damn dit is niet goed, m'n hdd maakte gister avond al wat vreemde ratel en tik geluidjes en toen ik net windows opstartte vond ie ineens een generic disk controller ofzo.. en ineens waren alle partities op die schijf onbereikbaar, ze werden niet eens aangegeven en volgens windows waren ze niet geformateerd en moest ik dat maar ff doen.. *slik* in de bios vindt ie de schijf nog wel gewoon.. heb hem er nu maar ff uitgesloopt.. hoop niet dat is dood is
welk merk/type is het ?
op de website van de fabrikant staan vaak tools om de drive te testen.
maar als ik het zo lees, kan het wel eens einde verhaal voor deze zijn.
suc6
op de website van de fabrikant staan vaak tools om de drive te testen.
maar als ik het zo lees, kan het wel eens einde verhaal voor deze zijn.
suc6
specs : wil je niet weten
Maxtor D540X-4K
ik begin toch een beetje bang te worden nu
ik begin toch een beetje bang te worden nu
Verwijderd
hm, ik wil je niet ontmoedigen maar mijn Maxtor D540X 4k (80GB) is na twee weekjes al dood gegaan. Ik zet de computer aan en ik hoor 'm de koppen alle kanten op slaan, opspinnen, weer uitgaan, koppen in de parkeerstand en weet ik al niet meer. De bios zag 'm helemaal niet meer. Echt helemaal nix meer mee te doen. Et was zowiezo al een lawaaiige, hete schijf toen hij het nog wel deed.
Toen heb ik 'm dus in elk geval naar maxtor terug gestuurd en pas na 5! weken een andere schijf terug gekregen. En deze schijf ziet er totaal anders uit! Andere behuizing, andere jumperinstellingen, deze blijft wel koel en is wel stil... maar toch hetzelfde typenummer! Ik heb een beetje het vermoeden dat de eerste D540X'jes wat probleempjes hadden, en dat het daarom ook zo lang duurde voordat ik een nieuwe kreeg. Want dit is ook niet het eerste topic wat ik lees van een D540X die extreem snel dood is gegaan. En ik had 'm toendertijd als 1 van de eersten in NL.
Toen heb ik 'm dus in elk geval naar maxtor terug gestuurd en pas na 5! weken een andere schijf terug gekregen. En deze schijf ziet er totaal anders uit! Andere behuizing, andere jumperinstellingen, deze blijft wel koel en is wel stil... maar toch hetzelfde typenummer! Ik heb een beetje het vermoeden dat de eerste D540X'jes wat probleempjes hadden, en dat het daarom ook zo lang duurde voordat ik een nieuwe kreeg. Want dit is ook niet het eerste topic wat ik lees van een D540X die extreem snel dood is gegaan. En ik had 'm toendertijd als 1 van de eersten in NL.
hmmz tja die van mij wordt niet echt heet en is ook wel stil, maar goed..
in de bios vindt hij hem nog wel gewoon, en als ik windows opstart wil die scandisk gaan doen maar dan zegt ie iets van "this drive is not a windows 2000 drive" vage shit..
in de bios vindt hij hem nog wel gewoon, en als ik windows opstart wil die scandisk gaan doen maar dan zegt ie iets van "this drive is not a windows 2000 drive" vage shit..
Zal wel gewoon kapot zijn dan, mijn D740X was na 5 dagen al aan de gang met 8 GB aan bad sectors. Dus maar even een RMA angevraagd en binnen een week komt er voor mij een nieuwe schijf uit Ierland
Verwijderd
ho ho,ik heb de D540 4K 40 gig 5200rpm maar moet ik nu verwachten dat hij binnen 3 maanden ofzo dood is???want hij is nu nog wel stil en koel maar moet ik me nu zorgen maken??
Verwijderd
Doe ff niet zo zielig, alle schijven gaan een keer kapot.Op zondag 09 december 2001 11:53 schreef mark_m het volgende:
ho ho,ik heb de D540 4K 40 gig 5200rpm maar moet ik nu verwachten dat hij binnen 3 maanden ofzo dood is???want hij is nu nog wel stil en koel maar moet ik me nu zorgen maken??
Verwijderd
ik wil alleen weten of al deze type schijve een hele korte levens duur hebben want ik heb hem pas 3 weken ja,dus kom nou niet met je gezeik van doe niet zo zielig maar ik wil wel weten of hij wat langer dan 2 of 3 maanden meegaat
Ik denk niet dat Maxtor een schijf verkoopt met een maximale levensduur van 3 maanden. Kan natuurlijk bij een serie altijd wat vaker dan gemiddeld voorkomen, maar ze worden niet standaard brak gemaakt lijkt mij.Op zondag 09 december 2001 12:21 schreef mark_m het volgende:
ik wil alleen weten of al deze type schijve een hele korte levens duur hebben want ik heb hem pas 3 weken ja,dus kom nou niet met je gezeik van doe niet zo zielig maar ik wil wel weten of hij wat langer dan 2 of 3 maanden meegaat
Amateurcoureur en fervent banktukker
had je uhm wel goed gemonteerd? misschien dat ie door al dat getril een beetje para werd?
je hebt mzzl dat ie slechts 2 maanden oud is
(ken je uhm met gemak ruilen!)
je hebt mzzl dat ie slechts 2 maanden oud is
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
mjah das waar, ben alleen wel 40 gig aan shit kwijt waarvan ik de helft gewoon NIET terug kan krijgenOp zondag 09 december 2001 12:42 schreef InterFreak het volgende:
had je uhm wel goed gemonteerd? misschien dat ie door al dat getril een beetje para werd?
je hebt mzzl dat ie slechts 2 maanden oud is(ken je uhm met gemak ruilen!)
Shit da's echt kut!! Mijn 80gb D540X-4K heeft het vandaag begeven. Het lijkt er dus op dat het gewoon een serie brakke harde schijven zijn. Ik had echt veel belangrijke data er op staan. Het zit er dus wel in dat ik dat nu allemaal kwijt ben denk. :(
Het was gewoon tijdens winamp. Ik wou een grote playlist inladen. Toen Winamp opeens niet meer reageerde. Toen dacht ik mwah gewoon ff opnieuw opstarten, zal wel over zijn. Toen maakte die van mij ook een paar rare tikken en duurde het opstarten van windows xp 10 keer zo lang en was de harde schijf niet meer toegankelijk. echt balen, ik had er allemaal zelfgemaakte films op (doe een beetje videobewerking). Beetje in de stijl van jiskefet, maar ik heb dus geen backup. Kan wel janken
Verwijderd
Tsja, Maxtor he???
(No flame intended, maar mijn voorkeur gaat naar Seagate)
ff serieus:
zeer zonde... Je krijgt waarschijnlijk nog wel garantie op de schijf, maar Maxtor is niet verantwoordelijk voor de 1tjes en 0etjes die op de schijf stonden...
(No flame intended, maar mijn voorkeur gaat naar Seagate)
ff serieus:
zeer zonde... Je krijgt waarschijnlijk nog wel garantie op de schijf, maar Maxtor is niet verantwoordelijk voor de 1tjes en 0etjes die op de schijf stonden...
Seems dead
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Hee verrek, gisteren was ik een spel aan het installeren en ik wilde ondertussen met winamp ff een mp3 luisteren, en toen winamp opstartte begaf mijn western digital harddisk (40 GB, WD400AB) het. vreemd.Op zondag 09 december 2001 15:15 schreef Matroxcool het volgende:
Het was gewoon tijdens winamp. Ik wou een grote playlist inladen. Toen Winamp opeens niet meer reageerde. Toen dacht ik mwah gewoon ff opnieuw opstarten, zal wel over zijn. Toen maakte die van mij ook een paar rare tikken en duurde het opstarten van windows xp 10 keer zo lang en was de harde schijf niet meer toegankelijk. echt balen, ik had er allemaal zelfgemaakte films op (doe een beetje videobewerking). Beetje in de stijl van jiskefet, maar ik heb dus geen backup. Kan wel janken
Catch a smile out there!
Verwijderd
Het was gewoon tijdens winamp.
De WRAAK van de RIAA!!!toen winamp opstartte begaf mijn western digital harddisk (40 GB, WD400AB) het.
Als we dat nou eens konden bewijzen...Op zondag 09 december 2001 15:36 schreef jeroenr het volgende:
[..]
[..]
De WRAAK van de RIAA!!!
nog meer mensen wiens schijf vermoord is door winamp?
Catch a smile out there!
wow.. echt brakke schijven dus, damn..
ik startte net ff op in dos, en daar flipte hij een beetje bij de eerste twee partitie's maar hij kon gewoon nog alle directories enzo van de derde partitie, waar de meeste shit opstaat weergeven, dus misschien is er nog hoop
ik startte net ff op in dos, en daar flipte hij een beetje bij de eerste twee partitie's maar hij kon gewoon nog alle directories enzo van de derde partitie, waar de meeste shit opstaat weergeven, dus misschien is er nog hoop
Heb jij misschien nog geluk, ik had 1 grote partitie van 80gbOp Sunday 09 December 2001 17:35 schreef psilo het volgende:
wow.. echt brakke schijven dus, damn..
Verwijderd
Ik ken het maar al te goed. Eerst kapt m'n 45GB ibm schijfje dermee... 10GB kwijtgeraakt. Dan koop ik een maxtor omdat ik ff genoeg heb van IBM. Op die maxtor zet ik de data die ik nog van die IBM heb kunnen redden, kapt die er na twee weekjes ook meeOp Sunday 09 December 2001 12:52 schreef psilo het volgende:
[..]
mjah das waar, ben alleen wel 40 gig aan shit kwijt waarvan ik de helft gewoon NIET terug kan krijgen
Ik weet de slechte series er ook wel uit te pikken
Ik heb nu speciaal een brander gekocht om te backuppen. Het kost veel cd's maar ik wil al m'n muziek niet nog een keer kwijtraken. Gelukkig heb ik via een gast die ongeveer dezelfde releases op z'n hd had staan een groot deel weer terug kunnen krijgen (25GB ofzo). Hij zag me in een IRC kanaaltje uitrazen op IBM & maxtor en toen kreeg hij medelijden met me omdat het hem ook al es was overkomen. Mocht ik alles van 'm leechen
Maar ik heb zelfs nu nog (maanden na die crashes) nog wel es dat ik een bepaald d&b nummer gewoon mis. Ik kan het hele nummer me nog zo herinneren, maar ik weet de titel niet meer
Maargoe, ik hoop dat het jou niet overkomt... probeer anders die maxtor nog eens als slave aan een andere hd. Heeft bij m'n IBM ook geholpen. Hij deed het nog steeds niet helemaal flex (superlangzaam, vage geluiden) en een boel data was corrupt maar ik heb er nog wel vanaf kunnen lezen.
thanks, zal zo nog ff proberen..Op Sunday 09 December 2001 20:07 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Ik ken het maar al te goed. Eerst kapt m'n 45GB ibm schijfje dermee... 10GB kwijtgeraakt. Dan koop ik een maxtor omdat ik ff genoeg heb van IBM. Op die maxtor zet ik de data die ik nog van die IBM heb kunnen redden, kapt die er na twee weekjes ook mee
Ik weet de slechte series er ook wel uit te pikken
Ik heb nu speciaal een brander gekocht om te backuppen. Het kost veel cd's maar ik wil al m'n muziek niet nog een keer kwijtraken. Gelukkig heb ik via een gast die ongeveer dezelfde releases op z'n hd had staan een groot deel weer terug kunnen krijgen (25GB ofzo). Hij zag me in een IRC kanaaltje uitrazen op IBM & maxtor en toen kreeg hij medelijden met me omdat het hem ook al es was overkomen. Mocht ik alles van 'm leechen
Maar ik heb zelfs nu nog (maanden na die crashes) nog wel es dat ik een bepaald d&b nummer gewoon mis. Ik kan het hele nummer me nog zo herinneren, maar ik weet de titel niet meerZelfs als ik de titel wist zou me dat nog niet veel helpen... de kans dat je 'm op kazaa vind is niet groot. En ik mis ook nog steeds een stuk of 800 goa/artcore nummers waar ik nog niet eens aan begonnen ben om die weer terug te vinden. Ik ben nu net bijna klaar met het renamen/sorteren/backuppen van de d&b trax die ik weer terug heb...
Maargoe, ik hoop dat het jou niet overkomt... probeer anders die maxtor nog eens als slave aan een andere hd. Heeft bij m'n IBM ook geholpen. Hij deed het nog steeds niet helemaal flex (superlangzaam, vage geluiden) en een boel data was corrupt maar ik heb er nog wel vanaf kunnen lezen.
ennuh, ik heb ook wel vrij veel artcore en goa mp3's, alle DnB is pleite.. maar als je wat zoekt moet je me maar ff mailen
Verwijderd
Wow ik dacht dat maxtor zulke betrouwbare schijfen had.
Ik had op de hcc beurs een maxtor 740 80gb 7200 gekocht. Die heb ik perongeluk uit me handen laten vallen op de beurs recht op de stenen vloer. Maar hij doet het nog geen badsectors helemaal niks. Alleen die nieuwe type die in de qauntum behuizing zitten maken veel lawaai tegewoordig zeg.
Ik had op de hcc beurs een maxtor 740 80gb 7200 gekocht. Die heb ik perongeluk uit me handen laten vallen op de beurs recht op de stenen vloer. Maar hij doet het nog geen badsectors helemaal niks. Alleen die nieuwe type die in de qauntum behuizing zitten maken veel lawaai tegewoordig zeg.
Pagina: 1