Versterker voor 1000,-

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:50
Een vriend van me wil een verstker kopen voor muziek (dus een 2.1 systeem). Heeft iemand een leuke suggestie ? Kun je dan ook aanraden welke speakers/subwoofer/cd speler er het leukst bij passen?

Ik weet dat je zelf moet luisteren, maar een paar tips zijn nooit fout.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

En dan kijken of je't vermogen kunt opvoeren? ;)

Verkeerde forum :P

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49
Moved naar [forum=9].

• Darius
1000x mijn excuses. Stomme fout. :o

Verwijderd

Deze HK 3370 Is een erg lekkere amp heeft een Sub-out is 1000 piek en heeft imho een erg mooi geluid en wil erg hard ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/HK3370.jpg

En je zou hierbij een HD 750 cd speler kunnen doen (6 a 700 piek)

Afbeeldingslocatie: http://international.harmankardon.com/images/product_large/HD750.jpg

Speakers zou ik tannoy mx3 doen ofzo die zijn niet zo duur en hebben voor het geld een erg goed geluid. Je zou ook naar de mission m73 kunnen kijken

www.tannoy.com
www.mission.co.uk
HD 750 Cd speler
HK 3370 Reciever

Ik heb zelf deze amp en cd speler ook en die bevallen mij
erg goed.. Heb alleen andere speakers. Jbl Ti200

<edit>links dr bij </edit>

Verwijderd

Die tannoy's zijn geloof ik vandaag in de aanbieding bij foka (www.foka.nl). Die lui hebben wel leuke aanbiedingen af en toe alleen wat al veel meer is vermeld ga eerst luisteren.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Waarom moet er perse een sub bij?

Verwijderd

Marantz PM7000...

• Darius
We draaien veel hip-hop/Drum n Base. Daar MOET je gewoon een subwoefer bij hebben voor de bassline

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Dat niet imo echt niet, ligt compleet aan de speakers, je kan ook deel-actieve speakers nemen, bijvoorbeeld de 605 van b&w.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Alle Rel subs werken het beste als je ze gewoon parallel aan de speakers op de speakeraansluitingen aansluit.

Dus koop een Rel Q400 en een leuke NAD amp (en een vrijstaand huis :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.highendstudio.fi/rel/q400.jpg

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Idd voor dreunen hoef je geen sub een goeie speaker voldoet..

Ennuh als het hard moet bonken enzo raad ik je de goedkopere jbl's aan.. Die bonken echt wel ;) en
gaan hard..

<edit>
De amp die ik eerder poste is een stereo reciever dus met tuner.. Als je perse zonder wilt is dit ook nog een mooie H/K amp

Afbeeldingslocatie: http://international.harmankardon.com/images/product_large/HK670.jpg

Alleen weet ik van deze niet of die een aparte sub-out heeft voor een subwoover. Kijk hier voor de specs.

Verwijderd

ik heb zelf deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/bilder/amp/pma1500ggross.jpg

de Denon PMA 1500R

heb hem zelf voor 1500 gekocht, moet wel goedkoper kunnen, maar ik blijf bij mijn eigen audioboer.

• Darius
Maar, in welke situaties is dan volgens jullie een losse subwoofer aan te raden ?

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 18:43 schreef Darius het volgende:
Maar, in welke situaties is dan volgens jullie een losse subwoofer aan te raden ?
-als je speakers naar jouw smaak niet genoeg bass produceren.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
voor die hele mooie lage ondertonen, is een sub heel gaaf. Heb zelf een Boston VR500
Het gaat bij een sub er niet om dat het harder meot bonke enzo.
Het is voor nog mooier warm en vol geluid, ook als de je het geluid zacht heb staan.
Veel mensen stellen de sub dusdanig af, dat het overkill is in de ruimte.
Je moet een sub zo afstellen dat je hem net hoort, en eigenlijk vergeet. Tot dat ie je weer es verrast,
Heel erg gaaf ook voor films, en jazz, en klasieke muziek ook. Dus niet alleen voor hip hop etc.

Verwijderd

Subwoover is wel leuk voor dolby digital en dts ofzow..
Maar dan vind ik hem persoonlijk ook nog niet nodig..
Hangt erg van je speakers af.. En van je eis aan het apperatuur. Als je niet echt een "audiofiele" eis hebt en graag wil dat het erg hard gaat met veel bas enzo zijn de goedkopere jbl speakers wel wat voor jou denk ik..
Afhankelijk van je budget enzo kan je als je toch echt top geluid wil ook naar de b&w 605 kijken zoals hervaz schreef..

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik vind dat een versterker geen 1000 piek hoeft te kosten voor goed geluid, die tuner/versterkers van sony zijn eigenlijk ook wel goed voor 500piek ofzo, maarja dat ligt er maar net aan hoe erg audiofiel je bent

Verwijderd

Vraagje: wil je nu alleen 1000 piek uitgeven aan versterker of inclusief boxen?

Het beste kan je dit hanteren:
Totaal set = 100 % = 50% aan apparatuur + 50% aan speakers

Dus koop jij voor 2500 piek aan versterker, cd-speler, tuner... besteed dan ook ongeveer 2500 aan speakers. Dit om te voorkomen dat je mega goede speakers hebt... maar die totaal niet qua prijs/kwaliteit bij je elektronica passen.

Wat betreft de versterker. Ik heb zelf de Marantz PM 7000 ongeveer 1 jaar. En deze bevalt me erg goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/img_e_sta_pm7000_med.gif

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 20:35 schreef Vrijbuiter_uno het volgende:
Vraagje: wil je nu alleen 1000 piek uitgeven aan versterker of inclusief boxen?

Het beste kan je dit hanteren:
Totaal set = 100 % = 50% aan apparatuur + 50% aan speakers

Dus koop jij voor 2500 piek aan versterker, cd-speler, tuner... besteed dan ook ongeveer 2500 aan speakers. Dit om te voorkomen dat je mega goede speakers hebt... maar die totaal niet qua prijs/kwaliteit bij je elektronica passen.

Wat betreft de versterker. Ik heb zelf de Marantz PM 7000 ongeveer 1 jaar. En deze bevalt me erg goed.

[afbeelding]
dit is inderdaad een mooie versterker.

bij correct schuiven ze hem momenteel over de toonbank voor fl 799,- :7 hou je nog geld over voo kabeltjes :)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 21:04 schreef wiebe het volgende:

[..]

dit is inderdaad een mooie versterker.

bij correct schuiven ze hem momenteel over de toonbank voor fl 799,- :7 hou je nog geld over voo kabeltjes :)
Hehe dat is een goede prijs. Vorig jaar had deze versterker de EISA Award gewonnen (nadat ik hem gekocht had hehe).

Bij Correct is het leuk boodschappen doen btw.... jammer dat je aan het eind moet afrekenen :(

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 17:33
Nog steeds de vraag, waarom een sub? Voor stereo totaal niet nodig imho. Neem dan speakers die goed laag kunnen, sublaag heb je toch niet nodig bij muziek.

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 10:32 schreef Vrijbuiter_uno het volgende:

[..]

Hehe dat is een goede prijs. Vorig jaar had deze versterker de EISA Award gewonnen (nadat ik hem gekocht had hehe).

Bij Correct is het leuk boodschappen doen btw.... jammer dat je aan het eind moet afrekenen :(
Ken jij dan Winkels waarbij je niet moet afrekenen? :P

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

FFF

Een 2.1 setje is alleen nodig, als je 2 satteliet-speakerstjes hebt waar echt geen bas uitkomt, Een beetje speaker, produceerd genoeg bas, zeker voor de slaapkamer waar hij waarschijnlijk in komt te staan. een beetje sub kost 1000,- en Rel is een goed merk. de Q400 is ietsje duurder heeft wat meer vermogen, en het is verboden deze binnen de bebouwde kom te gebruiken :P

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 11:05 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:

[..]

Ken jij dan Winkels waarbij je niet moet afrekenen? :P
Als jij nou achter mij loopt zeg ik tegen het personeel "HIJ BETAALT" terwijl ik met mijn plasma scherm naar buiten loop :) :7
Pagina: 1