• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Yepp explorer (v1.3) geeft de volgende foutmelding op het moment dat ik files van PC naar Yepp wil kopieren: "range check error". Het vreemde is dat ie die error geeft op m'n Duron-systeem, en op m'n K6-200 systeem, maar niet op m'n P133 systeem!
Alle drie de computers (details: zie link in sig) hebben een Win98SE install, geupdate met de laatste patches. Communicatie gaat via de ECP-printerpoort.

Dit heb ik tot nu toe geprobeerd op de twee pc's waarop het niet werkt:
- ECP aan/uit
- files slepen vanuit windows explorer ipv in yepp explorer
- yepp explorer opnieuw installeren

Iemand ervaring met deze foutmelding?

[/edit]
Het gaat om een Yepp E32 met een 32 MB Yepp-card uitbreiding
[edit]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• Milly
  • Niet online
Iemand?

Het is niet de bedoeling dat ik vanaf nu de p133 moet gaan gebruiken voor het uploaden van muziek naar de Yepp :-)

Zou het uitmaken als ik de files via USB zou uploaden? Er is een verloopstukje in de handel voor de parallele kabel...

Verwijderd

disable je printerpoort in je bios. start pc op. start pc weer opnieuw op. enable nu je printerport. nieuwe hardware gevonden. port. blalbla
misschien nu opgelost

• Milly
  • Niet online
Nee, jammergenoeg werkt dat niet... Ik heb sowieso het idee dat het niet aan de communicatie tussen Yepp en PC ligt (want bijvoorbeeld het flash-geheugen formatteren werkt wel, en ook het verwijderen van mp3 files gaat zonder problemen). Het lijkt me meer een probleem van de Yepp Explorer.

Verwijderd

Die Yepp Explorer zuigt idd flink hard. Heb een tijdje een Yepp E64 gehad, maar de software van de nieuwe Yepp New E's is nog even buggy. Mooie spelers die verneukt worden door de slechte software en het ontbreken van firware upgrade support (geen 128MB smartmedia :()

-Installeer iig de VIA 4in1 drivers.
-Probeer anders een USB RS232 kabel te krijgen, is nog een stuk sneller ook.

• Milly
  • Niet online
- 4-in-1 zijn geinstalleerd, ik zal ff checken of er inmiddels een nieuwere versie is (weet ff niet uit m'n hoofd welke versie ik heb draaien, ben nu niet thuis...) NB Op de K6 gaat het ook fout dus (TX chipset, geen Via).

- ik wil wel een USB kabeltje gaan gebruiken, maar denk je dat dat wat zal helpen? Ik bedoel: het verwijderen van files gaat wel, en het formatteren van het flash-geheugen ook. Het is het selecteren van files om te uploaden waarop ik de foutmelding krijg. Overigens heb ik eens met Google gezocht naar "range check error" en dan blijkt het een vaker voorkomende foutmelding te zijn, in allerlei programma's. Dit is waarom ik denk dat het puur een softwarebug is, en geen probleem met de communicatie of de kabel... Mee eens?

Verwijderd

Klinkt idd als een software conflict. Iets dat op alle2 de pc's maar niet op de p133?

BTW: ff met deja gezocht:
All messages from thread
Message 1 in thread
From: Kieron (kieron@groundzerofx.com)
Subject: Yepp Win2K - Farce
Newsgroups: alt.music.mp3
View this article only
Date: 2000/05/15

Anyone tried the Yepp explorer 1.3 in Win2K?

I'm getting all kinds of errors- File open Error when I drag a file on it.
Some files with long names I get an Exception ERange in module blah blah
Range Range Check Error. Is any one else getting theses errors or is it me?
The weird thing is sometimes the same file will work others it wont. Who
ever coded this needs a good smack, it's awful I mean you can't even re-size
the window!

Kieron
Hij kreeg overigens geen antwoord

• Milly
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 11:05 schreef ---X2--- het volgende:
Klinkt idd als een software conflict. Iets dat op alle2 de pc's maar niet op de p133?
Idd. Op de p133 werkt het prima, de Duron en de K6 geven beide de error message. Terwijl alle drie de pc's voorzien zijn van dezelfde versie van Win98SE, met dezelfde updates...

Verwijderd

Misschien een beetje veel werk, maar volgensmij kan je het best de hele zooi gewoon formateren en opnieuw installeren. Probeer die Yepp Explorerdan ff voordat je al software/updates installeerd. Als het dan nog niet werkt heb een hardwareconflict, maar doe dit eerst maar...
Suc6...

• Milly
  • Niet online
Omg...

Dat is wat mij betreft een laatste mogelijkheid hoor :)
Wat ik wel kan doen is er even een andere HDD in doen en dan Win98SE daar clean op installen, en dan idd meteen Yepp Explorer erachteraan.

Ok, bedankt, hier kom ik op terug :)

Verwijderd

Als je nog een harddiskje heb liggen lijkt me dat zeker beter. Als het nog niet lukt na die schone install kan je nog eerst ff de win updates en het daarna proberen...
Ach ja... 't houdt je bezig...

• Milly
  • Niet online
:P Dat kan je wel zeggen ja. Alsof ik nix anders te doen heb...

Zeker als je bedenkt dat ik binnenkort WinXP ga installen (als m'n nieuwe harde schijf nog arriveert deze eeuw :(), waarbij ik vast wel weer problmen met Yepp Eplorer ga krijgen...

Verwijderd

Of juist niet... :)
Check www.windowsmedia.com daar staat het ergens. Mijn Nex II is niet winXP comp. :(
Boeie, XP zuigt toch. Geef mij maar Win2k SP2

• Milly
  • Niet online
:? Wat bedoel je? Hier staat mijn Yeppje niet tussen, dus standaard is ie niet compatibel met XP... misschien dat Samsung zelf nog een compatible versie van Yepp Explorer gaat schrijven... Of misschien wertk de W2K versie wel :)

Verwijderd

Foutje, ik d8 dat ie daar tussen stond. Ik vind de software support van Samsung niet geweldig, 'k heb ik weet niet hoe lang moeten zoeken naar die yepp explorer...

• Milly
  • Niet online
Wat me wel is opgevallen, is het volgende: als ik de kabel in de Yepp prik, dan staat er geen "connect" in beeld. Dat staat er pas op het moment dat ik in Yepp Explorer op connect klik. Dit geldt voor de Duron en K6, waarbij ik dus de range check error krijg.
Bij de p133 echter, staat er zo gauw als ik de kabel in de Yepp steek "connect" in beeld. Ook al heb ik Yepp Explorer nog niet eens gestart.

Dit zou misschien er weer op kunnen duiden dat het toch een hardware probleem is... Terwijl alle andere aanwijzingen meer in de richting van een software probleem wijzen.

Nou ja, eerst maar ff proberen met een schone Windows install :)

Verwijderd

Hmmm... Ik kreeg ook pas connected als de yepp explorer gestart was, hoor...
Het probleem was bij mij dat ik een foutmelding kreeg bij sommige mp3 files, maar lang niet bij alle... :?

• Milly
  • Niet online
Pff. Ik heb het nu ffies op de computer (PII-350, Win98) op m'n werk geprobeerd, en daar lukt het WEL. Terwijl die Win98 installatie echt heel brak en oud is. Uploaden zonder problemen!

Dus ik tast echt in het duister hier... :?

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heeft iemand nu de oplossing?
Heb hetzelfde probleem alweer, soms deed ie het wel soms niet, nu dus niet
Heb geen zin om mijn pc weer helemaal schoon te maken, net twee weken geleden gedaan.

• iscara
  • Niet online
hij doet het nu wel weer
heb niets veranderd ofzo, raar
maar ik ben were blij :)

• iscara
  • Niet online
En het werkt nu al een hele tijd niet meer
samsung reageert al niet eens meer
Heb jij al een oplossing Milly?

• Milly
  • Niet online
Ik heb inmiddels een andere gekocht. Omdat m'n Yepp kapot was gegaan hoor, niet vanwege die error ;)

• iscara
  • Niet online
ok, maar dat ga ik niet doen
ik blijf hopen dat samsung een oplossing heeft

Verwijderd

Ik zit ook met een probleem met mijn Yepp E-32 32mb.
Ik installeer de explorer onder win2k, connect hem, begin met downloaden naar de yepp, en dan wordt spontaan de verbinding verbroken.
Deed ie voorheen nooit op win98se.

• iscara
  • Niet online
dat probleem heb ik niet
maar als je daarna weer opnieuw alles (vanaf het punt waar ie uitviel) verzenden lukt dat wel?

Verwijderd

Dat lukt ook niet.
Ik klik op connect --> hij wordt gewon verbonden
Ik probeer iets op die speler te downloaden --> Hij loopt vats na 2 seconden en geeft aan dat de verbinding niet gemaakt kan worden.
Probeer ik darna opnieuw te verbinden dan loopt de explorer gewon vast.
Op win98SE draaide hij wel goed, en het is 1 en dezelfde pc

Verwijderd

Ik sta ondertusen ook op het punt om die Yepp te vervangen :| .
Want ik heb geen zin om iedere keer als ik een ander nummer erop wil hebben eerst dat nummer op cd te branden (:S) om hem vervolgens op de PC van me moeder op me yepp te zetten (Hoe bedoel je omslachtig |:(

• Milly
  • Niet online
Als je ff een crosskabeltje legt tussen die twee PCs is het al een stuk minder omslachtig ;)

Verwijderd

dat is het probleem nou net.
me ouders willen geen netwerk. |:(
Dus ik ben overgeleverd aan het feit dat ik de mp3-speler moet vervangen? :(

• Milly
  • Niet online
Ik heb destijds gezocht naar andere versies van Yepp Explorer, er zijn ereen paar in omloop. Misschien helpt het als je een andere versie probeert, er zijn er voor Win98 en Win2k.
Zie ook hier. Succes ermee :)

• iscara
  • Niet online
http://www.samsungelectro...yer/support/download.html

deze url kreeg ik van samgsung, ze hebben uiteoindelijk gereageerd :)
maar deze werkt nu wel bij mij

• Milly
  • Niet online
dat zeg ik :P

• iscara
  • Niet online
Zijn iets andere sites

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Die klote Yepp's gaan altijd kapot, die van mij is in de garatie periode 3 keer een maand weg geweest ter reparatie, en nu is de garantie voorbij en issie weer kapot :( Daar betaal je dan 400 gulden voor

Verwijderd

Het enige aan mijn yepp dat kapot is is het glaasje voor het schermpje (laten vallen, schapekop die ik ben 8)7 )\
Ik dank U voor Uw medewerking en ik ga het gewoon proberen :D

• iscara
  • Niet online
ik heb er verder geen problemen mee
alleen dat domme programma yepp explorer

Verwijderd

Ik zit momenteel een beetje te azen op de Creative Jukebox 10gb

Verwijderd

guess what....
loopt die kloteverbinding weer vast......
Grote hamer misschien ... })
ff de ECP emulatie aanzetten en nog eens proberen

• iscara
  • Niet online
10 gig is beter dan 64 mb van de yepp
maar ja toen ik de yepp kocht was dat er nog niet.

Verwijderd

Dat is waar.
En 64mb??
Die van mij is 32mb: nog erger 8)7

Verwijderd

Hier staat die creative jukebox 10gb.
mooi dingetje.... :9~
Pagina: 1