Toon posts:

snmp + Allied Telesyn Switch stats

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

Ik ben al enkele dagen bezig met enkele Allied Telesyn switchen, ik heb gehoord dat je via snmp de stats kan bijhouden van de dataverkeer. Ik heb al op inet gezocht maar kan er weinig over vinden.

Kan ik ook via een php site die ik zelf maak commando's geven om bijv poorten open te zetten, sluiten enz?

Alvast bedankt
Dennis de Groot

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 17:15
MRTG is what you need ;) (en dan heb je ook nog de MRTG Hosters Edition).

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 08 december 2001 14:27 schreef Dennis de Groot het volgende:
Ik ben al enkele dagen bezig met enkele Allied Telesyn switchen, ik heb gehoord dat je via snmp de stats kan bijhouden van de dataverkeer. Ik heb al op inet gezocht maar kan er weinig over vinden.
Kun je bijvoorbeeld met MRTG doen. Als je 't met iets anders wilt doen: de benodige OIDs vind je onder "interfaces.ifTable".
Kan ik ook via een php site die ik zelf maak commando's geven om bijv poorten open te zetten, sluiten enz?
Misschien. Daarvoor moet je de mib van je switch vinden, is geen onderdeel van standaard mibs.

Verwijderd

Welke Allied Telesyn switch heb jij? Een switch heeft namelijk niet automatisch SNMP dus is wel handig als je even type-nummer geeft of zelf ff zoekt of ie SNMP ondersteund.

Tis zo lullig van je tijd als je er pas later achter komt dat ie het helemaal niet kan :+

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:58
sproggle: AT heeft meerdere snmp switches en aangezien de user hier slechts een probleem heeft met 1 specifiek deel van die snmp kan je misschien aannemen dat ie zulk een managed switch heeft :)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 18:44 schreef poohbeer het volgende:
.. je misschien aannemen dat ie zulk een managed switch heeft :)
mwoah.. uit z'n verhaal wordt het me niet helemaal duidelijk en dat _mischien_ in jouw reply maak ik op dat jij het ook niet zeker weet ;)

Dus post ff het type aub :)

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op zaterdag 08 december 2001 19:04 schreef sproggle het volgende:

[..]

mwoah.. uit z'n verhaal wordt het me niet helemaal duidelijk en dat _mischien_ in jouw reply maak ik op dat jij het ook niet zeker weet ;)

Dus post ff het type aub :)
Als je dat ding een IP geeft, kan je gewoon connecten op public@$IP. werkt dat niet, dan staat of je SNMP uit (staat standaard aan), of je hebt geen SNMP..

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
...of de community is op iets anders dan 'public' ingesteld? :)
Pagina: 1