Toon posts:

Maxtor Fireball 541DX en VIA IDE drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken ben ik tot de ontdekking gekomen dat de nieuwe 20Gb Fireball 541DX reeks van Maxtor NIET samewerkt met de VIA IDE patch 3.11 of 3.12. Probleem is dat deze patch noodzakelijk is om een ZIP drive correct te laten werken onder windows 2000. Met eender welk ander model van Maxtor gaat het wel |:(

Is er iemand die dit probleem ook al gehad heeft en eventueel een oplossing heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 14:24 schreef xenoke het volgende:
Is er iemand die dit probleem ook al gehad heeft en eventueel een oplossing heeft ?
Niet allemaal tesamen... >:)

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Op zaterdag 08 december 2001 20:26 schreef xenoke het volgende:

[..]

Niet allemaal tesamen... >:)
Blijkbaar niet he...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 21:39 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Blijkbaar niet he...
Mja, ik zie toch geen spoken hoor. Heb het ondertussen geprobeerd op 4 andere Via based moederborden, allemaal hetzelfde probleem. Heb ook 2 andere (ook nieuwe) Fireballs erop getest, allemaal het zelfde probleem. Gebruik ik eender welke andere harddrive, dan werkt het perfect. Ik zal dus volgende week die harddisk maar swappen voor een ander model of type.

Alleen vind ik het heel raar dat ik de enigste mens op de wereld zou zijn dit die probleem ondervind. Ik kan het hier namelijk gegarandeerd opzettelijk reproduceren, dus het is geen 'toevalligheid'. En als die drives in deze combinatie problemen geven, vrees ik dat er nog andere situaties zijn waar ze ook de fout in gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Mja... ik heb dus ondertussen mails gehad van support van Maxtor en Iomega, en blijkbaar is het een gekend Windows 2000 probleem, gezien de 2 links die ik kreeg.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q281672

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q146092

Geen enkele van deze solutions is daadwerkelijk een solution, maar als zelfs MS er al gewag van maakt zal ik toch echt niet de enige zijn die het ondervind.

Sorry dat ik het zeg, maar in dit forum wordt over de meeste idiote dingen gediscussieerd, en sommige maffe tweaks werken nog ook. Maar als er hier eens een *echt* serieus probleem aan bod komt, dan zwijgt iedereen voor dood.

Knappe Tweakers zijn jullie... sorry dat ik het zeg.

En nu ga ik eerst die Fireball slopen, en omruilen voor een 7200rpm model... iets wat *wel* een oplossing is voor dit probleem.

Aan iedereen hartelijk dank voor de hulp... *not* |:(