijkbaar nog niet.

Haal de settings uit de registry (HKEY_CURRENT_USER/software/creepy/lcdinf) eens weg, en probeer het dan nog eens.
Al 2X geprobeerd en blijf nog hetzelfde :(

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem nu toch in gang gekregen, maar enkel met Text als input, andere zoals cpuusage, edg. geven nog steeds die error.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tweakground/images/4x40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tweakground/images/4x402.jpg

• Creepy

Creepy

hmm.. das wel suf... had gedacht dat je die error ook zou krijgen als je alleen text zou gebruiken. Nou ja.. weet ik in elk geval weer wat om de fout er uit te halen.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad.
zie topic: [topic=195589/1/40]

En dat heb ik opgelost door een ander i/o proggie te gebruiken.

namelijk USERPORT , Hier kan je dus zelf het adress van je lpt poort ingeven.

even knip en plak :
UserPort.SYS is a kernel mode driver for Windows NT/2000 that gives usermode programs access to I/O
Ports.
This makes it possible to access hardware directly from a normal executable in the same way as under
Windows 95/98/ME.
This driver does not work on Windows 95/98/ME and there is really no need to run it
anyway because I/O ports are always granted to usermode programs on these operating systems.
The driver can be used for the following purposes:

· To run software on Windows NT/2000 that normally only runs on Windows 95/98/ME.
· To easily access hardware like the parallel port and other I/O ports.

en werkt ook onder XP.

proggie kun je hier vinden : http://www.embeddedtronics.com/design&ideas.html

Verwijderd

Topicstarter
Yeeha, werkt nu inderdaad >:)

Gewoon progje downen, extracten en userport.sys kopieren naar win/system32/drivers en op start klikken, dan gewoon de plugin starten en het werk :)

Nogmaals bedankt m8te!

Btw, anders iemand die nog goede progjes weten die werken met een 4x40 lcd, mag ook voor win98/me zijn ;)

Verwijderd

graag gedaan :Y)

heeft me ook een aantal dagen gekost om een proggie te vinden die goed werkte met 2000/xp.

mooi ingebouwd trouwens :9
Pagina: 1